Spela Half Life 1 utan Steam?

Medlem
Spela Half Life 1 utan Steam?

Det låter väldigt bakåsträvande, dumt och onödigt mycket arbete, men låt mig förklara:

Vi (familjen) har två andra datorer som vi använder till vardags men sen har vi en äldre dator som har Win 98. Den här datorn har jag velat ha äldre spel på ett tag nu, köpte för ett tag sen en samlingsbox med half life 1 och expansioner. Tyvärr visade det sig att Steam var med på det hela och krävde internet uppkoppling, Win 98 datorn är inte uppkopplad vanligtvis. Har nu precis lyckats koppla upp mig och uppdaterat Steam men som en sista käftsmäll säger den att det inte kan köra på det äldre systemet. Så.....går det att "komma förbi" Steam?

Jag har alla möjligheter i världen att installera det på dom nyare datorerna men jag vill så gärna ha det på den äldre.

Medlem

Bara genom "fula" metoder. Eller om du har originalskivorna från 98. Det fanns ju stöd för 98 tidigare men tror de tog bort det pga säkerhetsbrister.
Tycker nästan att Valve borde låta folk få spela HL1+expansionerna gratis numera. Men det hjälper inte om man måste ha steam så klart :/
Som sagt.... fule metoden finns som alternativ.

Ja, det finns alternativ, men dessa kan vi inte diskutera här. Gabe brukar titta in då och då...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Caravaggio:

Det låter väldigt bakåsträvande, dumt och onödigt mycket arbete, men låt mig förklara:

Vi (familjen) har två andra datorer som vi använder till vardags men sen har vi en äldre dator som har Win 98. Den här datorn har jag velat ha äldre spel på ett tag nu, köpte för ett tag sen en samlingsbox med half life 1 och expansioner. Tyvärr visade det sig att Steam var med på det hela och krävde internet uppkoppling, Win 98 datorn är inte uppkopplad vanligtvis. Har nu precis lyckats koppla upp mig och uppdaterat Steam men som en sista käftsmäll säger den att det inte kan köra på det äldre systemet. Så.....går det att "komma förbi" Steam?

Jag har alla möjligheter i världen att installera det på dom nyare datorerna men jag vill så gärna ha det på den äldre.

Hör om någon du känner har en originalskiva. Själv har jag boxen som kom innan den som hette Orange Box. Den hade Half-Life och Opposing Force. Kanske Team Fortress Classic också.

Medlem

HL Generation 3 ska vara en steam-fri version av spelen men inte inkludera TFC. HLG3 släpptes innan steam och HL2 kom ut så chanserna att det fungerar är goda.
http://img.listal.com/image/267574/936full-half--life%3A-gene...

Den kan man få tag på men den är nästan dubbelt så dyr om man köper en "ny" hos Gameshop än om man köper Orange Box hos Webhallen. Har också fått höra från Gamestop (den amerikanska kedjan) om att Orange Box har slutat att produceras. Kanske för att de planerar en ny samlingsbox lagom till HL3 med HL1 och HL2 + alla expansions. Half-life Trilogy box kanske?

Iaf här är gameshop som finns ute i Solna, annars har de rätt billig frakt.
http://www.gameshop.se/?sok=Half-Life&Image1.x=0&Image1.y=0&g...

Medlem

här finns några inofficiella uppdateringar som fixar en del buggar i det gamla steam fria half-life

http://v5.steamlessproject.nl/index.php?page=news


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar