Call of Juarez: The cartel

Medlem
Call of Juarez: The cartel

Av någon sjuk anledning så är nypriset på Call of Juarez: The cartel satt till 449sek på PS3!? Hos Gamestop
Och detta tillsammans med inbytes dealen på 25% och 100kr tillbaks.
Ett lågprisspel? Borde man bli orolig eller tycker Ubisoft att det är ett bra rekommenderat pris ut till slutkund?

Multiplayer video: http://www.gametrailers.com/video/multiplayer-trailer-call-of...
Hemsida: http://callofjuarez.ubi.com/the-cartel/en-GB/home/

Features:
15 kapitel lång kampanj, cirka 8 timmar lång.
Allt från ”shooouts” på stripklubbar och bakgator till rattande av fordon och jakt ute i vildmarkerna.
3 spelare co-op genom hela kampanjen
4 olika speltyper i multiplayer:
- Robbery Crew, ett bankrån har precis begåtts, SWAT redo på utsidan, kartellmedlemmar redo på insidan.. vilken sida väljer du?
- Team Deathmatch, kartellmedlemmar mot DEA agenter
- Star Witness, ett vittne hålls gömd och skyddas utav agenter i ett ”safehouse”, kartellmedlemmar gör allt för att ta sig in och utplåna alla.
- Cartel Deal, en deal mellan två gäng är precis på väg att hända, men just då dyker DEA agenter upp och det blir en blodig strid.
6 mot 6 mp
18 mp banor
Uppgradering och level av vapen och karaktär


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Låter som de vill locka till sig fler köpare pga att lite äldre teknik används? Tittar man på spel som kommer månaden efter så är de, rent visuellt, snyggare.

Verkar lite så med Dead Island också. Webhallen har satt priset 295kr medans Gamestop har det för 499kr men just nu får man 100kr tillbaka om man bokar det hos dem... fortfarande 100kr dyrare även om man får lite DLC'er med så är frågan om det är värt det. Detta är dock PC priser men det kanske har något med marknadsundersökning att göra.
De kanske inte tror att de säljer lika många ex av spelet om det är lika dyrt som en vanlig titel. Och jag skulle nog tänka att jag har mindre att förlora om spelet är uselt, måste säga att jag förvänta mig att Cartel skulle se bättre ut.

Filmerna imponerar inte direkt och det ser inte ens ut som de arbetat något på motorn som de använde till Bound in blood. Spelet kan säkert vara underhållande i MP.

Medlem

Såg just att webhallen tar 379kr för konsol versionerna av The Cartel och 229kr för PC versionen.
Låter som rena indie spelet och inte vad man förväntat sig. Men det är ju inte fel med att de håller ett lågt pris. Men man blir lite orolig att innehållet får lida pga låg produktionskostnad. The Cartel kanske blir som en film gjord av Uwe Boll.

Lol såg nyss att PC versionen kommer ut 2 månader efter konsolerna. Det blir ju en instant no-buy då det kommer ut flera bättre spel innan detta kommer. Dead Island, Red Orchestra 2, och Deus Ex. Även Hard Reset som verkar intressant kommer i september (om datumet nu håller).

Medlem

Samtidigt har jag i bakhuvudet att både CoJ (körde det på pc) och Bound in blood var snygga och bra titlar med generellt bra betyg. Om The Cartel använder samma grafikmotor (fast upphottad) som Bound in blood så kommer det absolut inte att vara fult... och känslan i spelet var bra som fan (kontroll etc) i bound in blood. Så just nu känns det som ett klockrent köp.. what could go wrong?

Men men.. man vet aldrig.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tycker att Call of Juarez är en bra serie, inte mig imot om det är billigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av bent toe:

Av någon sjuk anledning så är nypriset på Call of Juarez: The cartel satt till 449sek på PS3!? Hos Gamestop
Och detta tillsammans med inbytes dealen på 25% och 100kr tillbaks.
Ett lågprisspel? Borde man bli orolig eller tycker Ubisoft att det är ett bra rekommenderat pris ut till slutkund?

Multiplayer video: http://www.gametrailers.com/video/multiplayer-trailer-call-of...
Hemsida: http://callofjuarez.ubi.com/the-cartel/en-GB/home/

Features:
15 kapitel lång kampanj, cirka 8 timmar lång.
Allt från ”shooouts” på stripklubbar och bakgator till rattande av fordon och jakt ute i vildmarkerna.
3 spelare co-op genom hela kampanjen
4 olika speltyper i multiplayer:
- Robbery Crew, ett bankrån har precis begåtts, SWAT redo på utsidan, kartellmedlemmar redo på insidan.. vilken sida väljer du?
- Team Deathmatch, kartellmedlemmar mot DEA agenter
- Star Witness, ett vittne hålls gömd och skyddas utav agenter i ett ”safehouse”, kartellmedlemmar gör allt för att ta sig in och utplåna alla.
- Cartel Deal, en deal mellan två gäng är precis på väg att hända, men just då dyker DEA agenter upp och det blir en blodig strid.
6 mot 6 mp
18 mp banor
Uppgradering och level av vapen och karaktär

Du glömde nämna att dem 3 karaktärerna även har olika storyis och slut då du väljer att köra dem alla.
'Blev lite förvånad med att speelt (360 versionen) var så pass billig överallt, bl a 349 på Spelbutiken.
men jag tror inte det är pga budget, Techland har alltid gjort kvalitet på sina spel, inte bara CoJ serien utan tänker även på deras rallyspel till PC.
men som sagt,bara tacka och ta emot att man får ngt som inte får plånboken att gråta floder.

Det är billigare på STEAM, ska släppas imorgon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skumt, läste nyligen att PC versionen var flyttad till slutet av augusti?
Men det kanske bara gäller "retail" och inte digitala versioner.

Du får gärna ge oss dina intryck imorgon Walter.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Enligt steam så släpps det den 15 september

"This game will unlock in approximately 2 months, 5 days and 23 hours"


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Sorry, det var jag som läste fel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förbokat det på Gamestop nu, får hundra spänn tillbaks när jag hämtar spelet.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Hmm, ingen av dem stora spelsajterna(IGN, Gamespot, Gametrailers, Kotaku,Giantbomb osv) i USA har släppt en recension ännu (släpptes igår i Nordamerika) men några små oberoende sajter har släppt sina recensioner.. och det ser inte bra ut.
Genomsnittligt betyg är en 6 av 10.. fortfarande över medel, men inte direkt någon kioskvältare.
Klagas mest på grafiken (vilket e skumt.. folk klagade till och med på grafiken i Crysis 2.. vad fan har man för höjd på ribban då?!) men också på att det svärs mycket, lite otymplig kontroll (vikt bakom kontrollen precis som i Killzone 2) som gör att karaktären känns tung, och också att nätkoden är horribel med "connection issues" och "lag".
Nu kör dem emd en uphottad Chrome 5 motor (bound in blood var chrome 4) och folk tycker det ser sämre ut än bound in blood?
Ja ja.. imorgon vet jag mer.. då har jag hämtat mitt ex.


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar