Valve- och Bioshock-böcker på gång

Robot
Valve- och Bioshock-böcker på gång

Bioshock: Rapture skrivs av science fiction-författaren John Shirley och tar upp händelserna i Rapture innan det första Bioshock-spelet.

#bioshock


Medlem
Valve- och Bioshock-böcker på gång

Haha kan tänka mig en tf2 serie x)

Ambassadör
League of Legends

Inte tillräckligt insatt i Bioshock för att det ska vara värt att importera. Men "Valve Presents" låter riktigt intressant.

"Men räds icke, efter denna uflyktiga odyssé uti prosans förunderliga värld återgår FZ nu till att rapportera om headshots och DLC." - Sebastian Lind

Haha, underbart!
FZ-crew, ni ska veta att jag uppskattar att ni skriver nyheter som dessa. Det tillhör spelvärlden även fast man inte kan kontrollera det med handkontrollen. Detta och mer filmklipp (förhandstittar, en dag på FZ, recensioner) skulle jag gärna se mer av

Tack, tack. Kul att höra att det uppskattas!

Gärna "Bioshock" och ett expanded universe...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

hur kan man göra en valve bok?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Läser inte böcker alls nu. Men en Bioshock-bok skulle nästan vara intressant

Skrivet av uberpwnage2.0:

hur kan man göra en valve bok?

Man skriver antingen en bok om deras historia, eller skriver en skönlitterär skapelse kring något av deras spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ish
Medlem

Ummm.. Varför?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

När det gäller "Bioshock" - finns det en hel värld att upptäcka, det är inte svårt att förstå, men om någon skulle vara intresserad av en bokversion av "Left 4 Dead", då är man nog mest intresserad av köttiga detaljer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kebbe:

Mjölka på.

Jag tror George Lucas är den som dricker mest mjölk i världen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ska så läsa Bioshock-boken, bästa singleplayer-spelet som någonsin gjorts.

Den som mjölkar mest är väl ändå Kotick, va? :/

Medlem

Härliga nyheter! Att läsa böcker är en passion.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kul nyhet, Bioshock-boken verkar klart läsvärd. Jag gillar John Shirley beskrivande stil, lite som Peter F Hamilton.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Ish:

Ummm.. Varför?

Av samma anledning som mycket annat, viljan att berätta ännu mer om något som folk finner intressant.
Se bara t.ex. hur Star Wars-universumet expanderat i och med alla noveller som släppts och fortfarande släpps. Folk vill ha mer av det goda.
Sen finns det givetvis pengar bakom allt också, men så länge folk ropar efter mer, så "why not?".

Ser personligen fram emot BioShock-novellen. Blev alldeles till mig när det annonserades för något år sedan av Levine.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Synd att sånna här spelböcker sällan blir något riktigt bra, men visst kan dom vara läsvärda.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av kebbe:

Mjölka på.

Jag tror George Lucas är den som dricker mest mjölk i världen

Är inte säker på att det är ett direkt citat från Lucas, men har han inte sagt att han i första hand är leksaksförsäljare?
Blu Ray-paketet "The Complete Saga" verkar helfett!!

Skrivet av Hammond:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av kebbe:

Mjölka på.

Jag tror George Lucas är den som dricker mest mjölk i världen

Är inte säker på att det är ett direkt citat från Lucas, men har han inte sagt att han i första hand är leksaksförsäljare?
Blu Ray-paketet "The Complete Saga" verkar helfett!!

Jo, han har sagt det på skoj i något sammanhang när han reflekterade över hur många kringprodukter som har sålts. Kolla här:

http://tiny.cc/wlooi


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar