Sony om PSN-katastrofen: En riktigt rolig tid

Robot
Sony om PSN-katastrofen: En riktigt rolig tid

Sony-chefen Tim Schaaff säger att Playstation Network-intrånget där 77 miljoner användares kontoinformation stals var "en bra upplevelse, en riktigt rolig tid".

#sony


Medlem
Sony om PSN-katastrofen: En riktigt rolig tid

jadå, alla vi som inte lirar ps3 tyckte det var skit skoj..

Medlem

Riktigt jävla kul när folk förstör för andra.. YAY! -_-

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av vuze2143:

jadå, alla vi som inte lirar ps3 tyckte det var skit skoj..

Medlem
Skrivet av vuze2143:

jadå, alla vi som inte lirar ps3 tyckte det var skit skoj..

Medlem

Eftersom jag inte har några multiplayerspel och fick 2 gratis så visst, det var ganska skoj.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Är väldigt förvånad att Sony låter honom uttala sig på detta sätt. Kanske var kul för honom, lär väl blivit en hel del övertid för att rätta till sina misstag.

Men att säga att det är bättre att rätta till sina misstag i efterhand låter ju helt efterblivet, folk som honom ska vara glada varje dag som deras nätverk är säkrat och fungerar optimalt. Men istället så uppskattar han jobbet under 1 - 2 månader som det tog för Sony att återuppliva sitt nätverk.

EPIC FAIL!

Medlem

Om det nu inte är journalistisk vinkling där ironi filtrerats bort - så är det underligt uttalande.
I synnerhet av en chef på den nivån.

Riktigt så man tror något givit honom en Monty Python-parlör.

Han verkar ta säkerhet med en axelryckning med känt resultat.

Medlem

Medier gör säkert om intervju och gör den så att den låter klart överdriven.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Otroligt kul.

Medlem

Är det översättningsfel av engelskans "fun"? Annars är det konstigt ordval, "lärorikt" eller kanske "intressant" vore bättre, för kul är det inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

att folk köper sonys maskiner när dom ofta blir behandlade som skit, dom tar bort ps2 stöd, inför en avgift när folk tagit för givet att få tjänster gratis, skrattar åt ps3 ägarna när psn blir hackat.

Hör du det Redmac, Sony skrattar åt dig, fast det gillar du väl, som all annan skit Sony gör.

Medlem

"Han menar också att det var bättre för Sony att hantera eftereffekterna av intrånget istället för att försöka motverka att hackers tar sig in."

Är det ett citat eller en tolkning av ett längre resonemang? Det låter tokigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Intressant tyckte nog MS och Nintendo samma sak, de skrattade hela vägen till banken

AW8
Medlem

Haha, vafan.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

att folk köper sonys maskiner när dom ofta blir behandlade som skit, dom tar bort ps2 stöd, inför en avgift när folk tagit för givet att få tjänster gratis, skrattar åt ps3 ägarna när psn blir hackat.

Hör du det Redmac, Sony skrattar åt dig, fast det gillar du väl, som all annan skit Sony gör.

Håller med om dina första exempel.

Dock så har Sony visat med sina välkomstpaket att de är ledsna för det inträffade.

Om snubben har sagt som citerats, så lär han få kicken illa kvickt. Det är vad jag tror.

Medlem

Prima


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Intressant tyckte nog MS och Nintendo samma sak, de skrattade hela vägen till banken

Det visste jag inte.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har FZ blivit någon form utav Aftonbladet?

Låter ju helknasigt, jag tyckte inte att det var kul på något sätt, även fast jag själv inte äger en PS3 - något stämmer inte... Bra upplevelse my ass.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Men allvarligt talat ni som skriver "fail", "skitkul för oss som spelar!" etc. Han menar ju självklart att det är roligt för att han får testa sig i sin yrkesroll, han får tack vare detta se vad han går för och vad han och företaget kan göra bättre. Det är alltid roligt att på sin arbetsplats få göra det "man" gör bäst och bli bättre på det, vilket man förmodligen inte ofta kan bli om inget händer.

Sen är jag 149,33% säker på att han tycker att det är fördjävligt tråkigt och hemskt för oss lidande psn användare.

Använd huvudet!

zsm
Medlem

Helfestligt. Fick gratisgrejer för något som inte påverkade mig ens pyttelite

Medlem
Medlem
Skrivet av StraxDax:

att folk köper sonys maskiner när dom ofta blir behandlade som skit, dom tar bort ps2 stöd, inför en avgift när folk tagit för givet att få tjänster gratis, skrattar åt ps3 ägarna när psn blir hackat.

Hör du det Redmac, Sony skrattar åt dig, fast det gillar du väl, som all annan skit Sony gör.

Exakt vad har de börjat ta betalt för som vi tagit för givet att få gratis?

Flakmonkey

Förstår att det kanske sticker i ögonen på somliga men personligen förstår jag honom. Har själv en roll där man kan få hantera krissituationer och större problem och även om man sälvklart inte hoppas att man ska ställas inför sådana situationer så är det just sånt som jag triggas av. Det är då adrenalinet på jobbet kickar in, man är tvungen att dra i folk från alla håll och kanter, prata med kunder och helt enkelt se til att saker och ting händer. Det är då man sätts på prov helt enkelt och för min egen del är det då det är kul och lärorikt att jobba. Det vardagliga gnetet är, hur kul det än är, trots allt gnet och ofta oinspirerande i det långa loppet.

Men det är som sagt inte samma sak som att man hoppas att det ska uppstå en sån situation, det är ju trots allt dåligt för företaget. Och det är ju inte så smart att uttrycka det på det sättet eftersom det är givet att många inte kommer förstå.

Inaktiv
Skrivet av Siken:
Skrivet av StraxDax:

att folk köper sonys maskiner när dom ofta blir behandlade som skit, dom tar bort ps2 stöd, inför en avgift när folk tagit för givet att få tjänster gratis, skrattar åt ps3 ägarna när psn blir hackat.

Hör du det Redmac, Sony skrattar åt dig, fast det gillar du väl, som all annan skit Sony gör.

Exakt vad har de börjat ta betalt för som vi tagit för givet att få gratis?

psn + är en tjänst för sånt som varit gratis tidigare, man måste ju ha + för att kunna få tillgång till sånt alla kunnat få tillgång till gratis tidigare, vissa demos medmera är ju enbart för psn + betalare, typ Resistance 3 demo is PlayStation Plus exclusive.
http://www.computerandvideogames.com/297532/news/resistance-3...

Och det är väl fler demos än det som bara plussare får tillgång till, och det blir säkert mer grejer som bara plussare får tillgång till. Demos borde ju vara tillgängligt för alla psn konton, men det tycker kanske inte du ?

Du är säkert en sån inbiten sony älskare så att du även gillar att Sony skrattar åt dig och ditt hackade konto.

Medlem

När han gör dessa uttalanden så representerar han hela Sony vare sig han vill det eller inte. Att Sonys beslutsfattare verkar bestå av en samling idioter är väl knappast en nyhet. Att de inte lär sig av sina misstag utan istället försöker skratta bort det eller förneka problematiken hade åtminstone fått mitt blod att koka om jag var Sonykund.

Det kommer självklart alltid finnas NÅGON som kan sänka deras nätverk eller stjäla uppgifterna (exempelvis en insider) även om de håller någorlunda hög säkerhet, det betyder dock inte att ALLA hackare är kapabla till detta. Med samma logik antar jag att han aldrig använder sitt bilbälte eftersom han ändå kan dö i en krasch. Han låser inte dörren eftersom vissa tjuvar kan ha murbräcka eller pansarvagn. Han använder inte kådis eftersom de kan spricka, etc. Korkat resonemang där han bara tar hänsyn till det mest extrema fast ändå så osannolika scenariot för att spara en krona. På lång sikt tar han bara dumma risker, och i fallet PSN, dumma risker som i första hand påverkar kunderna.

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Siken:
Skrivet av StraxDax:

att folk köper sonys maskiner när dom ofta blir behandlade som skit, dom tar bort ps2 stöd, inför en avgift när folk tagit för givet att få tjänster gratis, skrattar åt ps3 ägarna när psn blir hackat.

Hör du det Redmac, Sony skrattar åt dig, fast det gillar du väl, som all annan skit Sony gör.

Exakt vad har de börjat ta betalt för som vi tagit för givet att få gratis?

psn + är en tjänst för sånt som varit gratis tidigare, man måste ju ha + för att kunna få tillgång till sånt alla kunnat få tillgång till gratis tidigare, vissa demos medmera är ju enbart för psn + betalare, typ Resistance 3 demo is PlayStation Plus exclusive.
http://www.computerandvideogames.com/297532/news/resistance-3...

Och det är väl fler demos än det som bara plussare får tillgång till, och det blir säkert mer grejer som bara plussare får tillgång till. Demos borde ju vara tillgängligt för alla psn konton, men det tycker kanske inte du ?

Du är säkert en sån inbiten sony älskare så att du även gillar att Sony skrattar åt dig och ditt hackade konto.

Det är väl lite tråkigt att demos blir endast för PS+. Men åtminstonde de flesta demos blir antagligen bara tidsexklusiva. Det är bara några få demos det handlar om också.

Inget som direkt stör mig faktiskt. Men det kanske kommer något demo som gör så att jag stör mig. Men sen efter dessa demos så vet jag inte direkt några mer tjänster som var gratis innan heller.

Jag ser hellre PS+ än t.ex. Xbox Guld eller vad det heter. Jag gör fortfarande det jag vill göra helt gratis. Spela online, lägga till vänner och ladda ner vissa spel om jag så vill.

123
Skriv svar