EA köper casual-mastodonten Popcap

Robot
EA köper casual-mastodonten Popcap

Utvecklaren bakom de fenomenalt framgångsrika Plants vs. Zombies, Peggle och Bejeweled kommer att köpas upp av EA.

#plants-vs-zombies, #peggle, #bejeweled


Medlem
EA köper casual-mastodonten Popcap

Ytterligare ett gökbo som slukas av EA's skördetröska!

Medlem
Medlem

Mycket tragiskt.

Medlem

There goes the neighbourhood...


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jahapp, då försvinner väl dem spelen snart från Steam och dyker opp i Origin ;<

Medlem

... men det här ligger väl helt i EA's linje.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Tänker bara på Borg när jag läser det här.

We are EA. You will be assimilated. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile.

Medlem

Kan inte tänka annat än skit ska skit ha....
det är ju en ganska så okvalificerad åsikt, jag har inte spelat nåt popcap spel men ea har jag ganska så cementerade åsikter om...ea har svalt många genom åren bullfrog westwood mm. och alla vet vad som hände med dessa varumärken.

De kanske behövde kapital att "överleva"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

EA tycker jag dock gjort bättre ifrån sig än square enix på senare åren :/ men detta är väl i längden troligen bara sorgligt


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av FUtech:

Ytterligare ett gök bo som slukas av EA's skördetröska!

Menade du ett gökbo eller?

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av FUtech:

Ytterligare ett gök bo som slukas av EA's skördetröska!

Menade du ett gökbo eller?

typ...

Medlem

Kanske kul för PopCap att få stöd från EA, men en stor förlust för alla gamers som vill ha bra spel och en välmående marknad där inte alla spel är överhypade miljardproduktioner som släpps med femtielva DLC:er och ny uppföljare vartenda år.

Hur som helst hade PopCap ett val att säga nej till köpet. Nu valde de att sälja sin själ till den store satan. Bara att räkna ner tills spelen försvinner från Steam. Kalla mig gärna gammalmodig eller fördomsfull men inte en chans i helvetet att jag ens sätter mina fingrar på EA Origin. De ska inte nyttja sin monopolställning till att plocka bort saker från Steam som de tydligen redan börjat med...

1
Skriv svar