Det bästa med BF3

Medlem
Det bästa med BF3

Från Battlefield-bloggen:

"Suppressive Fire is a new in-game mechanic that changes how you can play the game. When you lay down fire in close vicinity to an enemy, the incoming barrage will show up as a graphical blur effect on his screen to stress him and let him know it’s not safe to pop out from behind cover. Just as importantly, this mechanic also affects his character’s in-game firing accuracy, making him less of a threat by using real world tactics. Better yet? You get team play experience points for doing so!"

Nedhållande eld som faktiskt funkar på mänskliga spelare? Ja, jag hoppas innerligt att det blir så. I sådana fall är det nog första gången, men det här är något jag har saknat sedan jag spelade min första shooter någon gång kring Romarrikets fall. En fantastisk idé, och är det någon som kan få det att funka som avsett är det banne mig Dice.

Och för övrigt, ÄNTLIGEN! Fast man måste undra vad Commander mans-Shepard gör i bild.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Det bästa med BF3

Det funkade faktiskt bra när jag spelade det, och det funkade inte bara med tunga kulsprutor, fast effekten var såklart som bäst då.


signatur
Medlem

Ja det är en underbar feature om man kan få det att fungera som det är tänkt. Då kanske LMG-klasser får ut sin fulla rätt. Ge LMG-bössor extra blur effect.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Nice! Brukar alltid ösa så mycket bly det bara går mot folk i BC2, och där fungerar det ju skapligt i alla fall. I BF2 var det dock helt värdelöst, så trevligt att lite ordentlig stridsteknik kommer fungera!

Medlem

En av de få saker jag störde mig på i BF2 (förutom de satans malplacerade jetflygplanen) var att nedhållande eld aldrig funkade. En rejäl skur bly från min KSP resulterade bara i att motståndaren lugnt satte sig ner och headshottade mig. Det verkar som om trean kan lösa det problemet åt mig.

Medlem

Riktigt bra de har lagt in detta! Brukar tömma rätt bra med SAW i BC2, men blir ju inte riktigt samma effekt, folk är inte "rädda".

Medlem

De är inte de enda som kommer använda det. om jag inte missminner mig kommer ro2 också ha det Ro2 ligger dessutom av mer intresse för min del då de har stöd för moddar och stödjer moddare (finns redan en modd som håller på att utvecklas till ro2, varav jag i sig inte vet hur mycket de blandar sig i den men att det över huvudtaget görs uppskattar jag)

Medlem

RO, har redan det vad jag vet

Medlem

Hmm, kan stämma, jag har inte spelat RO sedan det kom ut. Fast nu när du säger det så tror jag mig minnas något sådant från min korta stund med RO2.

1
Skriv svar