Bästa bärbara för beachen – Iphone/Ipad/Ipod

Robot
Bästa bärbara för beachen – Iphone/Ipad/Ipod

Det bästa sommarnöjet behöver inte kosta skjortan. På App Store kan du hitta de bästa äventyren och fantasifullaste plattformsspelen för några ynka kronor. Vi har listan på de soligaste alternativen.

#broken-sword-the-shadow-of-the-templars-the-directors-cut, #broken-sword-the-smoking-mirror, #rolando, #world-of-goo, #bejeweled-2


Moderator | Testpilot
Bästa bärbara för beachen – Iphone/Ipad/Ipod

"Om jag inte gillar någon av ovanstående då"? hah


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är trevligt att det börjar komma fler och fler kvalitetsspel till Android också, men en ordentlig indiescen med spel som world of goo eller rolando saknas fortfarande. Antingen är det större företag som Gameloft som skapar spelen eller små utvecklare som gör det på fritiden känns det som. Självklart finns det undantag och utvecklingen går framåt iochmed att Android tar mer och mer marknadsandelar.

Medlem

Valet var inte svårt, få spel kommer i närheten av den grymt härliga humor som MI 2 erbjuder, sedan så finns det partier i spelet som kräver en hel del tänkande (självklart ska detta spel spelas på svåraste, på enklaste har jag för mig att man missar en hel del).

Broken Sword kommer nog på andra plats, adventure genren var en gång i tiden det jag främst föredrog men tyvärr görs det inte lika bra spel i den här genren idag som det gjordes då.

Om jag inte gillat adventure så hade nog valet hamnat på World of Goo, verkar vara ett riktigt kul spel som har det där "en gång till" syndromet=).

Inaktiv

Monkey Island är underbart, men är man på stranden så vill man ju ha något man kan slita sig från åtminstone en stund så min röst hamnade på World of Goo.

Inaktiv

..och var är Sword & Sworcery??


signatur

äldre än dig!

Medlem

eftersom jag kört monkey island 10baziljoner gånger så Broken Sword, som jag nte kört en enda gång.


signatur

// Bacon <3

Medlem

"En styrka hos Apples surfplattor och smarta lurar, som både Sonys och Nintendos bärbara konsoler saknar, är lättillgängligheten. Blir du sugen på ett specifikt spel ligger det bara några klick bort. Du behöver inga kassetter eller umd-skivor och kan lätt som en plätt komma åt hela Apples bibliotek och ladda ner guldkornet för en spottstyver. Billigt, omedelbart och underbart."

Fast samma sak kan man göra med PSP, gå in på PlayStation Store och ladda hem fullstora spel eller PS Minis. Det enda som behövs är WiFi. Kostar inte mycket, 79 eller 90 kr för många av spelen i serien PSP Essentials, där man hittar massor av fullstora spel (t.ex. Daxter) utvecklade med en helt annan budget än många iPhonespel har.

Man behöver ingen PSP Go,det räcker med PSP och ett kort på förslagsvis 8 GB så får man plats med många små eller några större spel. Det är schysst. Fast iPhones touchscreen och skarpa skärm saknar man ju lite. Men å andra sidan, Kula World Ett spel om en badboll, kan det bli mer sommar än så? Kanske.

Medlem

Monkey island och Broken Sword.

Finfina spel

Medlem

"Det bästa sommarnöjet behöver inte kosta skjortan"

Vad kostar en enhet som man kan köra dessa spel på då? Mina skjortor kostar i alla fall inte flera tusen.

Medlem

Finns det någon skärm som åtminstone fungerar halvhyfsat i solljus?

Nåväl, på stranden skulle jag inte köpa en applikation, jag skulle köpa en glass.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar