God of... va!?

Redaktör
Ponny
God of... va!?

Jag och Simon har börjat spela God of War 2. Det är inget sedvanligt "Fredrik och Simon-spel" (typ Kirby's Epic Yarn) men det är likafullt ett fantastiskt spel. Men – och det gäller fler än Kratos lir – varför inga subbar? I ett spel där allting exploderar och ramlar omkull är det stört omöjligt att hänga med i dialogerna. 50 % faller bort.

Nu är jag i och för sig halvdöv av naturen, men det gör inte saken bättre. Tvärtom är det elakt av de lata utvecklarna att välja bort den döva målgruppen. Inte ens om man drar upp volymen till "grannarna hatar dig garanterat"-höjder hjälper det. För då blir ju explosionerna "grannarna vill döda dig nu"-höga. Nu är kanske God of War inte världens mest storydrivna spel, men det ska åtminstone vara ett val om jag vill ta del av den eller inte.

[ia=28179; large]
"Du sa vad?"

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

God of... va!?

God of..eh!?
Man måste vara försiktig med volymen! Tror det var Ritchie Blackmoore som sabbade min hörsel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

usch, jag hatar spel utan subbar. Jag blir frenetiskt förbannad bara när spel väljer att ha OFF på subtitles när man startar dem. Slutar nästan alltid med att jag får kolla om första filmen en gång till innan jag får spela.

Medlem

Äh, det är ju bara att läsa på läpparna så hänger man med

Medlem

God Of War 3 har ju subtitles, så där har ni ju något att se fram emot, förutom ett grymt spel då, om ni nu inte har kört det redan vill säga

Medlem

Ångrade att jag bytte bort GoW3. Tur det är billigt dock.

Redaktör
Ponny

Känner igen det där med att starta om och kolla om... subbar borde vara förvalt – alltid.

Men yay för God of War 3! Då då finns det hopp för lomhörda fän som jag själv.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar