Red orchestra 2-tråden!

Medlem
Red orchestra 2-tråden!

Hej!

Här kan vi diskutera om det kommande spelet RO2, som enligt mig ser riktigt bra ut.

Kolla om din dator klarar av det: Länk
30 minuter lång presentation av spelet: Länk
Förhandstittar: Länk 1 Länk 2

//Jozo

Medlem

Enligt Steam är dom väldigt låga enligt mig, trodde spelet skulle kräva mycket mer än så..

Systemkrav
OS: Windows XP SP2, Vista, or Windows 7
Processor: 2.0+ GHz or better (dual core recommended)
Memory: 1 GB (2 GB recommended)
Graphics: SM3 Compatible video card (GF6800 minimum - GF8800 or higher recommended)
DirectX®: DirectX® 9
Hard Drive: 1.5 GB
Sound: DirectX® 9-compatible

Och får man fram Konsollen kanske cl_righthand -1 funkar

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Enligt Steam är dom väldigt låga enligt mig, trodde spelet skulle kräva mycket mer än så..

Det är förmodligen för att de använder Unreal Engine 3. Hittills tycker jag det ser riktigt bra ut.

Medlem

Tack för svaren. Om det använder U3 så lär min burk klara av det

Ses på slagfältet!

Medlem

Är jag ute och cyklar nu eller har de skjutit upp släpp datum till 30 Augusti? Har för mej att RO 2 skulle komma den 1a?

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Är jag ute och cyklar nu eller har de skjutit upp släpp datum till 30 Augusti? Har för mej att RO 2 skulle komma den 1a?

Det verkar som att det släpps 30 augusti ja.

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Är jag ute och cyklar nu eller har de skjutit upp släpp datum till 30 Augusti? Har för mej att RO 2 skulle komma den 1a?

Ja, det ser ut som att de bestämt sig för en extra månads finputsning.

Förövrigt så såg jag att sidan Can you run it redan har fått in kraven på spelet. Så om någon är osäker, ta och kolla in där om er dator klarar av spelet.

Medlem

Hah, min gamla sketdator klarade recommended finemang!

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Vill ha!!!!

Du är inte ensam

Jag tänkte ta och göra om den här tråden till en tråd där man kan snacka allmänt om RO2 istället för att bara prata om krav. På det sättet så kanske det kan bli lättare att hitta information om spelet.

Här har ni till exempel en halvtimme lång presentation av spelet från september förra året: Länk

Det såg riktigt bra ut redan då, så man kan bara ana hur mycket mer de har kunnat slipa till fram till spelsläppet

Medlem

Finns det några videos på hur man kör stridsvagn ingame? Spelet släpps ju nästa månad!

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Ac396OHn6Vg

4:20 in i denna videon så är det stridsvagns genomgång.

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

http://www.youtube.com/watch?v=Ac396OHn6Vg

4:20 in i denna videon så är det stridsvagns genomgång.

Ser helt fantastiskt ut! Detta spelet kan inte misslyckas!

Medlem

Ja, det ska bli spännande att samla ihop ett gäng kamrater (det är trots allt i sovjet ) och ha ett riktigt lagarbete i stridsvagnarna!

Men jag kommer nog att spendera mest tid i stövlarna som en rifleman med antingen en K98 eller en Mosin Nagant i händerna.

Medlem

Tror detta kan bli ett underbart LAN-spel.

Medlem

En sak jag gillar är att dom har lagt in botar i spelet vilket är skitbra om man sitter på dålig lina eller vill endast lana med kompisar men vill ha några fiender...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

En sak jag gillar är att dom har lagt in botar i spelet vilket är skitbra om man sitter på dålig lina eller vill endast lana med kompisar men vill ha några fiender...

Håller med.

Medlem

Okej, så tydligen stämmer inte Can you run it med de officiella speccsen. De har inte släppts förrän idag, och de är nog allt lite högre än vad CYRI har lagt ut:

Minimum:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Dual Core 2.3 GHz or better
RAM: 2 GB
Graphics card: 256 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce 7800 GTX or better ATI® Radeon® HD 2900 GT or better
Sound: Windows Supported Sound Card
DirectX: DirectX 9.0c
Hard Drive: 8 GB free hard drive space

Recommended:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Quad Core 2.6 GHz or better
RAM: 3 GB
Graphics card: 512 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce GTX 260 or better ATI® Radeon® HD 5750 or better
Sound: Sound Blaster Audigy or better
DirectX: DirectX 9.0c

Medlem
Skrivet av Jozo:

Okej, så tydligen stämmer inte Can you run it med de officiella speccsen. De har inte släppts förrän idag, och de är nog allt lite högre än vad CYRI har lagt ut:

Minimum:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Dual Core 2.3 GHz or better
RAM: 2 GB
Graphics card: 256 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce 7800 GTX or better ATI® Radeon® HD 2900 GT or better
Sound: Windows Supported Sound Card
DirectX: DirectX 9.0c
Hard Drive: 8 GB free hard drive space

Recommended:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Quad Core 2.6 GHz or better
RAM: 3 GB
Graphics card: 512 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce GTX 260 or better ATI® Radeon® HD 5750 or better
Sound: Sound Blaster Audigy or better
DirectX: DirectX 9.0c

Det fixar min burk, inga problem!!

Medlem

Red Orchestra: Ostfront 41-45
Publisher: Bold Games
Developer: Tripwire Interactive

Minimum System Requirements
OS: Windows 2000/XP
Processor: Pentium 3 @ 1.2 GHz or Equivalent
Memory: 512 MB
Hard Drive: 2 GB Free
Video Memory: 64 MB
Sound Card: DirectX 8.1 Compatible
DirectX: 9.0
Keyboard and Mouse
CD/DVD Rom Drive

Recommended System Requirements
OS: Windows 2000/XP
Processor: Pentium 4 @ 2.4 GHz or Equivalent
Memory: 512 MB
Hard Drive: 2 GB Free
Video Memory: 128 MB (Pixel Shader 2.0 Support)
Sound Card: Eax Compatible
DirectX: 9.0
Keyboard and Mouse
CD/DVD Rom Drive

Rätt fet skillnad på förra RO och RO 2, blir grymt detta gubbs.

Medlem

Hur kommer förstörelsen funka i spelet? Som jag förstått det är det bara vissa hus som kan förstöras för att de vill inte att hela banan ska kunna jämnas med marken?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hur kommer förstörelsen funka i spelet? Som jag förstått det är det bara vissa hus som kan förstöras för att de vill inte att hela banan ska kunna jämnas med marken?

Jo, så är det om jag har förstått rätt. De har visat en karta där du ska överta ett höghus våning för våning, så jag utgår ifrån att alla byggnader inte är förstörbara. Har hört något om att de vill inte att folk ska stå på andra sidan kartan och snajpa varandra.

Det är ok för egen del, men skulle bli en smula små sur om staket och murar står kvar vid explosioner eller när en stridsvagn kör in i dom.

Medlem

Skönt, min dator klarar detta galant!
Skulle datorn gå sönder klarar min förra dator minimikraven i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Någon som vet hur "gore" funkar i spelet? Har sett trailern där ben och armar flyger kors o tvärs.
Är detta ngt som är scriptat enbart för trailern eller detta kommer finnas även i spelet?
Har kollat lite gameplay vids men inga av dessa har visat tendenser till den typen av skademodell.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Någon som vet hur "gore" funkar i spelet? Har sett trailern där ben och armar flyger kors o tvärs.
Är detta ngt som är scriptat enbart för trailern eller detta kommer finnas även i spelet?
Har kollat lite gameplay vids men inga av dessa har visat tendenser till den typen av skademodell.

Har för mig att det fanns i ettan så

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Någon som vet hur "gore" funkar i spelet? Har sett trailern där ben och armar flyger kors o tvärs.
Är detta ngt som är scriptat enbart för trailern eller detta kommer finnas även i spelet?
Har kollat lite gameplay vids men inga av dessa har visat tendenser till den typen av skademodell.

Jo i ettan fanns det och det kommer finnas i tvåan med.

Inaktiv

kan tänka mig att det blir mkt dryga snorungar som skriker "get out of my t ank" i headsetet ..

som i bad company 2

Inaktiv
Skrivet av riktigninja:

kan tänka mig att det blir mkt dryga snorungar som skriker "get out of my t ank" i headsetet ..

som i bad company 2

och många servrar som man blir kickad och bannad från, om man använder fordon utan att ha teamspeak , som i arma 2

Medlem

Något jag läste på RO2-forumet som jag gillade var att man bara kommer kunna ha ett litet antal machine gunners och snipers i sitt lag. Resten av spelarna får därför spela rifleman med bolt action (vet inte vad det heter på svenska) gevär. Mycket trevlig funktion att ha som default.


signatur

Imperator

Medlem

Någon som vet vilka vapen som kommer att vara med i spelet förutom dem man redan har set i videos och sådant?

Gillar MKB 42 an.

Skriv svar