Insider-snack från Need for Speed: The Run

Robot
Insider-snack från Need for Speed: The Run

Utvecklarnas tankar om spelets art direction, inspirationskällorna och om varför det här är det största Need for Speed-spelet hittills.

#electronic-arts, #battlefield-3


Medlem
Insider-snack från Need for Speed: The Run

Kommer ihåg när jag såg detta på e3... herrejisses vilket skämt. Need for Running med samma gamla sket körmekanik.
Shift kanske inte är perfekt men det går åt rätt håll där.

Medlem

Det såg bra ut så länge man satt bakom ratten. Alla spel behöver inte vara simulatorer, det sagt så tror jag det här kommer bli ett måttligt underhållande arkadigt bilspel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Problemet med arkad bilspelen är att man tröttnar efter 5 minuter.. det finns liksom inte något mer att uppnå när man driftat i 250km/h. Shift 2, precis som Touhatsu säger, går i alla fall åt rätt håll. Det finns ett mervärde i att ligga och gnugga på Nordschleife så att man har en chans mot t o m AI:n där.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Första bilderna jag såg gav intrycket att det skulle vara intercity race av olika slag. Verkade kul.

Sedan kom en trailer där det verkade mer som att smita från snuten-trist upplägg. Hur många NFS med snarlika upplägg finns det inte?

Så man får väl se om de kommer med något som kan intressera. Dock som sagt - det luktar arkad om det.

Och om de lär sig att det inte behövs 100 bilmodeller och hellre lägger tid på att skapa bra körkänsla för varje och att kunna modda den till att passa respektive körsituation.

Vet inte om det kommit demos på Shift 2 än - men första Shift hade massa egenheter som drog ned. Börja man kana av banan spelade det ingen roll vad du gjorde - bromsade, styrde eller släppte gasen så gick du rakt fram ut i periferin - och det vid farter som vilken standardbil som helst klarar som kurva(jag kan då ligga i sjutti i rondell).

Och som snacket varit på Shift forum så har det krävts åtskillig tid i menyerna och fixa till grundinställningar för att bilen ens skall gå att köra någorlunda.

De som har ratt skall vi inte prata om. Vet inte om de fått patchar som fixar det som var vid release.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Sedan kom en trailer där det verkade mer som att smita från snuten-trist upplägg. Hur många NFS med snarlika upplägg finns det inte?

.

inte ens inärheten av antalet "wannabe cool underground racer" som bär NFS titeln. Köra från polisen är ju grund iden med NFS men det verkar få ha fattat. för unga kanske...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Är inte så förtjust i det här med story och springa runt utanför bilen.. Annat var det på NFS2 och 3! Hoppades ju på att det nya Hot Pursuit skulle vara någorlunda bra men det var alldeles för stelt. Gillar inte heller att det ska vara lustgas i alla bilar!

Medlem

NFS kommer aldrig att komma tillbaka utan ligger begravt sedan 2002, sorgligt nog.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Problemet med arkad bilspelen är att man tröttnar efter 5 minuter.. det finns liksom inte något mer att uppnå när man driftat i 250km/h. Shift 2, precis som Touhatsu säger, går i alla fall åt rätt håll. Det finns ett mervärde i att ligga och gnugga på Nordschleife så att man har en chans mot t o m AI:n där.

drifta i 300kmh och få en bättre tid. utmaningarna är precis desamma som i andra bilspel, enda skillnaden är att fysiken inte är verklig för 5 öre.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Mirror's Edge 2, tack!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar