Uppdrag: "Krascha Modern Warfare 3"

Robot
Uppdrag: "Krascha Modern Warfare 3"

If it ain't broke, break it! Infinity Ward kommer att flyga in speciellt utvalda buggtestare med uppdraget att göra allt i sin makt för att krascha Modern Warfare 3. Anledningen? Buggarna ska elimineras till releasen.

#call-of-duty-black-ops, #call-of-duty-modern-warfare-3


Uppdrag: "Krascha Modern Warfare 3"

aha.

Inaktiv

Äntligen börjar dom tänka och ta hjälp av "fulingarna" istället för att hänga ut dom.

Medlem

Ja, kan säkerhetsföretag anlita hackare så borde spelföretag anlita glitchare, dock så borde de glitcha ända fram till release.

Medlem

det kan ju inte bli sämre iaf

Medlem
Medlem

får mig att tänka på när bäbisar krystar extra högljutt när de bajsar för uppmärksamhet

Skrivet av g4bb3h:

får mig att tänka på när bäbisar krystar extra högljutt när de bajsar för uppmärksamhet

Hahaha:D

Skrivet av g4bb3h:

får mig att tänka på när bäbisar krystar extra högljutt när de bajsar för uppmärksamhet

Hahaha:D

Medlem

"War on Bugs!" /pat


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Varför behövs det en till nyhet om det här? Ni skrev ju nyss om det. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110711/glitchers-testar-m...

Fick ni för lite BF3 vs MW3-krig i kommentarerna och ville göra ett till försök?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

En veckas buggtestning och detta skryter dom med?

Medlem

Tja, dom lär väl inte ha dedikerade servrar så lika bra att ignorera allt om detta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Är inte testning av programvaran standard?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Aresz:

En veckas buggtestning och detta skryter dom med?

Man måste vara lätt efterbliven om man tror att det här är den enda testningen som sker. Och jag tror inte du är så efterbliven.

Ute i verkligheten är det standard att testa kod konstant. Men att ha en egen testgrupp är långt ifrån samma sak som att ta in folk utifrån med erfarenhet från att hitta vissa specifika typer av buggar.

Om du är intresserad kan du börja läsa här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mjukvarutestning


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

får mig att tänka på när bäbisar krystar extra högljutt när de bajsar för uppmärksamhet

+1

Medlem

bra ide det är det väl, men kommer fortfarande inte köpa några mera cod spel:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Man måste vara lätt efterbliven om man tror att det här är den enda testningen som sker. Och jag tror inte du är så efterbliven.

Haha tack!

Men det jag menar är att om man nu ska vara så duktiga att rensa buggar så lär en vecka med ett superteam från något community inte göra någon större skillnad? Känns mer som PR än att försöka åtgärda något, "jo men vi tog faktiskt hit communityt för buggtest" men trots det funkar inte våran matchmakning/dedikerade servrar(lol?)/gameplay/buggfritt osv..

Medlem

Kanske en medveten flirt med hacker-communityn så dem slipper en framtida attack?. Plus mutning med lite gratis ex av skräpspelet under bordet givetvis.

Medlem

Tycker det är kul med glitchar ibland, t.ex som i GTA när man kunde bli ivägslungad i valfritt fordon om man körde på ett speciellt ställe vid en gungställning

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Aresz:

En veckas buggtestning och detta skryter dom med?

Man måste vara lätt efterbliven om man tror att det här är den enda testningen som sker. Och jag tror inte du är så efterbliven.

Ute i verkligheten är det standard att testa kod konstant. Men att ha en egen testgrupp är långt ifrån samma sak som att ta in folk utifrån med erfarenhet från att hitta vissa specifika typer av buggar.

Om du är intresserad kan du börja läsa här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mjukvarutestning

Dina kommentarer förvirrar, tycker du det är en intressant nyhet eller inte? Är det inte bättre att kontakta FZs skribent istället för att insinuera att de enkom skriver nyheter för att medlemmar på sajten ska vara i luven på varandra. Varför skulle "Aresz" vara "lätt efterbliven" om han hade en annan uppfattning än du om MW3s arbetsförlopp? Trevligare ton hade varit uppskattat.

Självfallet är det pinsamt för en sådan stor spelproducent att det finns många fel i deras produkt. Det verkar, jag vet inte helt säkert - att de försöker visa att de anstränger sig för att åtgärda ofta förekommande fel. Ett par dagars testande räcker förmodligen inte, men kanske hittar de ett eller annat fel som går att åtgärda. Bättre än ingenting, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mitt problem med Cod har aldrig varit glitchar och buggar, utan konstant pissande på PC versionen och ett trasigt Black Ops!!!

Kommer då aldrig ens tänka tanken på att skaffa ett till sketet Cod förrän dom slutar dissa pc versionen så hårt. Privatservrarna på MW2 är t om bättre än de officiella! De har konsol, serverlista och allt som vi saknade men IW sket i att ge oss.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Inaktiv

Det låter bra - färre buggar = bättre!

Fast, en del buggar kan vara roliga ibland...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Majoriteten av er är löjliga bittra idioter. Ni blir inte coolare eller rebeller för att ni klagar på allt.

Jag föredrar att klaga på spel och företag än att klaga på dom som klagar på spel och företag.

Medlem

Lite aftonbladet över rubriken. Ang nyheten då, vem bryr sig egentligen? Det är väl precis det alla beta-testare gör, ser till att saker o ting går sönder så man kan lösa problemen....


signatur
Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Voorhees:

Majoriteten av er är löjliga bittra idioter. Ni blir inte coolare eller rebeller för att ni klagar på allt.

Jag föredrar att klaga på spel och företag än att klaga på dom som klagar på spel och företag.

Splendid!

Medlem
Medlem

SPELTESTARE?!
KAN INTE VARA SANT!
HAR NOG INGEN TÄNKT PÅ ELLER ANLITAT TIDIGARE! BANBRYTANDE!
...eller?

Vågar de verkligen spendera pengar på en HEL VECKAS speltestning?
De kanske riskerar att tjäna mindre pengar?!?

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Majoriteten av er är löjliga bittra idioter. Ni blir inte coolare eller rebeller för att ni klagar på allt.

Så du går och köper alla spel utan att vara kritisk?

Vi klagar för att vi vill ha det vi betalar för. Vill inte du det?

12
Skriv svar