Tim Schafers Trenched fortfarande utom synhåll

Robot
Tim Schafers Trenched fortfarande utom synhåll

Brädspelsmannen från Portugal förklarar varför han inte ger sig i varumärkestvisten med Trenched – planerar eget spel.

#trenched


Medlem
Tim Schafers Trenched fortfarande utom synhåll

Klart han ska stå på sig. Bara för det är ett mindre spel och stora företag inte backar honom så ska han inte behöva ge upp sin titel. Sen hade ju ifs jag tagit stålarna och använt det till utveckligen, men, right on.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hans spel heter Trench, Tims spel heter Trenched... what's the F-in problem? Så löjligt sånt här.

Medlem

Japp, han har helt rätt och verkar ju rätt seriös i sin satsning.

Dags för Schafer & Co att inse läget och bita i det sura. Nytt namn helt enkelt.

Medlem

Hans spel heter "Trench". Namnen är inte identiska. Sluta försöka marknadsföra genom andras produkter.

Skrivet av Vorheece:

Hans spel heter "Trench". Namnen är inte identiska. Sluta försöka marknadsföra genom andras produkter.

Battlefields 3? Starcrafted 2? Call of Duties? Vill du verkligen ha en värld där du får läsa det finstilta 500gr för att hitta exakt rätt vara du vill ha, och folk dagligen häver ur sig nya varor som påminner om dom mest populära varorna för att försöka rida på deras framgångsvåg? Du vet folk skulle göra det...

Medlem

Man kommer ju liksom inte runt skyttegravarna hur man än gör när det gäller första världskriget. Blir liksom lite som att försöka trademark:a världshistorien.

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Battlefields 3? Starcrafted 2? Call of Duties? Vill du verkligen ha en värld där du får läsa det finstilta 500gr för att hitta exakt rätt vara du vill ha, och folk dagligen häver ur sig nya varor som påminner om dom mest populära varorna för att försöka rida på deras framgångsvåg? Du vet folk skulle göra det...

Spela inte dum. Här handlar det om en person som gör en produkt som inte har något med den andra att göra och sätter pinnar i hjulen i brist på bättre saker att göra. Hade namnet varit mer unikt och inte bara något som användes 90% i kriget så hade det kanske varit försvarbart.. men bara "kanske". Och det scenario du beskriver finns redan i extremt stor utsträckning. Och sen har daver också en bra poäng.

Skrivet av Vorheece:

Spela inte dum. Här handlar det om en person som gör en produkt som inte har något med den andra att göra och sätter pinnar i hjulen i brist på bättre saker att göra. Hade namnet varit mer unikt och inte bara något som användes 90% i kriget så hade det kanske varit försvarbart.. men bara "kanske". Och det scenario du beskriver finns redan i extremt stor utsträckning. Och sen har daver också en bra poäng.

Spela inte dum. Hade nyheten varit "Battlefields 1942 stoppas, Dice stämmer skiten ur dom" så hade du och alla skrivit "Bra! Rätt åt dom!". Battlefield(s) är väl lika o-unikt som trench, om inte mindre unikt till och med. Själv hoppas jag detta blir klart snart, för jag har varit sugen testa Trenched ett bra tag nu.

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Spela inte dum. Hade nyheten varit "Battlefields 1942 stoppas, Dice stämmer skiten ur dom" så hade du och alla skrivit "Bra! Rätt åt dom!". Battlefield(s) är väl lika o-unikt som trench, om inte mindre unikt till och med. Själv hoppas jag detta blir klart snart, för jag har varit sugen testa Trenched ett bra tag nu.

Vet inte riktigt var du kommit till insikten att du känner mig bättre än jag gör och vet vad jag tycker och tänker.
Hade Tim gjort ett brädspel som även liknade det andra så hade jag kunnat förstå argumenten. Men som det är nu, icke.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av TotalCraptastic:

Battlefields 3? Starcrafted 2? Call of Duties? Vill du verkligen ha en värld där du får läsa det finstilta 500gr för att hitta exakt rätt vara du vill ha, och folk dagligen häver ur sig nya varor som påminner om dom mest populära varorna för att försöka rida på deras framgångsvåg? Du vet folk skulle göra det...

Spela inte dum. Här handlar det om en person som gör en produkt som inte har något med den andra att göra och sätter pinnar i hjulen i brist på bättre saker att göra. Hade namnet varit mer unikt och inte bara något som användes 90% i kriget så hade det kanske varit försvarbart.. men bara "kanske". Och det scenario du beskriver finns redan i extremt stor utsträckning. Och sen har daver också en bra poäng.

Det har ju definitivt med varandra att göra. Du läste väl "Rui Alípio Monteiro's global project is to turn Trench into an appealing electronic game, already in the development phase."

Portugisen har eget spel på gång, både som brädspel och elektronisk variant, och han har varumärkesskyddat namnet för ett tag sedan. Kan inte bli tydligare än så, portugisen har lagen på sin sida. Alla andra som har spel på gång som heter "Trench-whatever...", oavsett plattform, får ta och byta namn.

Hade också sett fram emot Trenched, men måste säga att det är rätt skönt att det finns lagar som dessa så att vi slipper totalt kaos, precis som TotalCraptastic är inne på.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Kan inte bli tydligare än så, portugisen har lagen på sin sida.

Lagen är inte så svart på vitt. Han har "Trench", inte Trenched. Det är därför det talas om "försening" och inte ett stopp.

1
Skriv svar