Skyrims fokus inte att vara mer tillgängligt

Robot
Skyrims fokus inte att vara mer tillgängligt

Men istället mindre förvirrande, är det senaste budet från Bethesda.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda-softworks


Medlem
Skyrims fokus inte att vara mer tillgängligt

Så han säger att dom gör spelet mer casual men nej, vi gör inte spelet mer casual, vi gör det mer casual.... inte, typ.

Inaktiv
Skrivet av korosuu:

Så han säger att dom gör spelet mer casual men nej, vi gör inte spelet mer casual, vi gör det mer casual.... inte, typ.

Ungefär så uppfattade jag det ochså.

Medlem

Ju mer han pratar om Skyrim ju mer förvirrad blir jag om vad de vill få fram med Skyrim...

Medlem

Call of Duty, det mest populära spelet i världen ?

Medlem

"– Du tittar på Call of Duty, det mest populära spelet i världen och det är faktiskt rätt så hardcore. I slutändan är det ett hardcore spel som har RPG-element i multiplayer, skapa klasser, välja förmågor. Jag tror publiken finns där, och vi brukar göra våra spel mer för oss själva och andra som spelar mängder av spel."

Som en spelare som i alla fall har ungefär 200 timmar i Black ops, så vet jag inte om jag skratta eller gråta åt denna jämförelse.

Medlem

om man inte blir så förvirad i början av ett spel så käns det inte som att det finss så mycket att upptecka i det.
och då pratar jag inte om värden utan systemet.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Om man tycker att göra val och förstå konsekvenser samt att strunta i att läsa manualer - då finns det andra spel - men det vore ju trevligt om inte alla spel är casual styrda vykortsvinjetter som helt oberört susar förbi.
Näe Todd - det här låter faktiskt intesom några vidare berättigade ursäkter. Tur att ni lämnar med mod-tools så att communityn återigen får fixa till spelet. Tycker jag då som gammal TES spelare...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

I dont get a shit

I dont give a shit


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Massa apologetik ja.
Det känns lite som "ja, vi gör ett så neddummat spel att vi börjar be fansen om ursäkt redan innan spelet släpps".
Valfrihet förvirrar något enormt! Låt oss istället bestämma allt åt spelaren och ta bort allt som gjort vårat spel unikt. Whee!

"– Det som händer i en demokrati är att du röstar, väntar i tre månader varefter du tänker 'Jag vill rösta på ett annat parti, jag valde fel.' Så vi skulle på något sätt vilja förändra det. Vad sägs om despotiska statsskick istället? De är mer eleganta."

Medlem

Men för i h*lvete vad folk ska gnälla då. Har Bethesda gjort någon besviken förut? Inte mig iaf. Och jag har spelat alla TES-spel.

"– Det som händer i Oblivion är att du drar igång spelet, spelar i tre timmar varefter du tänker 'Jag vill börja om, jag valde fel.' Så vi skulle på något sätt vilja förändra det. "

Den som inte fattar det där behöver nog läsa igen. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att de väljer åt dig eller något, utan kan också innebära att man får en chans att skapa sin klass på ett mer flytande, utsträckt sätt. Att du helt enkelt får en chans att prova mer innan du väljer. Jag ser inte detta som negativt alls.

Och alla som tycker att alla spel blir "casual", gå och spela något hardcore då, lämna oss som gillar dessa spel ifred. För uppenbarligen så funkar ju konceptet. Visst, kommentaren om att Call of Duty är världens populäraste spel är väl lite flummig, men ingen kan förneka försäljningssiffrorna.

TES har inte heller haft direkt dåliga siffror, och lär heller inte få dåliga siffror nu.. Bethesda försöker iaf leverera nytänkade, där de lyssnar på spelarna. För kom ihåg, det var spelarna som sa att systemet i Oblivion var lite smått rörigt. Nu försöker de rätta till det, så ge de chansen.

Mindre features/Enklare system =/= Mer casual. Mycket stora ord från mycket folk på internet, trots det kommer alla gnällspikar sitta där och spelar de också. Samma sak med stor del av gnällgänget på MW3. (Jag försvarar inte IW's lathet på något sätt btw)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Suck... hur länge ska "lättillgängligheten" få bestämma inom spelvärlden?

Det känns som att det allt oftare släpps uppföljare där "lättillgängligheten" ska fram vilket gör seriens fans oroliga. Utvecklarna säger då att de gör det för att nå ut till en bredare massa. Men det som oftast händer är att spelet tappar sina originalfans utan att få igen några nya. SOCOM 4 är ett väldigt bra exempel...

Jag har fortfarande stora förhoppningar vad det gäller Skyrim, men varenda nyhet gör mig mer och mer skeptisk. Att de kollar på COD som inspiration för ett RPG gör saken inte bättre precis.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Men för i h*lvete vad folk ska gnälla då. Har Bethesda gjort någon besviken förut? Inte mig iaf. Och jag har spelat alla TES-spel.

"– Det som händer i Oblivion är att du drar igång spelet, spelar i tre timmar varefter du tänker 'Jag vill börja om, jag valde fel.' Så vi skulle på något sätt vilja förändra det. "

Den som inte fattar det där behöver nog läsa igen. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att de väljer åt dig eller något, utan kan också innebära att man får en chans att skapa sin klass på ett mer flytande, utsträckt sätt. Att du helt enkelt får en chans att prova mer innan du väljer. Jag ser inte detta som negativt alls.

Och alla som tycker att alla spel blir "casual", gå och spela något hardcore då, lämna oss som gillar dessa spel ifred. För uppenbarligen så funkar ju konceptet. Visst, kommentaren om att Call of Duty är världens populäraste spel är väl lite flummig, men ingen kan förneka försäljningssiffrorna.

TES har inte heller haft direkt dåliga siffror, och lär heller inte få dåliga siffror nu.. Bethesda försöker iaf leverera nytänkade, där de lyssnar på spelarna. För kom ihåg, det var spelarna som sa att systemet i Oblivion var lite smått rörigt. Nu försöker de rätta till det, så ge de chansen.

Mindre features/Enklare system =/= Mer casual. Mycket stora ord från mycket folk på internet, trots det kommer alla gnällspikar sitta där och spelar de också. Samma sak med stor del av gnällgänget på MW3. (Jag försvarar inte IW's lathet på något sätt btw)

Ja dom har gjort folk besvikna förut, både med Oblivion och vad dom har gjort med Fallout... jag gillade båda, men jag förnekar inte att många var besvikna även om jag inte var det.

Jag förstår vad dom menar med hela "oj jag byggde min karaktär fel..blablabla" men vissa av oss tar inte vad dom säger bara ord för ord utan analyserar sammanhanget och varför dom säger det.

Och hela kommentaren med att lämna "causual lovers" ifred, doesnt make sense... detta är ett forum för att lägga ut min åsikt på olika slags nyheter och etc, tror det är du som får gtfo om du inte gillar att människor har en annorlunda åsikt från din.

Ja jag kommer att spela spelet för att se vad dom har gjort med det, är det vad jag oroar att det kommer att vara.... så tackar jag dom för mod-tools och låter communityn fixa spelet innan jag fortsätter spela.

Inaktiv

" vi istället göra oss av med förvirrande saker för vem som än spela"

Den storra massan är extremt lätt att förvirra. ergo. dumma ner.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

....Och alla som tycker att alla spel blir "casual", gå och spela något hardcore då, lämna oss som gillar dessa spel ifred....

även hardcore spelar vill ha nya spel släpp som är för dom var snäll att fatta det.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Wowow ease up. Det enda jag menade är att folk får ha sina åsikter, men man måste inte sitta och såga precis allt på ett forum för det. Jag sa heller inte att du skulle gtfo, så tagga ner på attityden. Jag ogillar verkligen L4D, men älskar KF. Gör det då att jag behöver sitta och lista varenda fel i varenda tråd som handlar om L4D? Nja. Nu sa jag heller inte att någon här har gjort det, men det finns många som gör så.

Jag anser bara att de som inte gillar en viss typ av spel helt enkelt inte behöver spela de. Det börjar startas fighter liknande de man kan hitta på youtube i t.ex en CoD-video eller en BF3-trailer, på FZ.

Att jag sa att de inte har gjort folk besvikna kanske var ett kasst ordval, det jag menade är att de flesta blivit nöjda i slutändan tack vare deras modbarhet, eller har spelat ändå. Men ja, kasst ordval av mig.

Skrivet av morfin91:
Skrivet av r3lev4nt:

....Och alla som tycker att alla spel blir "casual", gå och spela något hardcore då, lämna oss som gillar dessa spel ifred....

även hardcore spelar vill ha nya spel släpp som är för dom var snäll att fatta det.

Men HERREGUD. Vadå var snäll att fatta det?! Vad är detta för forum egentligen? Börjar tröttna rejält på attityderna direkt mot folk. Jag uttryckte min åsikt i att folk tar ut för mycket i förväg. Nu får jag påhopp emot mig... Hur vet du att Skyrim inte kommer vara hardcore? Har du provspelat? För trots allt som sägs, och alla slutsatser som kan dras här, så är det fortfarande spekulationer tills någon spelat, och sett det själv.

Jag försöker att ha hopp i min favorit-spelutvecklare, och inte ta ut saker i förväg. "Var snäll att fatta det" (?). Imho så har väl aldrig TES varit hardcore heller iofs. Snarare någonstans emellan.

Sista editen (Ogillar dubbelposts.. Typ )


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Vad han än säger så vill både han och "B" att spelet ska sälja. Det är en förutsättning för att de ska få tillbaka sina investerade pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

r3lev4nt
Jag blev väldigt besviken på Oblivion. Så dom har åtminstone gjort en person besviken.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad han än säger så vill både han och "B" att spelet ska sälja. Det är en förutsättning för att de ska få tillbaka sina investerade pengar.

Exakt. Och om man då måste ändra spelet på detta sättet för att få det sålt, så är det väl de ändringarna marknaden vill ha.. Eller? det tycks ju ha fungerat hitintills.

Skrivet av nevdacil:

r3lev4nt
Jag blev väldigt besviken på Oblivion. Så dom har åtminstone gjort en person besviken.

Jo som jag skrev högre upp var det kasst ordval av mig. Många element i Oblivion var inte riktigt vad jag ville ha heller, men då var jag istället tacksam för den bas jag fick att modda ifrån.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av r3lev4nt:

....Och alla som tycker att alla spel blir "casual", gå och spela något hardcore då, lämna oss som gillar dessa spel ifred....

även hardcore spelar vill ha nya spel släpp som är för dom var snäll att fatta det.

Men HERREGUD. Vadå var snäll att fatta det?! Vad är detta för forum egentligen? Börjar tröttna rejält på attityderna direkt mot folk. Jag uttryckte min åsikt i att folk tar ut för mycket i förväg. Nu får jag påhopp emot mig... Hur vet du att Skyrim inte kommer vara hardcore? Har du provspelat? För trots allt som sägs, och alla slutsatser som kan dras här, så är det fortfarande spekulationer tills någon spelat, och sett det själv.

Jag försöker att ha hopp i min favorit-spelutvecklare, och inte ta ut saker i förväg. "Var snäll att fatta det" (?). Imho så har väl aldrig TES varit hardcore heller iofs. Snarare någonstans emellan.

håller med om att jag använde fel ordval men det var inte direkt ett påhopp mot dig utan alla som försvarar allt som skall vara casula.
och nej jag vet att tes itne är ett hardcore spel men man vill ju att dom skall gå emot den riktigen och inte motsatsen om man är mer "lagd" åt det hållet och vise värsa.
och nej jag har itne spelat skyrim men för tillfället så är det mer info som tyder på att det är mer casual en dom tidigare spelen.
ett försvar mot casul är ett påhopp mot hardcore spelare ;P


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Ett försvar mot casual är inte på något sett ett påhopp mot hardcore-spelare. Spelet är det du vill att det ska vara, intesant? Speciellt med RPG. (Ja, jag inser paradoxen i uttalandet) Om du vill kan du spela Oblivion med max armor ratings och bara dunka ner allt. Eller så spelar du med dynamik, och varierar ditt spelsätt, på så sätt skapandes lite mer utmaning Men lets face it, TES-spelen har alltid varit lite av en dröm för moddare, och det lär B vara väl medvetna om.

Edit1: Vill poängtera också, att jag egentligen inte anser att Skyrim ska vara casual, jag är all in för blodigt hardcore spel. Men man ska för det inte vara elaka pojkar och flickor mot de som tycker om casual.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det verkar inte riktigt som om Todd Howard borde uttala sig om spelet då det bara blir konstigt; jag menar, jag tror säkert att spelet blir rätt stämningsfullt för oss nordbor, men Call of Dty-analogin måste ju vara en av de sämsta som någonsin använts.

Bra, vi håller forumet trevligt, inte meningsfullt med påhopp på någon. Vi är i vilket fall som helst "lekmän" som ser industrin utifrån. Tolka kan man göra på många sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av toern:

Det verkar inte riktigt som om Todd Howard borde uttala sig om spelet då det bara blir konstigt; jag menar, jag tror säkert att spelet blir rätt stämningsfullt för oss nordbor.

Hah, jepp... Todd tycks vara så uppe i varv över releasen att han inte kan sluta prata om det. I sin tur verkar det landa i att han rör till allting. Han var inte direkt tydligheten själv i tidigare pressreleases heller. Å andra sidan, har inte Todd alltid varit lite virrig?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Blir ett test innan man köper det här, det är ett som är säkert. Grabben verkar ju helt vilse.

Medlem

call of shit det poppis skräp som släpts! ja det kan jag hålla med om

Medlem

¨Du tittar på Call of Duty, det mest populära spelet i världen och det är faktiskt rätt så hardcore¨

WTF!!!! vadå harcore, Yeay jag lyckades döda 2 st med auto-aim nu får jag killstreak som dödar 3 till, sen en ny som dödar 5 etcetcetcetcetcetcetcetc 50-0 Yeay im pROOOROROO!


signatur

Rwa?

Medlem

!Du tittar på Call of Duty, det mest populära spelet i världen och det är faktiskt rätt så hardcore"
Undrar vad tusan han röker för något?
Om CoD ska kallas hardcore så ska vi väl räkna Wii Sports som hardcore också, man kan ju faktiskt både vinna och förlora, eller New Super Mario Bros där spelet spelar sig själv...

Medlem

När man påstår att inspiration kommer från CoD blir jag rädd

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av walter_iego:

Vad han än säger så vill både han och "B" att spelet ska sälja. Det är en förutsättning för att de ska få tillbaka sina investerade pengar.

Exakt. Och om man då måste ändra spelet på detta sättet för att få det sålt, så är det väl de ändringarna marknaden vill ha.. Eller? det tycks ju ha fungerat hitintills.

Men frågan är då, varför måste alla spel bli allt mer casual?
Sålde spel som var lite mer invecklade och inte var ett "håll mig i handen tills spelet är över"-spel verkligen så dåligt innan 2005 då "casualmarknaden" exploderade?
Är dagens spelare verkligen så otåliga att de inte står ut med att behöva fundera och klura lite innan de blir bra på ett spel?

123
Skriv svar