Trailer på nya Dragon Age II-expansionen

Medlem

Spelet hade en seg inledning, men desto längre in i spelet man kom desto bättre blev det och jag upplevde det inte alls som ett dåligt spel. Det står på sina egna ben och det hade kanske vart ett bättre val om de inte namngivit det med en 2:a utan istället haft en fristående titel. Har goda förhoppningar om detta DLC, kommer nog att spela genom det grundligt.

Medlem
Skrivet av voicu:

Tveksam, den känns inte så bra, beror väl på hur mycket det kostar antar jag. Känner mig inte så sugen att installera DA2 igen heller.

Hittade det här efter en snabb sökning:
Release Date: July 26, 2011
Platforms & Pricing:
Playstation 3 - $9.99
PC/MAC - 800 BioWare Points
Xbox 360 - 800 Microsoft Points

så för mig är det ett givet köp om det bara kostar 800 MP. (Källa: http://dragonage.bioware.com/da2/addon/legacy/)

Medlem

Inte en chans.
Älskade DAO och spelade igenom det 5grr. Spelade igenom DAII en gång och kommer aldrig röra skiten igen.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Herk:

ska det vara expansion eller dlc?

Spelar det någon roll?

Vad är skillnaden?

Vad tror du? Har du bara spelat datorspel sen 2005?

Nej.

Det finns många expansioner som är lika små som många DLC är stora.

Så vad är skillnaden?

Dlc är en smärre nerladdningsbar patch som innehåller ett uppdrag eller något extra vapen eller funktion. Expansion är en helt ny spelupplevelse som är relativt likställd med det kompletta spelet i storlek.

Din argumentation är dock helt meningslös då utvecklaren själv gör skillnad på expansion och dlc. De släppte en expansion till DA1, Awakening, och 9 dlc (med mindre uppdrag/items). Så även om det möjligen kan finnas gränsdragningsproblematik så finns det inte de i detta fallet då utvecklaren gjort klar att det rör som om dlc och alltså ingen expansion. Med andra ord så är FZ's sensationsrubrik gravt missvisande.

Skrivet av V1per:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Herk:

ska det vara expansion eller dlc?

Spelar det någon roll?

Vad är skillnaden?

Vad tror du? Har du bara spelat datorspel sen 2005?

Nej.

Det finns många expansioner som är lika små som många DLC är stora.

Så vad är skillnaden?

När en utvecklare väljer att kalla något för DLC är det för att det - enligt utvecklaren - rör sig om ett litet tillägg. Är det i stället - enligt utvecklaren - så pass mycket innehåll att det är värt att slänga ut relativt mycket stålar på lanseras det som expansion. Dessutom distribueras DLC enbart via internet, vilket borde vara hyfsat uppenbart.

Jo, fast i dagens läge gäller inte något utav dem argumenten längre, då även expansioner flyttas mer och mer till att köpas via internet.

Men skit samma, jag tycker bara att ninotramps kommentar var väldigt löjlig.

Och jag tycker din kommentar var löjlig.


signatur
Skrivet av V1per:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Herk:

ska det vara expansion eller dlc?

Spelar det någon roll?

Vad är skillnaden?

Vad tror du? Har du bara spelat datorspel sen 2005?

Nej.

Det finns många expansioner som är lika små som många DLC är stora.

Så vad är skillnaden?

När en utvecklare väljer att kalla något för DLC är det för att det - enligt utvecklaren - rör sig om ett litet tillägg. Är det i stället - enligt utvecklaren - så pass mycket innehåll att det är värt att slänga ut relativt mycket stålar på lanseras det som expansion. Dessutom distribueras DLC enbart via internet, vilket borde vara hyfsat uppenbart.

Jo, fast i dagens läge gäller inte något utav dem argumenten längre, då även expansioner flyttas mer och mer till att köpas via internet.

Men skit samma, jag tycker bara att ninotramps kommentar var väldigt löjlig.

Och jag tycker din kommentar var löjlig.


signatur
12
Skriv svar