Jag har bara regn hos mig

Flakmonkey
Jag har bara regn hos mig

För den som inte igen det direkt så är rubriken på det är inlägget snott från en Orup-låt och även om hjärtesirg så kan jag försäkra er om att så inte är fallet här. Är ska det nämligen bara tas rent bokstavligt då dagen i Gumboda har plågats av ett oförlåtligt regnande som aldrig tycks sina. Nu inneär inte det på långa vägar att jag inte njutit av tillvaron här. Jag menat vad kan man inte gilla med att gå på utedass, lösa korsord, fika, spela spel och framförallt skratta en herrans massa?

Det är nämligen vad jag gjort efter att jag anlänt till stugan där vi alltid bott när vi kommit hit sedan bäldigt unga år. Jag ligger tillochmed på samma loft eller vad det nu ska kallas och även om det precis målats om i trevliga ljusa färger så finns känslan ändå kvar. Det känns sådär ärligt bekymmers och kravlöst. Allt jag behöver göra är att vara och det räcker mer än väl, i mina egna ögon då förstås, för min familj och släkt har alltid tyckt det. All press jag känner i vanliga fall lägger jag på mig själv, åtminstone den som är tyngst.

Hursom så finna de inte så mycket att skriva om denna första dag. Pga regnet har det som sagt mest handlat om att umgås med nära och kära vilket känns fantastiskt i sig. Vann i Geni Sport tillsammans med min syssling Thereseoch sen har jag spelat en hel del #World of goo på plattan vilket var en riktigt trevlig bekantskap. Mycket skrattande också, det är oundvikligt med de här mäniskorna omkring sig, och det är tveklöst det bästa med hela grejen.

Nu ligger jag här i sängen och utnyttjar min systers telefon som får agera hotspot (älskar modern teknik ibland) eftersom hon har Telia. Min mobil med Telenor får ju som väntat inte kontakt med något av värde öht men det är rätt skönt å andra sidan, inga telefonsamtal! Imorgon väntar om man ska tro prognosen bättre väder så då blir det förhoppningsvis lite mer vistelse utomhus och på älven för lite fiskande. Sen är det ju surströmmingsfest också, kan det bli bättre? Jo utan surströmmingen kanske, men som tur är kommer det finnas andra alternativ för såna mesar som jag

#blogg

Medlem
Jag har bara regn i Gumboda

*gilla* tryckfelsnissar och dålig mottagning!

Mm surströmming på knäcke med skivad färskpotatis, toppat med gräddfil och gräslök :heart:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar