Mass Effect 3 får Origin-exklusiv utgåva

Robot
Mass Effect 3 får Origin-exklusiv utgåva

Massa bonussaker om du köper den unika Origin-utgåvan helt enkelt. EA skrockar och tar sig en nubbe.

#mass-effect-3, #ea


Medlem
Mass Effect 3 får Origin-exklusiv utgåva

Jag är lite emot detta då det är så jäkla mycket saker...
Dettta är typ CE x2...

Medlem
Medlem

OST är väl egentligen det enda jag lägger stor vikt vid när det gäller extramaterial, så för min del blir det en helt vanlig utgåva och sedan får man hoppas på att soundtracket släpps via iTunes, precis som med ettan och tvåan.

Medlem

Mmhm... massa gameplay-fördelar, gillar inte det..

Medlem

Lite trökigt när det bara är massa digitala extragrejer, när det är en CE så vill man ju ha nåt riktigt!

Medlem

Hmm skulle varit nice om nån (FZ kanske flört flört) kunde jämfört skillnaderna mellan denna och butikernas Collectors versioner. För även där får man ju en massa saker som boken, soundtrack, den där roboten, vapen, kläder osv.
Det jag på rak arm ser att butikerna inte får är t.ex. munkjackan men man får ett dvd fodral av metall så jag kan nog leva utan munkjackan som är enda skillnaden (vad jag kan se från bilden som Webhallen har).

Visserligen ligger priset lite högre också men det är ju vad man bör förvänta sig när man jämför en digital nerladdning mot en fysisk butiksvariant. Något som Valve borde lära sig snart kanske?

Medlem

För mycket saker som borde vara i spelet oavsett om man beställer CE eller inte.... 1 är för mycket, borde bara vara fysiska föremål i paketet.

Deras "exklusiva" böcker med fantastiska illustrationer faller platt när de trycker det matt papper och låg upplösning. I skip, det viktigaste är spelet, inte kringprodukterna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

om jag ska lägga ut extrapengar på en specialutgåva vill jag kunna hålla i den iaf

Medlem

Detta suger ju lite, ville ju ha en ultimat ME3 version på hyllan brevid mina andra ME boxar... hmm =/

Medlem

Skillnaderna verkar inte vara så många från butikens ex:
• En hel samling med material som inte går att få tag på någon annanstans!
• N7-hoodie – munkjacka till Commander Shepard när han slappnar av på vägen till Normandie.
Samt prisskillnad på ca 200kr (jämfört mot webhallen) verkar vara de enda skillnaderna man får konkret veta idag.
Men den första punkten är ju rätt kryptisk, det kan ju vara något i stil med en wallpaper som man bara kan ladda ner genom att logga in med en speciell kod, eller i form av någon item i spelet. De verkar inte ha bestämt sig för vad ännu iaf.

Medlem

Detta spel blir nog det sista bidrag jag ger EA, då blir det den fysiska utgåvan av spelet.

Medlem

Normandie? Skeppet heter väl Normandy? Inte försvenska ett namn fyyyy.

Medlem

Priset är som på games så dyrt är det inte utan det borde ha kostat 1400-1600kr tycker jag.

Skrivet av Loading:

Normandie? Skeppet heter väl Normandy? Inte försvenska ett namn fyyyy.

"Normandy" heter det...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

av någon anledning så tänkte jag på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=xvmZ9SPcTzU

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Loading:

Normandie? Skeppet heter väl Normandy? Inte försvenska ett namn fyyyy.

"Normandy" heter det...

Precis!

Inaktiv

Får bli ME3 i box eller från någon annan tjänst, ids inte hålla på med Origin också, har redan nog många andra att hålla reda på. 699kr för endast digitala extra grejjer var dessutom lite väl kraftigt prissatt.

OML
Medlem

Jag vill ej ha en digital utgåva utan jag köper detta spel i butik.

Medlem

Blir förbannad när jag läser detta... Här uppmanas man köpa CE via deras skittjänst som för inte alls länge sen blev hackad. Jag blev av med allt mitt DLC till Dragon Age och alla Bioware points jag hade...


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Det är okej med en extra maffig specialutgåva, men inte att den bara går att få tag på via Origin (eller via någon speciell butik eller kedja). Kommer inte att registrera mej för Origin, Steam får räcka för mej. Däremot blir det ME3 extra über edition special +3 i gammal hederlig hårdvaruform. Älskar spelen, vill visa upp alla fodral stolt på hyllan.

Medlem

Nä jag vill ha riktig box på Mass Effect 3 tack, har de föregående i hyllan.

Medlem

• En digital Mass Effect-serie av Dark Horse Comics, komplett med unikt designade bilder. <- Nähä?! Unikt designade bilder? De menar alltså att dessa inte går att få tag på någon annanstans?! Doh!

• Exklusiv digital litografi (4 x 6 tum) helt utan motsvarighet. <- Exklusivt?! Alla som köper denna box får väl det? Då är det för fan inte exklusivt. Helt utan motsvarighet? Tro fan det, vem skulle annars göra ett litografi av mass effekt 3?

• En hel samling med material som inte går att få tag på någon annanstans! <- Seriöst, hur många gånger behöver man nämna att man bara kan få tag på det från "suprise" utgivarna. Va? Kan man bara köpa spelet från de som gjort det? Vafan, då är det ju exklusivt, unikt och går inte att få tag från någon annanstans!

Ren reklam, jag hoppas fz fick betalt för den här nyheten.

Medlem

Bara en massa skräp.

Medlem

haha!

Detta fick jag när jag förboka hos Webhallen! Precis samma Collectors Edition....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av frunk:

av någon anledning så tänkte jag på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=xvmZ9SPcTzU

Det var ett passande klipp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gillar inte gameplay-fördelarna och de digitala bitarna. Om det hade varit boken och en fysisk skiva med soundtracket hade det varit ok. Återigen så hatar jag Bioware som studio eftersom de hela tiden jävlas med sina pre order bonusar och skit, så jag skriver av det här spelet också, precis som jag skrivit av alla andra.

Medlem

Bokat M3 CE retail på engelska game för 750 kr.

Medlem

Samma saker får du hos ex. webhallen, men i fast form så att säga.... 899 kr men ändå, inte så unikt

12
Skriv svar