"Värdelöst" rekord satt i Super Mario Bros.

Robot
"Värdelöst" rekord satt i Super Mario Bros.

De flesta rekorden går till historien för sin glans och briljans. Men ibland räcker det också med att vara historiskt urusel.


Medlem
"Värdelöst" rekord satt i Super Mario Bros.

Huvudsaken verkar vara att man är unik.
Får mig att tänka på:
http://www.youtube.com/watch?v=O9419NmGacA

Medlem

Han är ju trots allt en duktig spelare, det ser man ju på hans teknik så vet inte om det ska kallas värdelöst Imponerande att lyckas ta sig igenom spelet utan att trampa på mer än något enstaka monster, och som i sin tur är för att ta sig över ett hinder och få mindre poäng

Medlem

Hoppas personen har använt en emulator med en massa save states och slowmotion. Annars är det ju helt sjukt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Han är ju trots allt en duktig spelare, det ser man ju på hans teknik så vet inte om det ska kallas värdelöst Imponerande att lyckas ta sig igenom spelet utan att trampa på mer än något enstaka monster, och som i sin tur är för att ta sig över ett hinder och få mindre poäng

Agreed, syns tydligt att han har planerat exakt hur han ska göra för att uppnå sitt mål. Långt från värdelös!

Kära korkade medlemmar "värdelöst" syftar på värdet av poangen

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Kära korkade medlemmar "värdelöst" syftar på värdet av poangen

Köra korkade medlem, om du inte förstod att jag skämtade och fattade det så får du nog ta en funderare runt ditt eget intellekt!

Medlem

Är det bara jag som funderar över att FZ har listat att Super Mario Bros. releasedatum var 2007-01-05, till Wii? Vill minnas att det släpptes liiite tidigare...

Medlem

Men vad nu då? Warpzonen på 4-2 är ju inte där den brukar vara...? Eller iallafall inte där jag brukar hitta den. Har den funnits i röret också hela tiden...?

Medlem

Vad säger ni om hoppet på 8-1 @ 3:15 in i klippet? Rätt imponerande...Och även sekvenserna med Yx Joe på 8-3 och hur han hoppar över Piranhablommorna i rören på 4-1

AW8
Medlem

Helt jävla värdelöst!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Conanbar:

Är det bara jag som funderar över att FZ har listat att Super Mario Bros. releasedatum var 2007-01-05, till Wii? Vill minnas att det släpptes liiite tidigare...

Nääää, inte alls

Medlem

[quote=brinkstar]

Skrivet av Soothsayer:

Kära korkade medlemmar "värdelöst" syftar på värdet av poangen

Förstod ordvittsen. Jag syftade dock till att låg poäng inte nödvändigtvis är samma sak som lågt värde. Måhända var det att poängtera nått uppenbart, men kudos till de som kudos förtjänar! Du och min fruga borde hänga, hon gillar också se sin tolkning som den enda rätta... Korkat eller hur?

Medlem

Ytterligare en konstig post från Fredrik. Vadå sämst? Han är ju grym! Det är imponerande att inte lyckas ta några poäng. Det enda "dåliga" är väl att han inte lyckas få 0 poäng, men det är antagligen omöjligt.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Tippar på hatten om det är gjort utan GameAssistsTools, men sorgligt nog är typ 90% av dessa gammla spel gjorde med sådant vilket gör det mindre imponerande då alla kan göra detsamma bara man tar sig tid till det.

Men var endå rolligt att see

Medlem

Ja, något måste man ju fylla ut tiden med mellan födelse och död. Antingen tändsticksmodeller av kända kyrkor eller detta.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

3:15 var ganska så imponerande... O_O


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Hoppas personen har använt en emulator med en massa save states och slowmotion. Annars är det ju helt sjukt.

Tänkte samma sak. Hela klippet är ju en enda kavalkad av helt galet perfekt tajmade hopp. Rätt kul att slötitta på hur som helst.

Inaktiv

En del har alldeles för mycket fritid...

Medlem
Skrivet av Selphy:

3:15 var ganska så imponerande... O_O

Verkligen! Synd att han behövde få poäng där :/

Medlem
Citat:

Success! Here I achieve the (almost) lowest score possible in Super Mario Bros. for the NES. No save states or slowdown was used, but I did increase the frame skip by quite a bit when waiting at the flag poles. Since you probably don't want to watch that, I cut out almost 8 minutes of video where I'm just running out the clock.

Så inga save states, säger han iaf

Medlem
Skrivet av Banjo:

Men vad nu då? Warpzonen på 4-2 är ju inte där den brukar vara...? Eller iallafall inte där jag brukar hitta den. Har den funnits i röret också hela tiden...?

Det är en bugg. Jag vet dock inte hur han lyckas aktivera den för vanligtvis är man tvungen att slå sönder några block i början av banan.

Skrivet av Banjo:

Vad säger ni om hoppet på 8-1 @ 3:15 in i klippet? Rätt imponerande...Och även sekvenserna med Yx Joe på 8-3 och hur han hoppar över Piranhablommorna i rören på 4-1

Hoppet vid 3:15 var riktigt vast.

Medlem

J-ligt imponerande!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En av polarna i NES-kretsen skickade den till mig för någon vecka sen. Var helt stum. Kollade igenom den tre gånger på raken, är ju hur skicklig som helst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem
Skrivet av pippen1001:

han har ju slöppt en mer optad version på http://www.youtube.com/watch?v=6U4XQPBqpAg&feature=player_emb...

Mjo, fast två år innan den här, och med save states :> TAS runs går ju att få så gott som perfekta.

Medlem

Nu såg jag bara ganska exakt halva, men man måste ju säga att han inte tog någon skada någon gång iaf. Det räcker väl för att anses vara skapligt skillad.

Inaktiv

Värdelöst, ja!

Tydligen inte "värdelöst" - eftersom poängen med 600 points var att få uppmärksamhet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskar sådana här 'bedrifter'.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar