Lovande trailer från onlinerollspelet Tera

Robot
Lovande trailer från onlinerollspelet Tera

Det snyggaste MMO-spelet hittills? Spana in trailern och döm själv!

#tera


Medlem
Lovande trailer från onlinerollspelet Tera

Ingen aning sa han

Medlem

Nyfiken på hur detta kommer bli. Kommer pröva det, men håller mig skeptisk.

Medlem

Håller på att testa den koreanska versionen just nu. Provat alla klasser hittils (varav Lancer är min favorit än så länge). Rätt kul spel, gillar det mera action betonade stridssystemet men spelet hålls tillbaka en hel del av den nu rätt så tråkiga quest designen av "Döda X monster" eller "Samla X föremål". Spelet har dock potential för grupp instanser och PvP. Väldigt snyggt är det dock, otroligt vackra miljöer.

Men Guild Wars 2 står fortfarande högst på min lista.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Grattis nu kan ni göra samma sak som ni gjort i alla andra MMOS, fast med aningen högre upplösta texturer... och som en jävla panda.


signatur

// Bacon <3

Ish
Medlem

Säg mig.. Will there be grind? "Åh, spelet är från Korea." Oh wait..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Keasar:

Håller på att testa den koreanska versionen just nu. Provat alla klasser hittils (varav Lancer är min favorit än så länge). Rätt kul spel, gillar det mera action betonade stridssystemet men spelet hålls tillbaka en hel del av den nu rätt så tråkiga quest designen av "Döda X monster" eller "Samla X föremål". Spelet har dock potential för grupp instanser och PvP. Väldigt snyggt är det dock, otroligt vackra miljöer.

Men Guild Wars 2 står fortfarande högst på min lista.

+1

Har dock inte testat koreanska versionen då det var snack om att english patch var broke.

Är extremt pumpad för GW2 men Teras action baserade gameplay kan vara häftigt ^^

Medlem

Ser faktiskt ut att bli riktigt bra, gametrailers har en genomgång på spelets politiska system också som jag starkt rekommenderar. Det enda som inte fångar mig är art-stylen. Sjukt mmo konventionellt. Nåja.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är inte imponerad. Har väldigt svårt för spel där vapen är 8 meter långa och 4 meter breda.

Medlem

Blir inget svårt val av karaktär som man vill spela om det nu blir något. Stå stilla och pewpew eller gå loss med en fet 2 handyxa som en galning. Svårt val? Nääe.

Medlem

Har själv spelat spelet under de första 2 månaderna i korea. Testat alla klasser o.s.v. och kan bara säga så här, Finns inget MMO som kommer i närheten av samma action känsla man får av detta spel helt sjukt trevligt, svårt att spela ett target MMO efter det.

Personligen blir det att spela Mystic/Sorc/Berserk själv ja alla 3 då jag fall för alla 3 klasser.

Utöver det så är spelet inget grind spel, långt ifrån, tog mig 2,5 vecka att nå level 50 LOL..... Problemet är snarare när man nådde level 50 så fanns det absolut INGET att göra. Så med andra ord, alldeles för lätt att komma upp i level. Jag vet att de fokuserar rejält på att försöka fixa saker att göra vid level 50+ Bland annat kom en patch för ett par veckor sedan som ökade nivån till 58 och la till en massa annat.

Så ja spelets största problem är end game content, fanns absolut inget vid 50 men nu är gränsen 58 och snart 60 så vi får se vad de lyckas med fören den engelska releasen.

Lite gamla screens:
http://www.mugimugi.org/tera/TERA_ScreenShot_20110212_173420....
http://www.mugimugi.org/tera/TERA_ScreenShot_20110212_150352....
http://www.mugimugi.org/tera/TERA_ScreenShot_20110214_193114....

Medlem

Verkar minst sagt grymt, dock som tidigare sagt, väntar man på GW2!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Högklackat? Självklart.

Medlem
Skrivet av Ish:

Säg mig.. Will there be grind? "Åh, spelet är från Korea." Oh wait..

Tycks vara tvärtom med detta spel, lvlande tycks gå för snabbt.

Medlem

Finns det något sätt man kan prova detta spel på engelska?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Är inte imponerad. Har väldigt svårt för spel där vapen är 8 meter långa och 4 meter breda.

Är lite snyggare med stora vapen än t.ex Wows 2-hands vapen som är i storlek med en snickarhammare

Medlem

Läser man gameinfo på forumet kan man snabbt dechiffrera att spelet är just another. Säga vad man vill men det saknar allt för att göra det unikt & eller bra. Ser lovande ut, men pah...

Ish
Medlem
Skrivet av Cyban:
Skrivet av Ish:

Säg mig.. Will there be grind? "Åh, spelet är från Korea." Oh wait..

Tycks vara tvärtom med detta spel, lvlande tycks gå för snabbt.

Ja, vi ska inte avliva hunden innan det lider, men mitt hjärta ligger med guild wars <3
Väntar tålmodigt på tvåan


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av ionass:

Läser man gameinfo på forumet kan man snabbt dechiffrera att spelet är just another. Säga vad man vill men det saknar allt för att göra det unikt & eller bra. Ser lovande ut, men pah...

Another vad?

Vilka andra MMO'S har aktivt sikte med både melee och spells? Age of Conan hade det lite med melee, men du va ändå låst på ditt target.

Nej, att inte kunna markera och bara högerklicka och sedan spamma knapp 1 och 2 kommer vara en frisk fläckt, ser fram emot detta

Medlem

ser onekligen snyggt ut, men naa om ändå krigarens vapen kunde vara liiite större så jag kunde glöma alla andra koreanska grinds man spelat!? ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Vad jag kunde se från den här trailern så såg spelet tråkigt som fan, grafiken verkade vara helt okej.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Spelade den Koreanska versionen och för att sammanfatta: Otroligt snygga miljöer, riktigt rolig och interaktivt stridssystem dock aningen repetitivt i början. Hoppas den Europeiska versionen blir bra och att dom tar bort de s.k "channels".

Medlem

JAG HAR LÄNGTAT I 4 ÅR !!!

kommer bli feting grymt spel !!!! henti 4 the win (y)

jag skulle vilja se ett mmorpg där man inte tankar 2tons svärd :/ okej för att använda ett själv på fienden men att bara ta stryck och så utan dodge etc är ju fan löjligt egentligen.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Alla här sitter o säger att dom spelat den koreanska varianten..? Om någon är sugen så ge gärna länk till hur man skall gå till väga för att fixa det


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem
Skrivet av Slappyjam:

Alla här sitter o säger att dom spelat den koreanska varianten..? Om någon är sugen så ge gärna länk till hur man skall gå till väga för att fixa det

Köpte en digital kopia samt speltid på en hemsida som verkligen inte var officiell. Tror dock detta är mycket svårare nu eftersom man måste kunna registrera kontot med ett koreanskt personnummer. Även jag måste verifiera mitt account om jag ska fortsätta spela men jag hoppas på att få den Europeiska betan, skulle vara skönt och kunna spela spelet på engelska.

Medlem
Skrivet av Wr4th:
Skrivet av Skelögd:

Är inte imponerad. Har väldigt svårt för spel där vapen är 8 meter långa och 4 meter breda.

Är lite snyggare med stora vapen än t.ex Wows 2-hands vapen som är i storlek med en snickarhammare

Tror inte du har spelat WoW....
Btw, det här ser jävligt najs ut, pandan var ju dock lite...random.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Utöver det så är spelet inget grind spel, långt ifrån, tog mig 2,5 vecka att nå level 50 LOL..... Problemet är snarare när man nådde level 50 så fanns det absolut INGET att göra. Så med andra ord, alldeles för lätt att komma upp i level. Jag vet att de fokuserar rejält på att försöka fixa saker att göra vid level 50+ Bland annat kom en patch för ett par veckor sedan som ökade nivån till 58 och la till en massa annat.

Så ja spelets största problem är end game content, fanns absolut inget vid 50 men nu är gränsen 58 och snart 60 så vi får se vad de lyckas med fören den engelska releasen.

Det där är lite av en lögn, du måste ha dels spelat en hel del under dessa 2,5 veckorna. Men sen är inte grind en definition av något som tar lång tid, utan vad man måste göra. I detta fall är grind när man dödar en stor mängd monster och bara dödar en stor mängd monster. Vare sig det är quests eller inte. Om spelet inte varierar sig med quest som ger olika uppgifter skulle jag kalla det grind.

TERA tyvärr har än så länge bara gett mig en stor hög "Döda en stor mängd monster" quests, ofta runt 10 stycken, ibland 30 (då är dessa dock små och dör väldigt snabbt, samt att de samlas i grupper) och ibland en del "Samla en stor mängd saker".

Så, jo, TERA är rätt grindigt.

Skrivet av Slappyjam:

Alla här sitter o säger att dom spelat den koreanska varianten..? Om någon är sugen så ge gärna länk till hur man skall gå till väga för att fixa det

Varsågod, följ instruktionerna här. Du måste dock betala för att kunna spela.
http://teraguides.wordpress.com/2011/04/14/welcome/


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

NO MORE POOFBALLS!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte speciellt snyggt, men stridssystemet är intressant.

12
Skriv svar