Sony om PSN-katastrofen: En riktigt rolig tid

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Du är säkert en sån inbiten sony älskare så att du även gillar att Sony skrattar åt dig och ditt hackade konto.

Bli inte Sony kund, det står dig ju fritt.

Alternativet är att vara Bill Gates-kramare - vilket du kör XBox eller PC.
Det finns mycket värre storys om MS, tro det eller ej.

Eller vilka stora företag som helst.
Stora företag med verksamhet under lång tid har någon gång haft ett stolpskott som denne säkerhetsnubben på någon post.

Han kommer att kickas illa fort - om det som citerats är sant.

Jag för min del märkte överhuvudtaget inte av stilleståndet på PSN. Inget jag saknade.

... och så plötsligt fick jag fria spel att välja på - inte så dumt.
Jag tror du är avundsjuk.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Medier gör säkert om intervju och gör den så att den låter klart överdriven.

Inte vad jag har sett och hört iaf.

77 miljoner kontouppgifter som sprids ut på nätet är inte överdrivet och det ska inte hända.

Medlem

Tror inte att folk har lärt sig vad ironi är. X) Kan ju gissa hur många gånger han har fått frågan vid det här laget.

Medlem

Hoppas Sony blir hackade igen!! Hoppas verkligen det! Go hackers, go!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

haha, jo det var verkligen jättekul

Medlem

Han får väl tycka vad han vill? Precis som ni tycker de ni vill! Jag håller med honom och microsoft ska bara vara tysta om sin skitlåda, de failar hela tiden, sony tar inte betalt för att spela online, kolla bara på microsofts skit konsol som har 120 tillbehör, man får inte äns en hel konsoll när man köper den! Jävligt offtopic men kul att få det sagt!

Medlem

Jag tippar man ska förstå honom rätt, kul för honom är inte att han tror att det var kul för användaren utan att det var lärorikt för dom att få denna smäll.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av StraxDax:

Du är säkert en sån inbiten sony älskare så att du även gillar att Sony skrattar åt dig och ditt hackade konto.

Bli inte Sony kund, det står dig ju fritt.

Alternativet är att vara Bill Gates-kramare - vilket du kör XBox eller PC.
Det finns mycket värre storys om MS, tro det eller ej.

Eller vilka stora företag som helst.
Stora företag med verksamhet under lång tid har någon gång haft ett stolpskott som denne säkerhetsnubben på någon post.

Han kommer att kickas illa fort - om det som citerats är sant.

Jag för min del märkte överhuvudtaget inte av stilleståndet på PSN. Inget jag saknade.

... och så plötsligt fick jag fria spel att välja på - inte så dumt.
Jag tror du är avundsjuk.

hehe, är inte avundsjuk det minsta har haft ps3 och om man ska vara ärlig så var det enda man var missnöjd med det var Home,
jisses vad sällan det funkade, dom få gånger man lyckades komma in så hade man kul med att bowla, spela arcadespel medmera, Det var nog ett halv år sen under några månaders tid som man hade ps3an, och det var i det närmaste omöjligt att komma in på Home i flera veckor i rad.

Hur är det med Home nu ?

Medlem

Tyckte inte att själva intrånget var kul men "Välkommen Tillbaka-paketet tycker jag var kul.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv
Skrivet av CentraX:

Han får väl tycka vad han vill? Precis som ni tycker de ni vill! Jag håller med honom och microsoft ska bara vara tysta om sin skitlåda, de failar hela tiden, sony tar inte betalt för att spela online, kolla bara på microsofts skit konsol som har 120 tillbehör, man får inte äns en hel konsoll när man köper den! Jävligt offtopic men kul att få det sagt!

Vad är det som skulle fattas då på microsofts skitkonsol ?
här kan du jämnföra på vad du får för tillbehör med när man köper en 360 och en ps3.

Playstation 3.
• 1st PS3 Slim 320GB
• 1st trådlös Dualshock 3 Controller
• 1st AC-strömsladd
• 1st AV-kabel
• 1st USB-kabel
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114025-playstatio...

Xbox 360.
• Xbox 360 S-konsol (blank)
• Xbox 360 S, flyttbar 250 GB-hårddisk
• Xbox 360 trådlös handkontroll, svart
• Xbox 360-headset, svart
• Xbox 360 komposit-A/V-kabel (standarddefinition)
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/111718-xbox_360_basenh...

Man får inget headsett med till ps3an, vilket är rätt så snålt, eller ?

Det enda som fattas 360´n är väl Blu-Ray spelare.

Det som är riktigt snålt är ju att ingen av ps3 eller 360 slänger med en hdmi sladd.

Och kul att se att du håller med honom om att det var kul med alla hackade psn konton, du älskar nog Sony så mycket att du skulle säkert tycka det var kul om Sony chefen kom hem till dig och pissade i din ps3.

Medlem

Bluray spelare är imo mer värt än ett headset .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Bluray spelare är imo mer värt än ett headset .

jovisst, jag bara tycker det är kul att täppa till truten på Centrax kommentar om att inte man får en hel konsol gällande xbox 360.

men ett simpelt headsett a la 360n´s hade nog inte kostat så mycket extra att ha med i ps3an.

Fast avsaknad av en hdmi sladd är väl det snålaste,en sån sladd kan man ju köpa för knappt en hundring, och för sony / microsoft så hade dom säkert kunna få ett lågt pris på inköp av massa såna sladdar.
På Xbox 360 elite fick man med hdmi sladd. och sen var det stopp, den extrema girigheten tog över.

Medlem
Skrivet av CentraX:

Han får väl tycka vad han vill? Precis som ni tycker de ni vill! Jag håller med honom och microsoft ska bara vara tysta om sin skitlåda, de failar hela tiden, sony tar inte betalt för att spela online, kolla bara på microsofts skit konsol som har 120 tillbehör, man får inte äns en hel konsoll när man köper den! Jävligt offtopic men kul att få det sagt!

+1


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av CentraX:

Han får väl tycka vad han vill? Precis som ni tycker de ni vill! Jag håller med honom och microsoft ska bara vara tysta om sin skitlåda, de failar hela tiden, sony tar inte betalt för att spela online, kolla bara på microsofts skit konsol som har 120 tillbehör, man får inte äns en hel konsoll när man köper den! Jävligt offtopic men kul att få det sagt!

Vad är det som skulle fattas då på microsofts skitkonsol ?
här kan du jämnföra på vad du får för tillbehör med när man köper en 360 och en ps3.

Playstation 3.
• 1st PS3 Slim 320GB
• 1st trådlös Dualshock 3 Controller
• 1st AC-strömsladd
• 1st AV-kabel
• 1st USB-kabel
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114025-playstatio...

Xbox 360.
• Xbox 360 S-konsol (blank)
• Xbox 360 S, flyttbar 250 GB-hårddisk
• Xbox 360 trådlös handkontroll, svart
• Xbox 360-headset, svart
• Xbox 360 komposit-A/V-kabel (standarddefinition)
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/111718-xbox_360_basenh...

Man får inget headsett med till ps3an, vilket är rätt så snålt, eller ?

Det enda som fattas 360´n är väl Blu-Ray spelare.

Det som är riktigt snålt är ju att ingen av ps3 eller 360 slänger med en hdmi sladd.

Och kul att se att du håller med honom om att det var kul med alla hackade psn konton, du älskar nog Sony så mycket att du skulle säkert tycka det var kul om Sony chefen kom hem till dig och pissade i din ps3.

men du ? snålt? på xboxen kan man bara ha vissa speciella mickar som har xbox kontakten, medans på ps3an så kan man koppla princip alla mickar som har Blåtand…..om jag inte minns fel så fick man inte med en uppladdningsbar kontroll till Xbox konsolerna och om man vill ha en uppladdningsbar batteri så fick man lägga ner 300kr? sen slipper man också en extra tegelsten vid konsolen som glappar eller en maskin som låter som en motorsåg. Ja jag har ägt 3 xbox360 konsoler

Inaktiv
Skrivet av aines:
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av CentraX:

Han får väl tycka vad han vill? Precis som ni tycker de ni vill! Jag håller med honom och microsoft ska bara vara tysta om sin skitlåda, de failar hela tiden, sony tar inte betalt för att spela online, kolla bara på microsofts skit konsol som har 120 tillbehör, man får inte äns en hel konsoll när man köper den! Jävligt offtopic men kul att få det sagt!

Vad är det som skulle fattas då på microsofts skitkonsol ?
här kan du jämnföra på vad du får för tillbehör med när man köper en 360 och en ps3.

Playstation 3.
• 1st PS3 Slim 320GB
• 1st trådlös Dualshock 3 Controller
• 1st AC-strömsladd
• 1st AV-kabel
• 1st USB-kabel
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114025-playstatio...

Xbox 360.
• Xbox 360 S-konsol (blank)
• Xbox 360 S, flyttbar 250 GB-hårddisk
• Xbox 360 trådlös handkontroll, svart
• Xbox 360-headset, svart
• Xbox 360 komposit-A/V-kabel (standarddefinition)
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/111718-xbox_360_basenh...

Man får inget headsett med till ps3an, vilket är rätt så snålt, eller ?

Det enda som fattas 360´n är väl Blu-Ray spelare.

Det som är riktigt snålt är ju att ingen av ps3 eller 360 slänger med en hdmi sladd.

Och kul att se att du håller med honom om att det var kul med alla hackade psn konton, du älskar nog Sony så mycket att du skulle säkert tycka det var kul om Sony chefen kom hem till dig och pissade i din ps3.

men du ? snålt? på xboxen kan man bara ha vissa speciella mickar som har xbox kontakten, medans på ps3an så kan man koppla princip alla mickar som har Blåtand…..om jag inte minns fel så fick man inte med en uppladdningsbar kontroll till Xbox konsolerna och om man vill ha en uppladdningsbar batteri så fick man lägga ner 300kr? sen slipper man också en extra tegelsten vid konsolen som glappar eller en maskin som låter som en motorsåg. Ja jag har ägt 3 xbox360 konsoler

Den där laddningsbara handkontrrollen är väl bra till ps3an, men, det är ju en komiskt kort sladd till den, jag hade ingen usb förlängningssladd, så varje gång man måste ladda ps3 handkontrollen och samtidigt spela, då får man snällt sitta en halvmeter från tvn. och det var ju kul.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Hur är det med Home nu ?

Vet inte, utan att veta vad det var installerade jag och designade en gubbe som föreslogs, och sedan avinstallerade.

Inte min grej med konsollen alls. Dom fick gärna stryka musikspelare och hela köret för min del.

En kompakt och tyst konsoll var det väsentliga, så jag kunde stänga slamrande datorer.
Så tyst och skönt.

Om Home var det enda defekta, undrar man ju var hatet som strålar ut från dina inlägg kommer från och att håna alla som kör ps3:an. Tänkte du gärna ville haft, men inte hade råd då med den då det begav sig.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Förstår att det kanske sticker i ögonen på somliga men personligen förstår jag honom. Har själv en roll där man kan få hantera krissituationer och större problem och även om man sälvklart inte hoppas att man ska ställas inför sådana situationer så är det just sånt som jag triggas av. Det är då adrenalinet på jobbet kickar in, man är tvungen att dra i folk från alla håll och kanter, prata med kunder och helt enkelt se til att saker och ting händer. Det är då man sätts på prov helt enkelt och för min egen del är det då det är kul och lärorikt att jobba. Det vardagliga gnetet är, hur kul det än är, trots allt gnet och ofta oinspirerande i det långa loppet.

Men det är som sagt inte samma sak som att man hoppas att det ska uppstå en sån situation, det är ju trots allt dåligt för företaget. Och det är ju inte så smart att uttrycka det på det sättet eftersom det är givet att många inte kommer förstå.

Precis så jag tänkte när jag läste det. Jag tolkar hans uttalande precis som du beskriver, lite fart på jobbet, kämpa för att fixa upp allting igen osv måste vara något som skiljer en del från det vardagliga arbetet. Tro det eller ej men jag hade nog sett tillbaka på den tiden, skrattat och sagt att det var roligt att arbeta under den tiden.

Hänt är hänt och det finns inget att göra åt i efterhand, man får se saker från den positiva sidan


signatur
Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av StraxDax:

Hur är det med Home nu ?

Vet inte, utan att veta vad det var installerade jag och designade en gubbe som föreslogs, och sedan avinstallerade.

Inte min grej med konsollen alls. Dom fick gärna stryka musikspelare och hela köret för min del.

En kompakt och tyst konsoll var det väsentliga, så jag kunde stänga slamrande datorer.
Så tyst och skönt.

Om Home var det enda defekta, undrar man ju var hatet som strålar ut från dina inlägg kommer från och att håna alla som kör ps3:an. Tänkte du gärna ville haft, men inte hade råd då med den då det begav sig.

Hånar inte någon, men skrattar däremot åt dom här som skrev att dom gillade Sonychefens glädje över hackningen.
Skit samma, Det är väl kanske inte konstigt att psn blir hackat, för så mycke tvärvändnigar och ändringar till det sämre med tanke på Linux stödet och ps2 bakåtkompabiliteten som togs bort, ändrades drastiskt på.
Man undrar ju vad Sony ledningen sysslar med egentligen och hur planerar dom egentligen ?

Se bara på det här med trophies, det tog typ 2 år innan dom började med det , varför slänga in en sån grej så sent, varför inte ha med det från början,

sen det här med prepaid kort som xbox och Wii ägare hade med från dag 1, som är till för dom som inte har kreditkort eller inte vill använda det för typ en hackningsrisk och vill kunna handla på onlineshoppen på Wii och Xbox,

det införde Sony först nu helt nyligen, typ 3-4 år efter lanseringen i eu. trots att det var en massiv anstorming av förfrågan om detta till Sony för psn shoppens skull under många års tid.

Såna saker ska ju vara klara från dag 1 tycker man ju, eller ? För en konsoll och deras tjänster slängs ju inte ihop på en dag precis, men det verkar ju så på Sony´s sätt att behandla sina kunder.

Medlem

tycker det va as kul, roligast var alla PS3-fanboys som grät sig till sömns. Envisas man med att spela konsol så får man fan skylla sig själv. Rätt åt er.

Medlem

Få mail som krävde PIN koden till stulna kredituppgifter, tvingas klippa Visa kortet och skaffa nytt, hålla på och krångla med att lära sig den nya PIN koden utantill (hade den perfekta pin koden) och nu kommer jag inte ens ihåg den nya, så måste kolla på bankpapprerna varje dag för att memorera

HAHAHA, har aldrig haft så roligt i mitt liv!, Mr. Tim Schaaff, you are a f*cking moron!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Finns det verkligen inget sätt att skydda sig mot hackers ?
Nånting måste ju vara rejält fucked up tycker man ju om sånt kan göras, är det så svårt att anlita några hackers och sen göra ett idiotsäkert system ?

Medlem

Det var roligt för oss som inte är sony älskare.

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av aines:
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av CentraX:

Han får väl tycka vad han vill? Precis som ni tycker de ni vill! Jag håller med honom och microsoft ska bara vara tysta om sin skitlåda, de failar hela tiden, sony tar inte betalt för att spela online, kolla bara på microsofts skit konsol som har 120 tillbehör, man får inte äns en hel konsoll när man köper den! Jävligt offtopic men kul att få det sagt!

Vad är det som skulle fattas då på microsofts skitkonsol ?
här kan du jämnföra på vad du får för tillbehör med när man köper en 360 och en ps3.

Playstation 3.
• 1st PS3 Slim 320GB
• 1st trådlös Dualshock 3 Controller
• 1st AC-strömsladd
• 1st AV-kabel
• 1st USB-kabel
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114025-playstatio...

Xbox 360.
• Xbox 360 S-konsol (blank)
• Xbox 360 S, flyttbar 250 GB-hårddisk
• Xbox 360 trådlös handkontroll, svart
• Xbox 360-headset, svart
• Xbox 360 komposit-A/V-kabel (standarddefinition)
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/111718-xbox_360_basenh...

Man får inget headsett med till ps3an, vilket är rätt så snålt, eller ?

Det enda som fattas 360´n är väl Blu-Ray spelare.

Det som är riktigt snålt är ju att ingen av ps3 eller 360 slänger med en hdmi sladd.

Och kul att se att du håller med honom om att det var kul med alla hackade psn konton, du älskar nog Sony så mycket att du skulle säkert tycka det var kul om Sony chefen kom hem till dig och pissade i din ps3.

men du ? snålt? på xboxen kan man bara ha vissa speciella mickar som har xbox kontakten, medans på ps3an så kan man koppla princip alla mickar som har Blåtand…..om jag inte minns fel så fick man inte med en uppladdningsbar kontroll till Xbox konsolerna och om man vill ha en uppladdningsbar batteri så fick man lägga ner 300kr? sen slipper man också en extra tegelsten vid konsolen som glappar eller en maskin som låter som en motorsåg. Ja jag har ägt 3 xbox360 konsoler

Den där laddningsbara handkontrrollen är väl bra till ps3an, men, det är ju en komiskt kort sladd till den, jag hade ingen usb förlängningssladd, så varje gång man måste ladda ps3 handkontrollen och samtidigt spela, då får man snällt sitta en halvmeter från tvn. och det var ju kul.

Fortfarande bättre än att kontrollen slutar fungera mitt under ett spel och ''omg den dog va ska jag göra f'ck har inga nya batterier hemma wooho''

Medlem

Tragiskt exempel av "AB journalistik" ... men jag antar att tolkning är fri.

Citat:

SAN FRANCISCO—The president of Sony Network Entertainment called the four-week outage of the PlayStation Network a "great experience," he said Wednesday.

Moreover, he said that sales have been "better than ever".

Tim Schaaff, the president of Sony Network Entertainment sat down with VentureBeat executive editor Dylan Tweney on Wednesday for a wide-ranging chat at the MobileBeat conference here. Tweney asked Schaaff how Sony had recovered from the outage, which dominated headlines for weeks.

"We're back online, everything's live again around the world, and the amazing thing through all of this is that the customers have all come back, and network performance is better than ever, sales are better than ever, and we've been very, very pleasantly surprised by the experience," Schaaff said. "And we're in a place where we're really looking forward again to what's next, what's new, and how we can keep growing the network. It's a pretty crazy event that we went through but we survived, and we're back strong, and ready to go."

Schaaf confirmed that the outage took 77 million PlayStation Network accounts off line for a period of four weeks, than an additional two weeks while the company brought its network online again. The outage outage cost Sony an estimated $171 million and the frustration of millions of customers.

"It's dramatic but that the lesson we learned from this process is that there are some crazy things going on in the world right now, and in the beginning we were very concerned that we were the focal point for this attack, and it was all about Sony, and what was Sony doing," Schaaff said. But over time, the company learned that a wide variety of sites had been hit, including government institutions and other companies, he said.

What lesson did Sony learn?

"I think for people running network businesses, it's not just about improving your security, because I've never talked to a security expert who said, 'As long you do the following three things you'll be fine, because hackers won't get you… the question is how do you build your life so you're able to cope with those things," Schaaff said.

"It's been a great experience," Schaaf concluded.

"A great experience?" Tweney asked. "A great experience," Schaaf returned. "I would not like to do it again. One time was enough. Great learning experience."

Sony said two days ago that it would extend its identity protection plan signup period for those customers concerned that their identity may have been compromised.

http://old.news.yahoo.com/s/zd/20110713/tc_zd/266825

http://venturebeat.com/2011/07/13/gamesbeat-2011-psn-downtime...

Medlem
Skrivet av Javas:

Få mail som krävde PIN koden till stulna kredituppgifter, tvingas klippa Visa kortet och skaffa nytt, hålla på och krångla med att lära sig den nya PIN koden utantill (hade den perfekta pin koden) och nu kommer jag inte ens ihåg den nya, så måste kolla på bankpapprerna varje dag för att memorera

HAHAHA, har aldrig haft så roligt i mitt liv!, Mr. Tim Schaaff, you are a f*cking moron!

Mmm, säkert ... jag tror dig, helt klart.

Medlem

Om det är vad Sony anser vara kul och intressant så vill jag inte veta hur det är när det är väldigt väldigt dåligt......

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Om det är vad Sony anser vara kul och intressant så vill jag inte veta hur det är när det är väldigt väldigt dåligt......

Snälla läs det som publicerats....inte lösryckta citaten.

Om man läser lite mer om vad som sagts och i vilken context så blir bilden rätt annorlunda.

Erfarenheten att folk har återvänt i den utsträckning de gjort och att försäljning tagit fart igen - är det som är "great experience". Alltså en slags tacksamhet för återvändande kunder.

Det var väl det man anade att det var journalistisk kvällstidningsrubrik.

Så läser jag det.

MFC
Medlem

FUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av CentraX:

Han får väl tycka vad han vill? Precis som ni tycker de ni vill! Jag håller med honom och microsoft ska bara vara tysta om sin skitlåda, de failar hela tiden, sony tar inte betalt för att spela online, kolla bara på microsofts skit konsol som har 120 tillbehör, man får inte äns en hel konsoll när man köper den! Jävligt offtopic men kul att få det sagt!

Vad är det som skulle fattas då på microsofts skitkonsol ?
här kan du jämnföra på vad du får för tillbehör med när man köper en 360 och en ps3.

Playstation 3.
• 1st PS3 Slim 320GB
• 1st trådlös Dualshock 3 Controller
• 1st AC-strömsladd
• 1st AV-kabel
• 1st USB-kabel
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114025-playstatio...

Xbox 360.
• Xbox 360 S-konsol (blank)
• Xbox 360 S, flyttbar 250 GB-hårddisk
• Xbox 360 trådlös handkontroll, svart
• Xbox 360-headset, svart
• Xbox 360 komposit-A/V-kabel (standarddefinition)
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/111718-xbox_360_basenh...

Man får inget headsett med till ps3an, vilket är rätt så snålt, eller ?

Det enda som fattas 360´n är väl Blu-Ray spelare.

Det som är riktigt snålt är ju att ingen av ps3 eller 360 slänger med en hdmi sladd.

Och kul att se att du håller med honom om att det var kul med alla hackade psn konton, du älskar nog Sony så mycket att du skulle säkert tycka det var kul om Sony chefen kom hem till dig och pissade i din ps3.

efterssom du har en 360, "man ser det på hur du skriver"

Och på tal om headset? xD
du glömde att ps3 har blåtand, så du kan köra med vilket jävla mobil blåtands handsfree du vill..

x box säljer sin konsol med 4Gb hårdisk, i ett ps3 kan du sätta in 1 tb sata 2 disk, alternativt en SSD disk!

X box är för kids, ps3 är för vuxna som har stil och vill flasha med pengar..
"ja jag har en ps3"
med en 320GB SSD disk, bara för att jag kan, och därför att ladd tiderna sjunker avsevärt mycket.
och så kör jag med mitt Jabra blåtands headset...

Medlem

Dom försöker bara släta över deras otroliga misslyckande genom att trivialisera det.

123
Skriv svar