NHL 12 – tuffare än någonsin

Robot
NHL 12 – tuffare än någonsin

Nya fysikmotorn gör fullkontaktsspelet hårdare och mer realistiskt, missa inte trailern!

#nhl-12


Avstängd
NHL 12 – tuffare än någonsin

GILLA! Jag är så äckligt taggad på NHL!

Medlem

Men förfan... kolla grafiken.. fixa nya konsoler tack.. kolla ansiktena.
Visst fysiken ser bra ut men vafan, lever vi i 2007 eller? Kommer ju säkert inte se snyggare ut på PC... om det nu kommer att släppas till de -.-'


signatur
Medlem

Hahaha, "SHATTER GLASS!" säljande feature

Medlem
Skrivet av Davwve:

Men förfan... kolla grafiken.. fixa nya konsoler tack.. kolla ansiktena.
Visst fysiken ser bra ut men vafan, lever vi i 2007 eller? Kommer ju säkert inte se snyggare ut på PC... om det nu kommer att släppas till de -.-'

Kommer inte släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Eldarion:

Hahaha, "SHATTER GLASS!" säljande feature

Fanns ju typ i NHL 96?

Inaktiv

Brutalt! Dock mera sugen på Fifa 12 om jag måste välja. För de släpps väl ungefär samtidigt?


signatur

War never changes.

Både tackla in motståndaren i båset eller i glaset så det spricker fanns ju med i de tidigare spelen under mitt-sent 90-tal

Bara de inte tar tillbaka den där svansen som hängde med efter pucken under samma tid till PC-spelen.

MrX
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Eldarion:

Hahaha, "SHATTER GLASS!" säljande feature

Fanns ju typ i NHL 96?

Och om inte jag mins helt fel så kunde man skjuta i sönder toppen på "glaset" på NHLPA Hockey '93 på SEGA 16 bit, dock inte hela.

Google is your friend ^_^
Quote: I enjoy the animations when I slap the puck into the glass, causing it to shatter.
http://www.gamefaqs.com/genesis/586349-nhlpa-hockey-93/review...

Medlem

Så...man har gått tillbaka till NHL 97-2000 funktionerna och kallar detta för nyheter.
Första gången sen 97 som jag inte köpte ett NHL var 11an och 12an kommer inte att hamna hos mig heller...de ser dessutom exakt likadant ut som NHL 08-09...de händer NADA med NHL

inK
Medlem

Äntligen tuffare spel framför mål. Slippa att motståndaren spelar in framför målet och skjuter direktskott i mål.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Nog händer det saker med NHL spelen, dock alldeles för lite. Känns också som om dom tar bort funktioner och introducerar dem igen som nyheter 5 år senare.
Vet dock inte riktigt varför dom tog bort shatter glass överhuvudtaget.
Om dom har ordnat till AI'n till den här versionen så kan det bli ett inköp. När man kör med fasta positioner i NHL11 så är ens datagubbar helt hjärndöda. Lägger passar 9 av 10 gånger till motståndarna istället för egna spelare.

Skrivet av Mortalis:

Så...man har gått tillbaka till NHL 97-2000 funktionerna och kallar detta för nyheter.
Första gången sen 97 som jag inte köpte ett NHL var 11an och 12an kommer inte att hamna hos mig heller...de ser dessutom exakt likadant ut som NHL 08-09...de händer NADA med NHL

Dom utvecklar NHL12 för samma hårdvara som NHL08-09, så hur förväntar du dig att dom ska göra grafiken så otroligt mycket bättre, samtidigt som dom ska infoga nya animationer, nya fysikelement och allt därimellan? Du får nog vänta till nästa generations konsoller, då kommer du förmodligen se den största förändringen med NHL på många år.

Medlem

Skönt att se att folk vet om att det gick skjuta sönder plexet på början av 2000 talet och neråt men vad ni inte verkar förstå är ju att det är en grej att ha det i spelet och en helt annan grej att ta med det i spelet samtidigt som 12st andra spelar i samma match.

Dom tog bort att plexiglaset kunde gå sönder för att dom fick problem med att andra konsoler inte uppfattade situationen likadant samtidigt! Jag bryr mig inte så mycke om plexet.. Jag är mer intresserad av att man äntligen kan trycka till målvakten lite

Medlem

Trycka till målvakten! Jippie!
Målvakten är som ett betong block annars.

Medlem

Töntigt: ser mer ut som en action-parodi på NHL regisserad av Michael Bay än verkligheten...

Medlem

Destruction NHL Derby

Medlem

nu kan du tackla in dina motståndare i båsen, dessutom är alla hockeyspelare som sitter i båsen såååå sköna, de kollar helt nonchalant rakt fram, var pucken än är, eller hur många spelare som än trillar över sargen!!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Yeah krossa glas har man kunnat gjort i tidigare nhl spel (playstation 1 tiden), nu återinför dom skiten och får det att verka nytt. Och som andra säger, ser fan inte ok ut att vara 2011... shame on you EA


signatur

OORRYYEE!!

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av Mortalis:

Så...man har gått tillbaka till NHL 97-2000 funktionerna och kallar detta för nyheter.
Första gången sen 97 som jag inte köpte ett NHL var 11an och 12an kommer inte att hamna hos mig heller...de ser dessutom exakt likadant ut som NHL 08-09...de händer NADA med NHL

Dom utvecklar NHL12 för samma hårdvara som NHL08-09, så hur förväntar du dig att dom ska göra grafiken så otroligt mycket bättre, samtidigt som dom ska infoga nya animationer, nya fysikelement och allt därimellan? Du får nog vänta till nästa generations konsoller, då kommer du förmodligen se den största förändringen med NHL på många år.

Det som jag då tycker är förbannat irriterande är varför de påstår att saker är nya när de inte är det, varför de gör spel som ser och beter sig likadant år efter år när det enda de behövt göra är att släppa en uppdaterad line-up for free?
Det är mjölkningen som gör mig och andra förbannade.
Fine, erkänn då att de inte går att göra mer med dagens konsollpower, så att MS och Sony tvingas snabba på generationsskiftet, eller ge fan i att trycka ut identiska spel till fullpris

Medlem

vill se en grov förbättring av be a pro om det ska bli köp i år. Allt annat e bara fluff för en offliner som mig själv

Medlem

kändes lite som the sims-animationer framför mål...

1
Skriv svar