Trailer på nya Dragon Age II-expansionen

Robot
Trailer på nya Dragon Age II-expansionen

Den 26 juli släpps nästa DLC-paket till Dragon Age II. Vi har fångat det på film.

#dragon-age-ii


Moderator | Testpilot
Trailer på nya Dragon Age II-expansionen

Expansion?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

torde Expansions hade dött ut och byts ut mot dlc.

Medlem

undra vad dom kanske fixat i detta? Roligare miljöer mer vapen armors och kanske mer spells förhoppningsvis? =D

Medlem

ser intressant ut faktiskt. Men Origins är det bästa imo

Inaktiv

Deras försök att vinna tillbaka fansen?

Medlem

Är det där The Architect?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Örk..Nej tack. Sämre spel får man leta efter

Medlem

Tveksam, den känns inte så bra, beror väl på hur mycket det kostar antar jag. Känner mig inte så sugen att installera DA2 igen heller.

Medlem

vet inte jag

edit: ge mig origins 2 istället

Inaktiv

oh!
undra hur många "unika" områden som dom kommer att använda sig av nu.
två kanske? utomhus och en för grottor?

kanske något hus med - men det är väl ett gränsfall

Börjar de få slut på kreativiteten nu? Upp som en sol med DAO, och denna här expansionen fick mig att tänka på Gothic III, Dungeons & Dragons och Farbror Maltes raggsockor, ingen underbedrift.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hörde jag musik från Dawn of War 2 i den trailern?

Medlem

Nej. Screw you, Bioware. Istället för att släppa expansioner (läs: DLC) så skulle ni ha gjort ett bättre jobb med DA2.

*Mumlar* money-grubbin' bastards... *mumlar*

Medlem
Skrivet av Professor Chaos:

Hörde jag musik från Dawn of War 2 i den trailern?

Nej, det du hörde är ett färdigt musikstycke som videocopilot har släppt.. (tror det finns med i en DoW 1 trailer dock) Riktigt jävla billigt av dem att använda det, osar ju bara snålhet om det valet!

Fantasilöst verkar de flesta känna inför det här släppet, och nu är frågan om de kommer lyssna på "fansen" och göra om och göra rätt, eller fortsätta mjölkningen på gamla bedrifter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

FZ, ni behöver inte förvirra läsarna genom att kalla DLC för expansion.

Medlem

Nice


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Medlem
Skrivet av neonille:

Örk..Nej tack. Sämre spel får man leta efter

Ja, men man behöver inte leta mer än ett par sekunder!

OnT: Skitbra, har haft lite dragon age abstinens på sistone, ska bli skönt att få starta upp det igen!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Med tanke på hur lång tid det tog innan DA2 fick DLC så tror jag dom lägger ner mer möda på DLC än på själva spelet.

Medlem

ska det vara expansion eller dlc?

Medlem
Skrivet av Herk:

ska det vara expansion eller dlc?

Spelar det någon roll?

Vad är skillnaden?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Herk:

ska det vara expansion eller dlc?

Spelar det någon roll?

Vad är skillnaden?

Vad tror du? Har du bara spelat datorspel sen 2005?

Medlem

Känner på mig att jag inte är ensam om att undra; Var är Isabela!?

Medlem
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Herk:

ska det vara expansion eller dlc?

Spelar det någon roll?

Vad är skillnaden?

Vad tror du? Har du bara spelat datorspel sen 2005?

Nej.

Det finns många expansioner som är lika små som många DLC är stora.

Så vad är skillnaden?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av V1per:
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Herk:

ska det vara expansion eller dlc?

Spelar det någon roll?

Vad är skillnaden?

Vad tror du? Har du bara spelat datorspel sen 2005?

Nej.

Det finns många expansioner som är lika små som många DLC är stora.

Så vad är skillnaden?

När en utvecklare väljer att kalla något för DLC är det för att det - enligt utvecklaren - rör sig om ett litet tillägg. Är det i stället - enligt utvecklaren - så pass mycket innehåll att det är värt att slänga ut relativt mycket stålar på lanseras det som expansion. Dessutom distribueras DLC enbart via internet, vilket borde vara hyfsat uppenbart.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Herk:

ska det vara expansion eller dlc?

Spelar det någon roll?

Vad är skillnaden?

Vad tror du? Har du bara spelat datorspel sen 2005?

Nej.

Det finns många expansioner som är lika små som många DLC är stora.

Så vad är skillnaden?

När en utvecklare väljer att kalla något för DLC är det för att det - enligt utvecklaren - rör sig om ett litet tillägg. Är det i stället - enligt utvecklaren - så pass mycket innehåll att det är värt att slänga ut relativt mycket stålar på lanseras det som expansion. Dessutom distribueras DLC enbart via internet, vilket borde vara hyfsat uppenbart.

Jo, fast i dagens läge gäller inte något utav dem argumenten längre, då även expansioner flyttas mer och mer till att köpas via internet.

Men skit samma, jag tycker bara att ninotramps kommentar var väldigt löjlig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gör om gör rätt.

12
Skriv svar