MS: Vi tappade bort oss med Halo

Robot
MS: Vi tappade bort oss med Halo

Microsoft erkänner att de villade bort sig en aning med Halo 3: ODST- och Halo: Reach-spelen. Halo 4 ska bli mer lättillgängligt.

#halo-3, #halo-3-odst, #halo-reach, #halo-4, #halo-combat-evolved, #343-industries


Medlem
MS: Vi tappade bort oss med Halo

Hoppas bara de gör något nytt med gameplayen, den har ju varit identisk sedan halo1 med väldigt marginella förändringar.


signatur

// Bacon <3

Medlem

ODST var ett av de bästa spelen o serien! Man kände sig engagerad i Storyn och bandesignen var den bästa hittills. Givetvis älskar jag 117 men det känns fel att kalla ODST för ett snesteg. Sen att 343 säger att de ska jobba ,ed det som gjorde Halo 1 bra så blir jag orolig. Haloserien behöver Förnyelse, inte mer Bakåtsträvande. Halo 1 var fantastiskt när det komm men problemet är att Halo stannade där och spelserien har varit oförändrad i Tio år. Nytäkande runt gameplayet behövs och det ASAP

Medlem

Hur går det till när Halo 3 är slutet på en trilogi och Reach är ett fristående spel? Om något borde det vara lättare att ta till sig Reach som ny spelare. Dessutom, om man inte har spelat Halo tidigare, varför skulle man bry sig om Master Chief är med i det eller inte?

"med kommande Halo 4 och nyversionen av ettan hoppas företaget göra serien mer lättillgänglig för nya spelare."
Det låter oroväckande.

Medlem

Tycker Halo bara blivit bättre och bättre. Mest för att det bara är små, små förändringar varje gång. "Gör om, gör nytt" funkar inte på de flesta varumärken och har sabbat mer än det skapat genom åren. Nytt är inte identiskt med bra. Lugn är att föredra i Halo-serien. Tycker lilla jag.

Medlem

Visst ODST hörde inte till master chief story precis Men det var fasen sjukt bra!

Medlem

Lättillgängligt är det nya favoritordet bland utvecklare...
Tyvärr betyder det oftast "försämra och förenkla så alla kan spela....Alla ska med"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless; Halo kan inte bli mer "lättillgängligt".


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

@Soulless; Halo kan inte bli mer "lättillgängligt".

Halo för min del har alltid varit som att spela Super Mario i FPS utformandet.

Snyggt, snällt, lätt och barnvänligt.

Med andra ord långt ifrån lättillgängligt för någon som kom direkt från quake/ut.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

ODST är min absoluta favvo bland halo spelen.. men det kanske är ett fåtal som tycker som jag. Några här i tråden iaf


signatur

äldre än dig!

Medlem

Det finns för många som reagerar med "OMG MEN REACH VAR JU ALLRA BÄST!!!!" eller "ODST OCH REACH VAR ALLRA BÄST JU! DUMPA INTE DET! AAAAAAAH!!!"

Det största elementet de snackar om är att bringa tillbaka Master Chief i huvudrollen. Det finns väl inget fel med det? De har inte snackat om att ta bort relationer med andra karaktärer som i Reach eller berättandet i ODST. De har heller inte nämnt något om kartsystemet i ODST eller de specifika "krafter" man kunde använda i Reach's multiplayer.

Ta djupa andetag och andas in, låt sedan luften strömma runt lite och skäpp sen långsamt ut luften för att lugna ner er.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Det finns för många som reagerar med "OMG MEN REACH VAR JU ALLRA BÄST!!!!" eller "ODST OCH REACH VAR ALLRA BÄST JU! DUMPA INTE DET! AAAAAAAH!!!"

Det största elementet de snackar om är att bringa tillbaka Master Chief i huvudrollen. Det finns väl inget fel med det? De har inte snackat om att ta bort relationer med andra karaktärer som i Reach eller berättandet i ODST. De har heller inte nämnt något om kartsystemet i ODST eller de specifika "krafter" man kunde använda i Reach's multiplayer.

Ta djupa andetag och andas in, låt sedan luften strömma runt lite och skäpp sen långsamt ut luften för att lugna ner er.

Eller så finns det dem som överreagerar för att vissa tycker att påståendet i fråga är fel.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Största gisslet var ju att man fick tramsa runt som Arbiter i tvåan. Vem tyckte det var roligt, eller ens en bra idé till att börja med, egentligen? Master Chief-saknaden till trots så tycker jag Reach är överlägset bäst efter Combat Evolved - som i sin tur är överlägset Reach.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det finns för många som reagerar med "OMG MEN REACH VAR JU ALLRA BÄST!!!!" eller "ODST OCH REACH VAR ALLRA BÄST JU! DUMPA INTE DET! AAAAAAAH!!!"

Det största elementet de snackar om är att bringa tillbaka Master Chief i huvudrollen. Det finns väl inget fel med det? De har inte snackat om att ta bort relationer med andra karaktärer som i Reach eller berättandet i ODST. De har heller inte nämnt något om kartsystemet i ODST eller de specifika "krafter" man kunde använda i Reach's multiplayer.

Ta djupa andetag och andas in, låt sedan luften strömma runt lite och skäpp sen långsamt ut luften för att lugna ner er.

Inte många här som verkar galet upprörda. De flesta påpekar bara att Halo Reach och ODST var bra spel vilket MS inte verkar tycka. Vilket är lite konstigt. Det är ovanligt positivt för att vara FZ forum.

Tror de flesta är okej med mer Master Chief. De håller bara inte med om att de andra spelen var en miss. Även om Master Chief är en tönt...

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Proximately:

Det finns för många som reagerar med "OMG MEN REACH VAR JU ALLRA BÄST!!!!" eller "ODST OCH REACH VAR ALLRA BÄST JU! DUMPA INTE DET! AAAAAAAH!!!"

Det största elementet de snackar om är att bringa tillbaka Master Chief i huvudrollen. Det finns väl inget fel med det? De har inte snackat om att ta bort relationer med andra karaktärer som i Reach eller berättandet i ODST. De har heller inte nämnt något om kartsystemet i ODST eller de specifika "krafter" man kunde använda i Reach's multiplayer.

Ta djupa andetag och andas in, låt sedan luften strömma runt lite och skäpp sen långsamt ut luften för att lugna ner er.

Inte många här som verkar galet upprörda. De flesta påpekar bara att Halo Reach och ODST var bra spel vilket MS inte verkar tycka. Vilket är lite konstigt. Det är ovanligt positivt för att vara FZ forum.

Tror de flesta är okej med mer Master Chief. De håller bara inte med om att de andra spelen var en miss. Även om Master Chief är en tönt...

Jag överdrev lite för effektens skull. Jag minns bara att de reagerade så på escapist, råkade generalisera lite. Men visst finns det folk som är oroliga över sådana anledningar, jag hoppas bara att de inser att de inte behöver vara det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar