10 bilder vi minns - Ny blogg

Medlem
10 bilder vi minns - Ny blogg

Hej gänget,
Jag har i smyg läst bloggarna här på FZ under en längre tid och verkligen uppskattat det.
Så nu tyckte jag att det var lika bra att jag själv drog mitt strå till stacken.

Lite kort om mig själv.

- Inflyttad till Stockholm från Norrland.
- IT-Konsult
- Spelar Starcraft 2, NHL och Fifa.
- Hänger väldigt mycket på FZ och läser mycket om alla spel, men spelar väldigt få av dem.

Jag tänkte inleda mitt bloggande genom att länka till lite sköna gamla minnen från 80-90 tal som säkerligen kommer få många läsare att dra på smil banden.

Vem minns inte dessa klassiker? Lika svåra som roliga

Mycket möjligt att detta var ett av de roligaste spelen på barnsben

Denna behöver ingen förklaring, speciellt inte på FZ

Hemglassens pärla under många år

marlboromannen kan gå och lägga sig när Pettersson har en sådan i munnen.

Tro hur mycket pengar företaget som gjorde dessa hockeykort egentligen tjänade

Så många veckopengar men spenderade på att köra 50öres tuggummi, fina tider

ingen kommentar

Onsdagar kl 20.00, den obligatoriska Tre kronor stunden

Så, det var starten på mitt livs första blogg.
Tycker ni att någon inte passar in, eller har ni själv några bra minnen från denna fina tid? Dela med er.

#blogg

10 bilder vi minns - Ny blogg

Jenka, hockeykort, North & South, Tre Kronor och Punch-out i en och samma bloggpost? Jag skulle säga att herrn börjat lovande!

Redaktör
Ponny

MYCKET lovande. Nord och Syd och Reine! Kan det bli bättre?


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Nord och Syd var verkligen sinnessjukt skoj. Men jag blev sinnessjukt arg när min bror hela tiden var bättre. Morr...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Klockrent!
...undrar vart min colajojo tog vägen?

Jo, det är få spel som är lika roliga i multiplayer som Nord & Syd! Synd att ingen vill spela det med mig längre, alla bryr sig bara om sånt där modernt trams.

Stackars Sebastian.. ska vi spela Fia med knuff? Conradargo har säkert det liggandes någonstans i garderoben


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Welcome onboard! Tack för att du lät mig förstå hur gammal jag är!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ahh DAFFYGLASS:heart:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hallåj.
Men på tal om ingenting. Vilken konsol spelar du då på?

Medlem

Punch Out, Cola yoyo, Daffy pinnar, Jenka, Hockeykort, Choklad cigaretter. Fan vad jag känner mig gamla helt plötsligt. Nostalgitripp graden värre. Sen får man inte glömma Reine heller.

Medlem

Siken: Xbox.
Om du kör på Xbox så skicka ett privat meddelande så tar vi oss en match eller två om du är sugen

Medlem

Välkommen! Punch-Out, yeah!

Medlem
Skrivet av Nawks:

Siken: Xbox.
Om du kör på Xbox så skicka ett privat meddelande så tar vi oss en match eller två om du är sugen

Tyvärr så är det PS3 som gäller för mig.

1
Skriv svar