ThreeGates – ny svensk multiplayerutvecklare

Robot
ThreeGates – ny svensk multiplayerutvecklare

Den ungefär 25 personer starka studion har sin huvudbas på Gotland. Vi önskar dem lycka till.

#threegates, #amnesia-the-dark-descent


Medlem
ThreeGates – ny svensk multiplayerutvecklare

Alltid trevligt med fler svenska utvecklare
Lycka till ThreeGates!

Medlem

Pure AWSM, Älskar RPG älskar Co-op :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D


signatur

Rwa?

Medlem

gilalr rpg inte så mycket för co-op men man kan vell hoppas att dom vänder det så att litte mer spel blir roliga att spela ;P


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Ish
Medlem

Låter riktigt spännande, utan att vara partisk. Kooperativa taktiska onlinelir kan man inte få nog av.. Undrar vad det blir? Fantasy, framtid, nutid? Namnet föreslår ju någon typ av fantasy setting måste jag säga.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Ish
Medlem

Mer: http://www.gamasutra.com/view/news/35810/New_Swedish_Studio_T...
Skall man vara oroad? "..in Sweden, with former general manager at Electronic Arts Ben Cousins heading it."


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Bara för att man har jobbat på EA behöver man ju inte dela deras filosofi. ^

Medlem
Skrivet av Ish:

Mer: http://www.gamasutra.com/view/news/35810/New_Swedish_Studio_T...
Skall man vara oroad? "..in Sweden, with former general manager at Electronic Arts Ben Cousins heading it."

¨Mobile games company Ngmoco revealed last month that it has established a new studio in Sweden, with former general manager at Electronic Arts Ben Cousins heading it. ¨

Handlar inte deta om en helt annan sak? lr har jag missförståt?


signatur

Rwa?

Ish
Medlem

Om jag fattade rätt är Ngmoco det som äger det här. Dvs en snubbe från EA äger ThreeGates some något slags dotterbolag. Men jag läste bara som hastigast, jag kanske missande vinken helt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Oavsett hur ägarförhållandena ser ut så är det ju superbra att någon är villig att satsa pengar på ytterligare en svensk studio.
Bra co-op-spel har det varit brist på länge men nu verkar det rasa in sådana från höger och vänster. Jag håller tummarna för killarna, och tjejerna?, på Gotland.

Medlem

GL HF hoppas att det går bra för dom som fan !


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Låter lovande, kul med fler svenska företag också!

Medlem

"Threegates" för jo oundvikligen tankarna till "Threewave".
Det måste ju finnas en tanke bakom det?

Kul hursomhelst, multiplayer behöver nyskapande, och co-op är fortfarande en diskriminerad genre på marknaden så stort lycka till och hoppas ni lyckas med det ni nu ger er in på!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ish:

Mer: http://www.gamasutra.com/view/news/35810/New_Swedish_Studio_T...
Skall man vara oroad? "..in Sweden, with former general manager at Electronic Arts Ben Cousins heading it."

Om jag fatta det rätt så starta han(Ben Cousins) en studio i Stockholm och eftersom denna studio (ThreeGates) är på Gotland så kanske det inte är den studion som han grunda och tror inte han jobbar vid EA mer för det verkar som han har slutat jobba där och skulle hjälpa till att starta den där studion i Stockholm

Medlem

Anmärkningsvärt va spelutvecklarenamn påminner om varann...
Varför inte ta en engelsk översättning av nåt från ringmuren tex The Love Gate "Kärleksporten".

Medlem
Skrivet av Salto:

Anmärkningsvärt va spelutvecklarenamn påminner om varann...
Varför inte ta en engelsk översättning av nåt från ringmuren tex The Love Gate "Kärleksporten".

Tror inte de skulle få så mycket respekt om de hetter The Love Gate ungefär som Nuvarande Stunlock studios hette Bumblebee Studios förut men sen ändra dem

Medlem

Sverige ftw!


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Salto:

Anmärkningsvärt va spelutvecklarenamn påminner om varann...
Varför inte ta en engelsk översättning av nåt från ringmuren tex The Love Gate "Kärleksporten".

Men det är väl det de gjort egentligen... i ringmuren finns tre huvudportar (söder-, öster- och norderport) - därav namnet ThreeGates.

Eller så har jag helt fel...

Inaktiv

Har ju haft Nicodemus Mattisson som lärare i konceptkonst. :3
Väldigt begåvad tecknare.

Önskar ThreeGates ett fett lycka till.

Medlem
Skrivet av Likfisken:

Har ju haft Nicodemus Mattisson som lärare i konceptkonst. :3
Väldigt begåvad tecknare.

Önskar ThreeGates ett fett lycka till.

Ja det var de billigaste poängen nånsin. CSN betalade min semester den sommaren.

Medlem

"Mobile games company Ngmoco revealed last month that it has established a new studio in Sweden, with former general manager at Electronic Arts Ben Cousins heading it."
- det här har alltså ingenting med ThreeGates att göra utan är bara något som också råkade röra Sverige...

1
Skriv svar