Två gånger Metroid

Redaktör
Ponny
Två gånger Metroid

För fasligt lång tid sedan fyllde jag år. När svärföräldrarna var uppe i helgen låste vi inte bara ute oss, jag fick också en försenad födelsedagsslant. Hephep! Min strategi, när jag får presentpengar, är att snabbt som ögat köpa, just, presenter. På så vis känns de personliga samtidigt som jag får välja dem själv. Win-win utav bara helsike.

Den här gången tänkte jag futuristisk sci-fi-retro. Metroid, alltså. Och inte vilka som helst, utan Zero Mission och Fusion till Game Boy Advance. Så jag finkammade Ebay och hittade två praktex. Med denna duo är serien nästan komplett i hyllan och jag kan snart spela den från början till slut. Fräckt! Som liten lirade jag NES-originalet en del, men annars har jag bara spelat en gnutta Super Metroid och Metroid Prime.

[ia=28177; large]
FZ likes this.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Två gånger Metroid

En "gnutta" Super Metroid!?!?!?!? Hädelse! Blasphemy! Det måste du åtgärda bumselibums! Super Metroid är ett av tidernas bästa actionäventyr! Det är dessutom det enda spel jag någonsin orkat göra speedrun-försök på, och jag är rätt nöjd med att ha klarat det på 54 minuter.

I övrigt kan jag bara gratulera dig till två grymma inköp. Zero Mission och Fusion är två riktigt välgjorda äventyr. Metroid-serien har verkligen en unik och stämningsfull atmosfär som inte går att hitta någon annanstans, och ja, då ignorerar jag att Other M-debaclet existerar.

Redaktör
Ponny

Ha! Jag hade också ignorerat Other M, utan att jag ens märkte det. Total ignorans, skulle man kunna säga.

Och, ja, Simon föreslår till och med att jag ska BÖRJA med Super Metroid. Men jag är ju lite av en perfektionist och måste spela de i kronologisk ordning (tvångstanke kallas det också). Men Super Metroid är klart det jag ser fram emot mest. Och Prime!


signatur

En Bamseponny av folket

Hehe, i vilken ordning du än spelar så har du några mysiga äventyr att se fram emot!

Other vadå? Varför förneka något som inte existerar, man blir ju perplex för mindre.

Wooly :heart:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Det fanns nog en tanke med att kalla det "other". Ett alternativ för den dåliga smakens skull.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar