Nintendo: göra om klassiker i 3D kräver mycket jobb

Robot
Nintendo: göra om klassiker i 3D kräver mycket jobb

Xevious-remaken i 3D tar "20 gånger tiden för en vanlig portning", säger Nintendo-utvecklaren Takao Nakano.

#nintendo, #excitebike, #xevious


Medlem
Nintendo: göra om klassiker i 3D kräver mycket jobb

Men gör inte en massa remakes då utan gör några nya bra spel istället men oj glömde det var nintendo vi snackade om där man antingen bara kan göra massa remakes på gamla spel.

Medlem

Gillar 3D remake:sen. Ge mej Metroid, Mega Man och Kid Icarus!

Medlem
Skrivet av Cane:

Men gör inte en massa remakes då utan gör några nya bra spel istället men oj glömde det var nintendo vi snackade om där man antingen bara kan göra massa remakes på gamla spel.

Tänkte skriva samma sak.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cane:

Men gör inte en massa remakes då utan gör några nya bra spel istället men oj glömde det var nintendo vi snackade om där man antingen bara kan göra massa remakes på gamla spel.

Varför göra något nytt när det inte behövs? Marios spel blir bättre och bättre med åren så att säga dom återanvänder är ju lite fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Cane:

Men gör inte en massa remakes då utan gör några nya bra spel istället men oj glömde det var nintendo vi snackade om där man antingen bara kan göra massa remakes på gamla spel.

Varför göra något nytt när det inte behövs? Marios spel blir bättre och bättre med åren så att säga dom återanvänder är ju lite fel.

Men det är lite skillnad, nu snackar vi om att de slösar en massa tid på att ta gamla spel, lägg till 3D i dem och sälja dem till fullpris till 3DS vilket enligt mig är ganska tragiskt. Har de så dålig fantasi att de inte ens orkar mjölka Mario/Zelda utan att de måste göra 3D remakes på gamla spel?

Medlem

Vill se original Starfox och Super Mario Kart med lite bättre grafik i 3d.

Medlem

Till er som säger "gör inte si eller så". Varför inte göra båda?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Hade faktiskt velat se ett nytt StarFox


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cane:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Cane:

Men gör inte en massa remakes då utan gör några nya bra spel istället men oj glömde det var nintendo vi snackade om där man antingen bara kan göra massa remakes på gamla spel.

Varför göra något nytt när det inte behövs? Marios spel blir bättre och bättre med åren så att säga dom återanvänder är ju lite fel.

Men det är lite skillnad, nu snackar vi om att de slösar en massa tid på att ta gamla spel, lägg till 3D i dem och sälja dem till fullpris till 3DS vilket enligt mig är ganska tragiskt. Har de så dålig fantasi att de inte ens orkar mjölka Mario/Zelda utan att de måste göra 3D remakes på gamla spel?

Mjölka Mario och Zelda? Hur mjölkas dom? Som sagt tidigare så medför varje nytt Zelda eller Mario spel faktiskt något nytt även om grunden är densamme.

Ocarina of time --> Twilight Princess
Mario 65 --> Super Mario Galaxy

Väldiga förbättringar. Ingen mjölkning där inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mjölka Mario och Zelda? Hur mjölkas dom? Som sagt tidigare så medför varje nytt Zelda eller Mario spel faktiskt något nytt även om grunden är densamme.

Ocarina of time --> Twilight Princess
Mario 65 --> Super Mario Galaxy

Väldiga förbättringar. Ingen mjölkning där inte.

Är du seriös? Nintendo gör ju inget annat än att mjölka sina gamla licenser.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Avtr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mjölka Mario och Zelda? Hur mjölkas dom? Som sagt tidigare så medför varje nytt Zelda eller Mario spel faktiskt något nytt även om grunden är densamme.

Ocarina of time --> Twilight Princess
Mario 65 --> Super Mario Galaxy

Väldiga förbättringar. Ingen mjölkning där inte.

Är du seriös? Nintendo gör ju inget annat än att mjölka sina gamla licenser.

Inte i main serien. Klart Mario används till Baseboll, fotboll, mario party och annat men menar main serien som helhet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Att lägga på små förändringar på ett spelkoncept så som det varit i framförallt Zelda är knappast något annat än mjölkning. Jag förstår inte hur ett spel som Twilight Princess kan bli så hyllat när det har hänt så lite mellan spelen. Inga andra spelföretag skulle komma undan med det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Avtr:

Att lägga på små förändringar på ett spelkoncept så som det varit i framförallt Zelda är knappast något annat än mjölkning. Jag förstår inte hur ett spel som Twilight Princess kan bli så hyllat när det har hänt så lite mellan spelen. Inga andra spelföretag skulle komma undan med det.

Mycket skillnader har hänt.

Men om du nu påstår dom mjölkar, ser du övergången från sig Mario 64 och Sunshine till Galaxy som mjölkning?

Det är ju inte heller mjölkning om dom inte SPAMMAR ut spelen år efter år som det som händer med COD.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

CoD är såklart också en fet mjölkning(Och dom kommer undan med det, så visst). Men Nintendo har hållt på betydligt längre än Activision.

Jag tycker inte skillnaderna är tillräckligt stora för varje spel för att kunna rättfärdiga återanvändandet av licenserna. Jag inser att jag är i minoritet när jag tycker att Mario är en tråkig och konservativ spelserie. Men kan Nintendo aldrig göra något nytt? Måste dom konstant använda sig av samma spelserier för att skapa någonting? Dessutom så verkar det som att de flesta inte kan se Nintendos spel för vad det är utan har alltid ett nostalgiskt filter när de spelar Mario eller Zelda.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Avtr:

CoD är såklart också en fet mjölkning(Och dom kommer undan med det, så visst). Men Nintendo har hållt på betydligt längre än Activision.

Jag tycker inte skillnaderna är tillräckligt stora för varje spel för att kunna rättfärdiga återanvändandet av licenserna. Jag inser att jag är i minoritet när jag tycker att Mario är en tråkig och konservativ spelserie. Men kan Nintendo aldrig göra något nytt? Måste dom konstant använda sig av samma spelserier för att skapa någonting? Dessutom så verkar det som att de flesta inte kan se Nintendos spel för vad det är utan har alltid ett nostalgiskt filter när de spelar Mario eller Zelda.

I detta fall spelar det iprincip ingen roll vad du tycke... Som Super Mario Galaxy funkar och hur mycket bättre det är sin sina föregånare. Spelet revolotionerade plattformsgenren och KLART som fan man använder samma karaktär om det ger vinst? Mario är populär, Mario som plattforms spel är väldigt bra och välgjorda.

Att du inte tycker om Mario är ju klart. Men att säga dom mjölkar och spelet inte är bra är ju en annan sak.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan det vara så att inga utvecklingsbolag ställer upp på Nintendos lincensvillkor längre?

Det är ju lite andra artiklar om Nintendos hämmande inverkan på 3e-partsutvecklare.

Så vad gör man då - samma som SVT:

- Vi kör allt i repris!!!!!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I detta fall spelar det iprincip ingen roll vad du tycke... Som Super Mario Galaxy funkar och hur mycket bättre det är sin sina föregånare. Spelet revolotionerade plattformsgenren och KLART som fan man använder samma karaktär om det ger vinst? Mario är populär, Mario som plattforms spel är väldigt bra och välgjorda.

Att du inte tycker om Mario är ju klart. Men att säga dom mjölkar och spelet inte är bra är ju en annan sak.

Revolutionerade? Det om något är att överdriva, det var ett helt ok spel med Mario i huvudrollen.
Jag älskar vissa Mario-spel. Men jag tycker fortfarande att Nintendos brist på kreativitet borde slå tillbaka hårdare än vad det gör. Att endast förlita sig på varumärken som skapades för mer än 20 år sedan är bara slött.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hade faktiskt velat se ett nytt StarFox

Det är bara första som är värt att spela. Redan N64 versionen var långsammare, tristare, hade sämre musik.

Samma gäller Mario Kart till N64 som var segt och hade fuskande AI.

Mario spelen tycker jag fortfarande är kreative. Galaxy skiljer sig mycket från Sunshine och även Mario 64.

1
Skriv svar