Tipsa spel till PlayStation 3!

Medlem
Tipsa spel till PlayStation 3!

Tjena jag behöver lite spel eftersom det är lite speltorka tills Reckoning, Battlefield 3, Skyrim, MW3, Rage, ACR och andra grymma titlar släpps i höst! Vill ha spel i olika genrer

Alltså vill jag ha:

Bra samescreen/splitscreen Co-op eller multiplayer spel (Älskade Sagan om ringen: Konungens återkomst till ps2)

Stealth och assassinspel som Metal gear solid och Assasins creed

Open world spel som Grand theft auto IV och Red Dead Redemption

Och gärna spel som har en sån där GRYM story som Half life 2, Portal 2 och så. Ett riktigt fängslade spel! must play's

Roliga spel, som man flabbar lite åt som Ragdollspel och Castle crashers

Medlem

På open world sidan kan jag tipsa om Infamous, samt Infamous 2, har själv bara ettan men det finns ingen anledning att tro att tvåan skulle vara sämre, snarare tvärtom.

Multiplayer, lite Bad Company 2 kanske, Borderlands för Coop

För story så finns ju Bioshock 1 och 2

Andra spel värda att kolla in är: Arkham Asylum, Mirror's Edge, Bionic Commando, Just Cause 2, Vanquish, God of War 3, det finns mycket

KoP
Medlem

Saints row 1 och 2 om du vill ha open world.

Medlem

Det här är bra spel enligt mig i olika kategorier.

Co-op!

Army Of Two 1-2
F.E.A.R. 3
Kane & Lynch 1-2
Call Of Duty: World At War
Killzone 3 (förutsätter att du har spelat 2an, för att fatta storyn)

Story/Singel!

Castlevania: Lords Of Shadow
Bioshock 1-2
Batman: Arkham Asylum
L.A. Noire
Prince Of Persia spelen, trilogin är starkt rekommenderat.
Uncharted 1-2
Mass Effect 2
Lost Planet 2

Open World!

Far Cry 2

"Flabbar" (:P) spel:

LittleBigPlanet 2 (även 1an, men 2an är att rekommendera)
Duke Nukem Forever
Bulletstorm

(Det är alltså spel som inte tar sig själva för seriöst)


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Multiplayer

Super street fighter 4 arcade edition
Grand turismo 5
Mortal kombat 9 (även rätt schysst singel player)

co-op

Killzone 3

open world

Infamous 1 (har inte kört 2)

Story

Final fantasy 13 (kanske inte den bästa i serien men den var riktigt bra)
du kan även köpa många av dom gamla på psn store.

Heavenly Sword
God of war 3
Resistance 1&2

Medlem

Mass Effect 1 & 2, Infamous

Medlem

Uncharted 1 och 2
Killzone 2 och 3
Infamous 1 och 2
Resistance 1 och 2
LA: Noire
God of War-trilogin
Enslaved
Motorstorm-serien
Samt alla Lego-spel som finns.

Dessa spel lär nog hålla dig sysselsatt ett tag

Medlem

Tack alla för svar
Funderar på att köpa:
Uncharted
Mortal Kombat
Ragdoll kung fu

Men jag vet inte om det är värt att köpa dem, vill ju spara pengar till höstens releaser. Killzone gillade jag faktist inte, och army of two har jag hört ska vara bra ska man köpa the 40th day då eller? Infamous har jag hört är lite enformigt och inte riktigt open world utan mer du måste göra mission NU! Also, jag vill ha lite stealth/assassin spel med (älskade assassins creed/Spec ops i mw2 + alla sniper missions i CoD serien)

Medlem
Skrivet av Silent Hunter:

Tack alla för svar
Funderar på att köpa:
Uncharted
Mortal Kombat
Ragdoll kung fu

Men jag vet inte om det är värt att köpa dem, vill ju spara pengar till höstens releaser. Killzone gillade jag faktist inte, och army of two har jag hört ska vara bra ska man köpa the 40th day då eller? Infamous har jag hört är lite enformigt och inte riktigt open world utan mer du måste göra mission NU! Also, jag vill ha lite stealth/assassin spel med (älskade assassins creed/Spec ops i mw2 + alla sniper missions i CoD serien)

Infamous har inga krav på att du måste göra missions när du blir tillsagd om det. Du väljer själv när du vill göra dom och vilka du vill göra. Sen i 2an så går går det även att skapa och dela med sig av egna missions.

Vilket får mig att tänka på LittleBigPlanet som är förjävla roligt att lira co-op, så det är också något att rekommendera

Uncharted 1 och 2 är väldigt billiga nu. Båda går att få tag på för under 200kr/st, och dom är verkligen ett måste för en PS3-ägare och är värd varenda krona

Medlem

Vill slå ettt slag för Infamous och Little Big Planet


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem

Demon's Souls helt klart.

Det är inte lika svårt som alla säger, det är bara svårt om man är helt senil och dum i huvudet. Man måste spela spelet smart. T.ex blocka med skölden, dodga fiendes slag och lära sig deras attack mönster.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Infamus&2 rekomenderas starkt

Medlem

Kan verkligen rekommendera Mass Effect 2 om du vill ha spel med story. Spelar igenom det själv just nu och har kommit upp till hela 40 timmar än så länge. Borderlands bjuder på härlig co-op med prisvärda DLCs. Jag kommer själv vara på jakt efter något spel när jag är klar med Mass Effect 2 och då funderar jag på Brutal Legend, Catherine, Uncharted 2 och/eller något utav Assassin's Creed-spelen. Vilket är bäst ur den serien?

Medlem

Darksiders är ett bra spel om du gillar äventyr. Är som en blandning utav Zelda, Portal och God of War.

edit: Om du gillar co-op lir så tycker jag att Dead nation (PSN) är skitkul att köra igenom med en polare. Om du inte har kört Little big planet så tycker jag att du ska ge det en chans!

Medlem

Exklusiva:
Uncharted 1,2 och snart 3
Resistance 1,2 och snart 3
Metal gear solid 4
Gran turismo 5
Heavenly sword
Infamous 1,2
God of war serien
Killzone 2, 3
mfl

Nedladdningsbara:
Pain
Dead nation

Snyggast:
Crysis 2
Killzone 3
Enslaved
Uncharted 2

tja.. bara några... finns många fler


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag köpte hem två billiga spel men som ändå ska vara kanon:

Batman - Arkham Asylum
Demon's Souls

Batman har jag inte hunnit prova än men minns att jag tyckte om demot, dessutom har det ju blivit kritikerhyllat världen över. Demon's Souls håller jag på att spela just nu och kan säga att det är något utöver det vanliga. Jag kan inte säga att det är ett spel för alla, men den som tycker om en riktig utmaning bör ta sig en titt. Det är sjukt svårt men bra beroendeframkallande.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Demon's Souls helt klart.

Det är inte lika svårt som alla säger, det är bara svårt om man är helt senil och dum i huvudet. Man måste spela spelet smart. T.ex blocka med skölden, dodga fiendes slag och lära sig deras attack mönster.

Eller bara köra mage med autoaim


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar