Godaste glassen?

Skägg.
10 Chambers
Godaste glassen?

Enkel fråga, men lika komplicerad att svara på som "bästa pizzan" eller "smarrigaste ölen". Men, vilken är din favoritglass?

Jag tar nog en 88 åtta gånger av tio när det ska glassas.


signatur
Medlem

Sandwich och Daim <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Enkel fråga, men lika komplicerad att svara på som "bästa pizzan" eller "smarrigaste ölen". Men, vilken är din favoritglass?

Jag tar nog en 88 åtta gånger av tio när det ska glassas.

88 gånger av 100?

Jag själv tar oftast Sandwich, 88 eller Magnum.
(På tal om glass på tallrik: Gammaldags glass! Mums.)

Medlem

Magnum vit.
Dyr, men godast (enligt mig).

Medlem

Det är konstigt att Glassen "88" får finnas kvar, men då dom försökte lansera "Nogger" då vart det ett jävla liv.

Anywhooo, snackar vi vanlig strutglass/pinglass så brukar det oftast bli Magnum mandel eller Tip Top.

Paketglass så är det nog Ben & Jerrys som dominerar.

Det allra godaste är dock hemgjord gräddglass med en skvätt punch i.... Mmmmmmums (borde köpa mig en glassmaskin så den blir lite smoothare)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Piggelin <3
Köper alltid två!

Medlem

Haegen Dasz - Strawberry Cheesecake

Medlem

Daim - Pear Dream
Lät som ett skämt men var som beställd från gud himself.

Piggelin!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Magnum - valfri. Dyrt men gott. Nom nom nom.

Annars är alltid 88 en klassiker.

Medlem

Daim eller magnum vit!


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem

88an eller sandwich.
Ben & Jerry's i paket.

Medlem

Daim, Magnum Classic och Piggelin är de jag tänker på först. Finns hur många goda glassar som helst


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Sandwich pepparkaka :heart:
Så fruktansvärt god!

Medlem
Medlem
Medlem

Älskade all pecan & kola glass förut men nu är det Klings citronglass som gäller.

Snackar ju paketglass och inte styckglass om nån undrar.

Medlem

Eller ptja, en riktigt god mjukglass rockar.

Medlem

Ben and Jerry's Half Baked! Problemet är att man känner sig lite "Halvbakad" efteråt då glassen vimlar av kalorier. Glassar jag saknar är GBs Chokladchock och SIAs Chilichoklad.

Inaktiv
Skrivet av son of RAMBO:

Calippo!

Det gjordes en studie för några år sedan och det visade sig att dom flesta killarna som gillar calippo har undermedvetna homoerotiska fantasier och således dras till att köpa ju den glassen för att få utlopp för en del fantasier på ett diskret och oskyldigt sätt.

Piggelin eller Ben & Jerry's chocolate fudge brownie!


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Magnum mandel ... mums.
88:an är inte dålig den heller!


signatur

Have a good time!

Medlem

Av glass pinnarna får det bli 88 eller Magnum nån smak.

Av deluxe glass då är det lejonet och björnen som gäller.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Piggelin!


signatur
Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av son of RAMBO:

Calippo!

Det gjordes en studie för några år sedan och det visade sig att dom flesta killarna som gillar calippo har undermedvetna homoerotiska fantasier och således dras till att köpa ju den glassen för att få utlopp för en del fantasier på ett diskret och oskyldigt sätt.

Piggelin eller Ben & Jerry's chocolate fudge brownie!

Haha. Annars kanske man helt enkelt gillar isglass och tycker att Piggelin är för liten.

Medlem

Får bli Sandwich för min del, dom kunde dock vara lite större, dom tar ju slut så fort

Medlem

Något med vanilj och sylt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Daimstrut eller Piggelin. Omnom.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Magnum med jordgubbs smak ^-^ !

Medlem

Lätt Pärondaim<33

Medlem

Brukar som oftast bli en 88an (gudasänd glass <3) eller Magnum Strawberry White.
I burkform så måste jag medge att jag har ett *host* lätt beroende *host* för Ben & Jerry's Coconutterly Fair. Och ja, jag sitter med en sådan i knät för tillfället, och har en till på kö i frysen. Tror jag fick en glädjechock då jag såg att de börjat med kokos i glass, kokos borde finnas i allting som går att förtära!

12
Skriv svar