Medlem
The helg

Helgen var galen. Familjen Karlssons a.k.a. "köret", "Karlsson & company" eller "monsterna" var här. Med andra ord var mor, far, bror, bror, brorson, brorson, brorson, brors fru, brors flickvän här.

Fredagen var intressant. Brorsans flickvän klämdes i tunnelbanedörren och panik uppstod, och andra gemytliga trevligheter. Fredrik kom senare och stämde in i svanesången. Efter obligatoriska besök vid Kungshallen och Gamla Stan (föräldrarna har aldrig varit i Stockholm) vankades det hemfärd för mig och Fredrik. På ett lagom avmätt humör så såg vi fram emot en lugn kväll. För Fredrik innebar det L.A. Noire, för mig sömn. Men när vi kom till dörren in till korridoren så passade inte nyckeln. Jag hade begått ett fatalt fotolergöksmisstag. Var stensäker på att det var samma nyckel som till lägenheten, men icke. Så vi bestämde oss för att vara vakna den natten, och sitta på en bänk. Men resterande familj propsade på att de skulle betala ett hotellrum för oss. Vi antog det till slut. När vi anlände sent på natten var familjen samlad, och alla var glada, förutom vi. Vi ville sova. Vi gick upp till rummet, med hela familjen bakom oss i samlad trupp (för att de ville se rummet..). Brorsan skulle bestämt visa oss hur TV-apparaten och vattenkokaren fungerade, mitt i natten. Själv var vi bittra, sura och trötta. Som det kan gå!

Lördagen bjöd på Skansen, Vasamuséet och Aquaria. Det gick bra och var trevligt. Men det blir aldrig trevligt när en skånsk flock blir hungrig. Så efter tjafs i någon timme blev det Kungshallen.. haha. Fredrik valde att inte vara med på dagen av förklarliga trötthetsskäl.

Idag åkte alla hem. De hjälpte till att sätta upp en spegel och borra hål i en vägg, och sist men inte minst - vi har nu sänglampor. Nu slipper jag skrika "släck lyset i taket" och höra "jamen, jag måste läsa". Allt gick bra idag verkade det som, bortsett från att far Klas-Göran glömde kvar sina bilnycklar. Klase är vad det är. Nu åker de kära monsterna tillbaka, och är troligen hemma nu, eller snart.

Så resterande eftermiddag och kväll har vi äntligen, äntligen, haft en klassiska Fredrik & Simon-aktiviteter. Pizza (som inte blev av igår), TV-serie Glee (dock svårt för spontansång) och God of War 2.

Och det är så jag vill ha det.

#blogg

The helg

Haha, rolig liten historia... Jag känner igen mig.

Inte jag...men jag ler likväl.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vardagen är här.

Yaay Måndag!!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Indeed! Imorgon är det tisdag. Då ska jag vara nyttig på något sätt. Ikväll var jag nyttig också, och gick vilse i en skog, och råkade hamna bakom ett stort hus där kronprinsessan tänkte bo. Det var underligt, och väldigt off topic.

och lite creepy


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar