Dator going bananas! Hjälp?

Medlem
Dator going bananas! Hjälp?

Jag satt och spelade LoL sent igårkväll då plötsligt spelet stängdes ner och jag kom till skrivbordet (eller vad det kallas, kan inte tänka helt klart just nu.) sen så stängdes datorn av bara så där sen kom det fram nåt om att: Windows konfigurerar uppdateringarna 0%.
sen gick den till 100%, då stod det Windows avslutas.
Det gick en halvtimme medans jag väntade på att datorn skulle stängas,
då den inte gjorde det så tänkte jag att det skulle kanske dröja lite så jag drog ut strömsladden och gick och la mej.

sen på morgonen när jag vaknade så var den avstängd, så nu för ungefär en halvtimme skulle jag sätta på den för att skriva de här,
då gick den inte att starta så jag satte i strömkabeln och vänta lite.

sen försökte jag igen, då gick det.
men istället för att komma till inloggningen så kom jag till Windows reparation nånting som sa att jag skulle välja mellan att starta datorn normalt eller att starta den med reparations felsökning nånting som rekommenderades så jag tryckte där,
sen började den söka igenom filer men verkade inte hitta något fel.
sen kom det upp om jag ville återställa datorn till en tidigare punkt då den fungerade normalt.
jag valde att inte göra det då jag installerat bl.a. Metro 2033 och några uppdateringar till diverse program.
sen stängde den av sig. jag väntade lite sen satte jag på den igen, då fungerade det normalt.
jag loggade in.
då stod det efter ett tag att Windows hade installerat uppdateringar.

Det jag tror hände på natten var att den aldrig stängdes av och därför fick slut på batteri.
varför vet jag inte. Men datorn verkar fungera normalt nu iallafall.
sen proffs som jag är så när den inte stängdes av så började jag hamra på strömknappen.
den reagerade inte på det heller.

som ni antagligen förstår är jag inte så duktig på datorer så det är väl antagligen ingenting men jag vill vara på den säkra sidan om det skulle vara något problem eller virus osv. eller iallafall få reda på vad som hände.

Jag har en Asus laptop som är ungefär 1 1/2 år gammal.
jag har Avast! virus skydd i gratisversionen.

skulle vara väldigt tacksam för svar och hjälp // simpan

Medlem

Som du skrev i ditt inlägg så fick förmodligen din laptop slut på batteri innan den var klar med uppdateringarna fullt ut, vilket resulterade i diverse problem.
Om du dock hade valt att starta datorn normalt istället för felsökningen så hade du antagligen kunnat undvika mycket besvär då den antagligen hade startat upp helt normalt.

Kan nästan garantera att du inte har något problem eller virus, men se till att du låter datorn uppdatera klart i fortsättningen, ganska viktigt att det blir gjort ordentligt, en ofullständig uppdatering som avbryts kan resultera i alla möjliga problem.

Signed, Zalcore

Medlem

Inget problem existerar, det är endast "windows fixar allt" som drar i gång 24/ vid minsta avvikelse. Inget att bry sig om.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Okej tack så mycket, ville bara vara på den säkra sidan

1
Skriv svar