Sid Meier!

Ambassadör
League of Legends
Sid Meier!

Sid Meier klassar jag som världens bästa speldesigner genom tiderna. Han gör spel som är så gott som unika och får allt att fungera. Det behöver inte vara den snyggaste grafiken, den mest avancerade fysiken eller en spännande story. Sid klarar att skapa underverk ur tomma intet.

Jag plockade för någon månad sen upp den gamla klassikern Sid Meier's Pirates!. Jag kommer inte ihåg mycket av spelet bara att jag hade lagt ner mycket tid på det när det kom ut. När jag satte mig och spelade blev jag positivt överraskad. Spelet hade knappt åldrats överhuvudtaget. Eftersom man som gamer har blivit van vid detaljerade förklaringar om hur man ska spela eller att vi måste ha en prick framför oss för att veta vad man ska ta vägen, blev jag förvånad över vad lite info man fick inne i själva spelet. Detta var en detalj jag hade glömt sen jag spelade senast. Ditt mål är att hitta din familj. Det är det enda du vet. Hur du gör det är helt upp till dig. Jag var skeptisk i början och tyckte det gick rätt segt. När jag beslutade mig för att slita mig från datorn efter vad jag trodde hade varit en timme, visade det sig att klockan sprungit iväg med fyra timmar. Samma effekt har jag haft efter alla Sid Meier's spel. Det är få utvecklare som lyckas med denna prestation.

Eftersom vi lever i en facebook-tidsålder så var Sid sugen på att även utforska detta området. Jag har aldrig spelat ett facebookspel tidigare men jag kunde inte låta bli när betan öppnades till min favorit spelserie, Civilization World. Som alla andra Sid spel så kan jag inte slita mig. Så fort jag får chansen går jag in och kollar på min civilisation. Jag ligger i topp i min (om man ska gå efter "Fame") värld men vet att jag snart kommer att rasa.

Anledningen till ett kommande ras är för att jag ska ut och tågluffa i tre veckor. Ha en trevlig sommar!

#blogg

Sid Meier!

Visst är Sid bra, har dock inte testat "Pirates", skandal i miniformat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller med om att Sid:s spel håller en klass som är högre än många andra. Var det remaken på Pirates du körde?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Ambassadör
League of Legends

Kan verkligen rekommendera Pirates! Perfekt tidsfördriv. Nej det var orginalversionen, tror jag!

Aldrig spelat igenom hela originalversionen, men jag älskar nyversionen. Så sjukt mysigt och alldeles, alldeles underbart! Håller absolut med om att Sid Meier är en av spelvärldens allra största.

Ambassadör
League of Legends

Det var visst nyversionen. hade ingen aning om att det var en remake. Skyller på att originalet kom ut 4 år innan jag föddes ^^ för det är originalet som kom ut 1987 va?

Medlem

Hehe, ja det kom 1987. Jag är gammal, jag vet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Ambassadör
League of Legends

Haha, spel tidigare än 1993 är en värld jag knappt vågat utforska. Lite synd att man inte har fått vara med från "början"

1
Skriv svar