Battlefield 3 inget för Steam?

Robot
Battlefield 3 inget för Steam?

EA har avslöjat på vilka digitala plattformar de planerar att släppa Battlefield 3. Om deras lista stämmer så finns inte Steam, med över 30 miljoner användare, med i planerna.

#battlefield-3, #crysis-2, #alice-madness-returns, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Battlefield 3 inget för Steam?

Hur bra somhelst, slippar man releaselåsningen som är korkat. Bra val EA, håll er till det också

Medlem

Verkar som om EA går in för sitt Origin

Medlem

Jag tycker detta är ett riktigt dålig beslut. Otroligt smidigt att ha alla digitala köp på samma marknad. (Steam)

Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Jag tycker detta är ett riktigt dålig beslut. Otroligt smidigt att ha alla digitala köp på samma marknad. (Steam)

Du menar att det är otroligt smidigt att alla köper från samma återförsäljare. Jo, det är smidigt men det är inte vidare positivt i längden vare sig för marknaden eller för konsumenterna.

Jag tycker det är ett bra beslut att EA inte släpper sina titlar på Steam så länge deras egen service inte innebär en massa krångel att använda.

Medlem

Det innebär bara att man kommer behöva ett extra program och konto för att spela de spel som kommer från EA. Det går inte att motivera varför det skulle vara bättre jämfört mot en tjänst som kan hantera spel från samtliga speltillverkare.

Medlem
Skrivet av Salta:

Det innebär bara att man kommer behöva ett extra program och konto för att spela de spel som kommer från EA. Det går inte att motivera varför det skulle vara bättre jämfört mot en tjänst som kan hantera spel från samtliga speltillverkare.

Konto behöver du ju inte nytt eftersom det är det EA-konto du ändå behöver för att spela online, och Origin fungerar utmärkt och nedladdningar är inte lika långsamma som på Steam.

Medlem

Svår fråga... Valve "tvingar" oss att ha Steam för sina spel. Men jobbigt om fler företag tar efter detta så man får ha en klient installerad/igång för Ubisoft, EA, Valve, THQ etc etc. Blir mycket sölande av datorresurser. Sen ska väl de lägga på skit GFWL uppe på det också *asg* haha. Så får man ha x antal inloggningar, olika vänner listor och ett totalt kaos av vem är vem och var de är. Mina vänner kommer säkert heta olika också på de olika tjänsterna så min hjärna får gå på högvarv! *asg*

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Schluug:

Jag tycker detta är ett riktigt dålig beslut. Otroligt smidigt att ha alla digitala köp på samma marknad. (Steam)

Du menar att det är otroligt smidigt att alla köper från samma återförsäljare. Jo, det är smidigt men det är inte vidare positivt i längden vare sig för marknaden eller för konsumenterna.

Jag tycker det är ett bra beslut att EA inte släpper sina titlar på Steam så länge deras egen service inte innebär en massa krångel att använda.

Jag har inget emot att de släpper spelet på sin egen marknad, så länge jag kan få tag på det via Steam. Jag kan till och med tänka mig att betala ett par euros extra för det på Steam då det är skönt att bara hålla koll på ett konto. Är inte så insatt i hur Steam hanterar de små utvecklarna man jag är väldigt nöjd Steam överlag, riktigt bra erbjudanden och rabatter på äldre titlar och jag har hittat många guldklimpar gjorda av små utvecklare vilket jag troligtvis inte funnit utan Steam.

Medlem

Min åsikt är att spel borde vara tillgängliga i alla butiker... alltid.
Jag är numera rätt skeptisk till att köpa spel från annat än Steam. Jag tror inte jag kommer att installera ytterligare ett "butikprogram" bara för att spela BF.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tror att det kommer till Steam också. Det brukar bara slängas upp på Steams sida eller utannonseras till Steam veckorna innan release.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Me tanke på hur stort steam är så är det bara jobbigt att ha mer än 1 digital spelbutik, jag föredrar att ha alla mina digitala spel på en och samma plats och ea har inte direkt det bästa ryktet me sina tjänster.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Konto behöver du ju inte nytt eftersom det är det EA-konto du ändå behöver för att spela online, och Origin fungerar utmärkt och nedladdningar är inte lika långsamma som på Steam.

Dina argument om varför det skulle vara bättre, vilket tråden handlar om, är fortfarande vaga. Desto fler system inblandade desto omständigare blir det. Vad gäller hastigheten så laddar jag ner så snabbt mitt bredband klarar av från steam.

Sett från en spelares perspektiv är det svårmotiverat med en ny tjänst för att sälja vissa av spelen.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Konto behöver du ju inte nytt eftersom det är det EA-konto du ändå behöver för att spela online, och Origin fungerar utmärkt och nedladdningar är inte lika långsamma som på Steam.

Oj! Jag har för det mesta mellan 60 till 90 Mbit/s från Steam. Är Origin snabbare? Hur snabbt är det egentligen? Över 100 Mbit/s?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av FelixenS:

Konto behöver du ju inte nytt eftersom det är det EA-konto du ändå behöver för att spela online, och Origin fungerar utmärkt och nedladdningar är inte lika långsamma som på Steam.

Oj! Jag har för det mesta mellan 60 till 90 Mbit/s från Steam. Är Origin snabbare? Hur snabbt är det egentligen? Över 100 Mbit/s?

Kul att höra lite referenser till hastigheten, då jag endast har ADSL 12-30 kommer jag aldrig upp i mer än ca 13mbit från Steam men hur snabba är Steams servrar tro om man har bättre uppkoppling själv? Är 60 - 90 det mesta ni har kommit upp i?

Crysis 2 är inte tillbaka på STEAM, men Alice är det. Det vore oerhört tråkigt om BF3 inte kommer till STEAM, alla dessa olika digitala tjänster kommer göra folk irriterade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hann någon läs om det dyker upp på impulse eller inte? Det är den bästa digitala försäljaren efter steam imo.

Medlem

Lika bra, kan jag köpa det separat och ha den liggande på min SSD


signatur

AYY LMAO

Grafikfejs
Paradox Interactive

Smart drag av EA om syftet är att locka folk till Origin. Tråkigt för oss Steam-frälsta dock.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Digitalt... jag har förbokat mitt hos Game och kommer få en fysisk utgåva. Så detta gör inte mig något särskilt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

bryr mig inte, bara jag får spela bf3

Inaktiv
Skrivet av Schluug:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Schluug:

Jag tycker detta är ett riktigt dålig beslut. Otroligt smidigt att ha alla digitala köp på samma marknad. (Steam)

Du menar att det är otroligt smidigt att alla köper från samma återförsäljare. Jo, det är smidigt men det är inte vidare positivt i längden vare sig för marknaden eller för konsumenterna.

Jag tycker det är ett bra beslut att EA inte släpper sina titlar på Steam så länge deras egen service inte innebär en massa krångel att använda.

Jag har inget emot att de släpper spelet på sin egen marknad, så länge jag kan få tag på det via Steam. Jag kan till och med tänka mig att betala ett par euros extra för det på Steam då det är skönt att bara hålla koll på ett konto. Är inte så insatt i hur Steam hanterar de små utvecklarna man jag är väldigt nöjd Steam överlag, riktigt bra erbjudanden och rabatter på äldre titlar och jag har hittat många guldklimpar gjorda av små utvecklare vilket jag troligtvis inte funnit utan Steam.

Steam slog igenom då Valve tvingade alla som ville spela Half-Life 2 att använda Steam och det var också då som internet-aktivering som DRM-lösning slog igenom.
De har pga. populära titlar som HL2, Portal och L4D lyckats skaffa sig en monopol-liknande ställning på marknaden - DET är ett problem och då Valve uppenbarligen inte har några problem med att tvinga alla köpare att använda sig av just deras tjänst så är det bara bra att andra företag ger dem samma behandling tillbaka.

Medlem

Är det inte rimligt att EA vill ha en egen tjänst? Nu vet jag absolut inte hur det faktiskt ligger till, men gissar på att utvecklare och utgivare får betala en del till Valve på något sätt, antingen genom avgifter eller genom procent på varje såld titel, för att få ligga ute med sina spel på Steam?

Förvisso, men om de vill ha sin "pissing contest", borde vi exkluderas från deras barnsliga lekar, men ack, det kommer inte att hända.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillar inte steam så himla mycket.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Då det inte är billigare köpa spel online spelar det absolut ingen roll.
Vilket säkert göder piratkopieringen, dock brukar det vara så att det släpps troligen bland trackers några dagar lagom innan man får hem skivan så hinner man ta sig igenom singleplayer i lugn och ro innan man får sin online key.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Schluug:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Schluug:

Jag tycker detta är ett riktigt dålig beslut. Otroligt smidigt att ha alla digitala köp på samma marknad. (Steam)

Du menar att det är otroligt smidigt att alla köper från samma återförsäljare. Jo, det är smidigt men det är inte vidare positivt i längden vare sig för marknaden eller för konsumenterna.

Jag tycker det är ett bra beslut att EA inte släpper sina titlar på Steam så länge deras egen service inte innebär en massa krångel att använda.

Jag har inget emot att de släpper spelet på sin egen marknad, så länge jag kan få tag på det via Steam. Jag kan till och med tänka mig att betala ett par euros extra för det på Steam då det är skönt att bara hålla koll på ett konto. Är inte så insatt i hur Steam hanterar de små utvecklarna man jag är väldigt nöjd Steam överlag, riktigt bra erbjudanden och rabatter på äldre titlar och jag har hittat många guldklimpar gjorda av små utvecklare vilket jag troligtvis inte funnit utan Steam.

Steam slog igenom då Valve tvingade alla som ville spela Half-Life 2 att använda Steam och det var också då som internet-aktivering som DRM-lösning slog igenom.
De har pga. populära titlar som HL2, Portal och L4D lyckats skaffa sig en monopol-liknande ställning på marknaden - DET är ett problem och då Valve uppenbarligen inte har några problem med att tvinga alla köpare att använda sig av just deras tjänst så är det bara bra att andra företag ger dem samma behandling tillbaka.

Tänkte precis skriva samma sak. EA gör detta för att få så mycket folk som möjligt till Origin. Men eftersom jag är Steam-frälst så kommer jag inte att använda origin tror jag. Jag kommer köpa BF3 via retail. Sen om de tvingar folk att använda Origin oavsett så är det väl så då.

Förövrigt så brukar jag också dra ned spel i 70 - 90 Mbit/sek från Steam så jag kan inte klaga där.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Valve - Har en exklusivitets policy och tillåter inte spel att finnas på andra digitala distributionsplatformer.
DLC't till Crysis 2 dyker upp på Direct2Drive, enligt EA rycker Valve Crysis 2 från steam.

"While EA offers its entire portfolio to this site, they have elected to not post many of our games. We hope to find a mutually agreeable solution to this issue soon." -EA_DarkMatter

EA har sagt i samma pressrelease som ovan att dom vill att deras spel ska finnas på alla stora digitala platformer så att man ska ha så mycket valfrihet som möjligt.

"At EA, we believe in choice. We want our products in all the places gamers go to download the best games and services. To that end, we offer games to EVERY major download service including Amazon, Walmart, Gamestop, and Steam." -EA_DarkMatter

Samtidigt så kommer Digital Deluxe och Limited editions av deras spel bara finnas exklusivt på Origin (Battlefield 3, Mass Effect 3, FIFA 12...). "Vanliga" versioner kommer att finnas på alla andra ställen.

Förutom steam, som inte vill att saker ska finnas någon annan stans.

Jag vet inte vem som känns mest obekväm av EA och Valve.

Valve är i alla fall raka med att inte ha några spel som finns på andra platformer. Förutom Alice: Madness Returns.

EA är i alla fall raka med att dom vill att deras spel ska finnas på alla platformer som vill ha dom. Förutom Star Wars: The Old Republic som ska vara Origin exklusivt.

Mmmmm.... politik är kul.

MFC
Medlem

EA = Electronic Assholes


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Till alla er som prisar Steam, vafan händer när man ibland ska lira tex, CS, TF2, CoD matcher och skitet vill inte ens starta?!

Alla dess trådar på Steam forumet där de skriver "Ta bort .blob samt vissa.dll filer", "Öppna den och den porten". Kom inte hit o säg att miljoner pc spelare inte kan hantera skit programmet. Steam lever sitt egna lilla liv, det funkar när den vill. Funkar det ofta?, japp, men ofta så vill det sig inte heller! Hur många guides man än följer, hur många portar man än öppnar, man kör t.o.m utan brandväggar, installerar om skitet, formaterar om datorn i hopp om att det ska fungera vid viktiga tillfällen, men nej. Vet inte hur många gånger man suttit på vent och fått skjuta fram matcher över nätet, just pga av skit programmet! Och vad som är roligt är att oftas när det skiter sig, så skiter det sig för flera åt gången. Vad betyder det må tro? Jo, deras AUTH server strular konstant! Man betalar för bra och snabb bredband samt nya datorer i hopp om att att det ska hjälpa, icke.

När Sierra hanterade online delen och man lirade över WON så existerade inte detta fenomen. Om det nu var nere så var det pga av maintenance som varade en kort stund, och då var det nere för alla, men var uppe lika fort. Dock, så fort Valve tog över, då redan vid Steams början, var det skit. Har det blivit en aningen bättre på senare tid? Japp, men det strular ändå oehört mycket för det.

"Viktiga" spel som BF3 ska aldrig blanda sig med Valve, aldrig! Låt de behålla sina Bejewled aka telefon spel, ge mig en stand alone version utav BF3 samt inbyggd server browser, det räcker! Prata med vänner man kan göra genom ventrilo/skype eller varför inte skriva till varandra ingame med endast knapptryckning? Allt lull lull som de valde att lägga in i deras "paket", det skapades enbart för att locka fjuniga fjortisar som ser bling bling överallt. Men är det inte så det ser ut överallt nuförtiden?

NEJ TACK, bra som fan om EA väljer att släppa det som stand alone, vill inte heller veta av deras Origin btw, luktar Steam från långt håll!

Mer stand alone åt folket!

Skriv svar