Medlem
CivWorld

Hej, Internet!

Jag är lite tveksam till om Steams sommarrea kommer att bjuda på någon sensation. Så här långt har jag inte spenderat många kronor - att jämföra med jul- och nyårsrean sist, där jag nog spenderade ett par tusen. Men men, jag ska inte vara den som är den, ropa hej eller något annat. Det är fullt möjligt att det är den avslutande helgen som bjuder på de största godbitarna.

Men jag måste säga att jag är ganska nöjd ändå. Pirates! är alltid Pirates! och Monday Night Combat visade sig vara en riktig höjdare - speciellt sett till priset. Vilket kap!

I övrigt måste jag skriva lite om en riktig pärla. Jag är normalt sett inte så överförtjust i Facebook-spel, även om jag har spelat onödigt mycket av Zyngas spel. För att vara just ett Facebook-spel, så är nyligen betastadiesläppta CivWorld väldigt mycket spel - om ni förstår hur jag menar? Man känner igen sig från Civilization-spelen, men just den här upplagan har lite Settlers-element inbakat i sig. Det känns redan nu som någonting som kan bli fantastiskt populärt och finslipat på sikt. I nuläget stör jag mig lite på att interfacet inte riktigt svarar som det ska, men det blir säkerligen bättre på sikt. I övrigt är det roligt, intuitivt och framför allt, precis som ett Civ-spel ska vara, beroendeframkallande. Trots att man inte har mycket för att besöka spelet mer än någon gång per dag finner jag mig själv sittandes med det förvånansvärt långa stunder.

Så till er som gillar Civ- och/eller Settlers-serien kan jag varmt rekommendera er att testa det. Dessutom är ju, som bekant, gratis gott.

#blogg

Medlem
CivWorld

Fick faktiskt skapa mig ett facebook konto just för att kunna kolla in spelet. Avslutade mitt tidigare konto på facebook medans jag väntade på att spelet skulle gå i betafas


signatur

Rock n Roll

Medlem

Kul! Vad tycker du om det?

1
Skriv svar