EA stänger ner onlineservrar

Robot
EA stänger ner onlineservrar

18 Electronic Arts-spel förlorar onlinestödet, däribland Battlefield 2: Modern Combat, Army of Two och NHL 10.

#electronic-arts, #battlefield-2-modern-combat, #nhl-10


Medlem
EA stänger ner onlineservrar

Fan va ni skräms, trodde BF2 PC skulle släckas ner

Inaktiv

Då vet vi,,

:B

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Fan va ni skräms, trodde BF2 PC skulle släckas ner

Ja, fy. Blev rädd jag med. Kommer ju nya versioner av både Forgotten Hope 2 och Project Reality på fredag!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Ap@n:

Fan va ni skräms, trodde BF2 PC skulle släckas ner

Ja, fy. Blev rädd jag med. Kommer ju nya versioner av både Forgotten Hope 2 och Project Reality på fredag!

Samma här, blev fan arg först.

Medlem

LOL, Trodde också att BF2 PC skulle stängas ner :OOO

Medlem

Skriv gärna att det rör sig om xbox 360........................ingen bryr sig då liksom

Medlem

Först blev jag arg på EA, sen på FZ pga det otroligt värdelösa sättet att rapportera nyheter på - nyheten är i sig giltig, man behöver inte "kräma på" för att få folk att reagera.

Det blir aftonbladet av det hela.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Trodde som många andra att det rörde sig om Battlefield 2 och inte MC.

Medlem

För Army OF Two, så det går inte spela online co-op med en polare längre?

Edit:

Menade efter nedsläckningen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Haha, trodde också Battlefield 2 pc. XD blev ju nästan rädd, nu lirar jag ju inte BF2 men det är ju en modern klassiker

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Ap@n:

Fan va ni skräms, trodde BF2 PC skulle släckas ner

Ja, fy. Blev rädd jag med. Kommer ju nya versioner av både Forgotten Hope 2 och Project Reality på fredag!

Samma här, blev fan arg först.

åherregud vilken hjärtattack man fick D:

Medlem

Jävla svin är vad dom är. Stänger ner spel som bara varit ute i 2 år bara för de gör nyversioner av spelet hela jävla tiden. Pengasluskande rövhål är vad de är, men inget nytt på den fronten ofc.

Medlem

Jag, som många andra blev lite lagom skrämda av nyhetsrubriken. Blev ju en suck av lättnad, när det "bara" rörde sig om Modern Combat varianten.

Inte för att jag spelar BF2 särskilt mycket längre, men det är kul att hoppa in lite då och då. Och så verkar Project Reality lite halvt intressant att testa, när det kommer på Fredag.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Fan va ni skräms, trodde BF2 PC skulle släckas ner

Det trodde jag med först, att de skulle stänga ner så att fler skulle köpa bf3 och spela det istället... Men good news:)

Medlem

Bilden är väl inte från BF2:MC?

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Och så verkar Project Reality lite halvt intressant att testa, när det kommer på Fredag.

Kommer på fredag? Det har väl funnits ett bra tag? Eller kommer det en uppdatering på fredag? Fortfarande inget skäl till att vänta, spela nu!;)

Medlem

det här gör ju verkligen ingeting


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Ooooh Aftonbladet journalistik

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av darkthunder:

Och så verkar Project Reality lite halvt intressant att testa, när det kommer på Fredag.

Kommer på fredag? Det har väl funnits ett bra tag? Eller kommer det en uppdatering på fredag? Fortfarande inget skäl till att vänta, spela nu!;)

Jo jag vet att modden funnits ett tag. Det var uppdateringen jag menade. Tänkte jag kör nyinstallation på både spelet och modden när väl nya versionen släpps


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

FÖR I HELVETE MÄNNISKA SKRIV INTE BATTLEFIELD2, SKRIV BATTLEFIELD2 MODERN COMBAT, DU SKRÄMMER JU BARNEN FÖR I HELSIKE.


signatur

Rwa?

Medlem

"stänger ner onlineservrarna för 18 av företagets titlar under augusti och oktober."

Stängs de ner helt för alltid och stängandet i sig händer under de två månaderna?
Eller stängs de 18 spelen bara ner i två månader och sen startas de upp igen?
Svårt att veta när man läser texten...

Medlem

Trodde det var Battlefield 2 på pc som skulle släckas ned här med :O. Men jag antar att det fortfarande har för stort spelarantal för att stängas ner! BF2<3

Medlem

Ingenting som påverkar mig. Har ingen konsol, kör allt på PC, och eftersom det bara var 2 spel (som jag inte spelar dessutom) som stängs ner på PC så gör det inget!

Medlem

FZ borde skämmas, man skojar inte om BF2 PC.

Medlem

Bra anledning till att inte köpa spel som inte har stöd för dedikerade servrar.

Medlem

sluta sura, fanns ju spela som rörde alla möjliga plattformar

Medlem

Need for Speed Most Wanted! Neeeeeeeeeej!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av woho:

Bra anledning till att inte köpa spel som inte har stöd för dedikerade servrar.

hmmmm...förstår inte.

Försvinner inte onlinestödet om man stänger en dedikerad server?

Medlem

Haha, ser att man inte är ensam om att trott att det skulle vara Battlefield 2 pc.
Trodde först att EA skulle stänga ner BF2 i ett försök att få fler folk att köpa BF3, hade varit riktigt lame, mer Activision fasoner


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar