Öland - med omnejd

Medlem
Öland - med omnejd

Idag har vi spenderat en heldag på Öland. Många barndomsminnen och många nya från idag. Mamma tog oss med på flera nya ställen för mig, bland annat Neptuni åkrar som ni kommer få se några bilder från. En sväng upp till Långe Erik som är fyrtornet på Ölands allra nordligaste udde. Långe Jan har vi i söderänden.

Neptuni åkrar är ett helt magiskt ställe med stora platta klippor med mängder av fossil. Vinden blåste lite kyligt men vi trotsade den och njöt av mammas goda picknick-korg. Akira fick följa med och det var skönt att åka i sin egen bil tyckte hon. Hela bagageutrymmet blev klätt i filtar och hon såg ut att tycka det var riktigt roligt med utflykt.

Vi stannade till en kort stund i Byxelkrok och det verkar vara en mysig liten hamn-by.
Färden gick till Långe Erik och ett stenigt landskap vid Ölands nordligaste udde. Ingen Ölandsutflykt utan bad tänkte jag och hoppade i plurret ensam vid Böda Sand. Resten av familjen stod i jackor och frös uppe på stranden. Det gjorde ont i fötterna så jag knappt tog mig in till land igen men helt klart värt det

På väg söderut stannade vi i Borgholm och käkade en otroligt god middag. Jag fick fläskfilé med gorgonzola-sås och grillad halloumi. Hur gott som helst och till och med Akira var välkommen in på restaurangen Vilket toppenställe!

Allt som allt blev det dryga 30 mil och nya bilen känns toppen. Den går tyst och bra och verkar vara bränslesnål om man är snäll på gasen. Hade gott och väl 2/3 av tanken kvar vid hemkomst. Bådar gott inför Stockholmsresan på fredag!

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Öland - med omnejd

Läckert som alltid!


signatur
Medlem

Häftigt! Bild nummer två gillar jag skarpt, med kontrasten mellan gräset och stenen.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Tack så mycket gentlemen! Det var ett fantastiskt landskap och jag hade antagligen kunnat spendera många fler timmar just där!

Medlem

Kanonfina bilder, minst sagt

1
Skriv svar