Project Zomboid

Medlem
Project Zomboid

Hej, Internet!

Jag tänkte att jag skulle slå ett slag för indieliret Project Zomboid. I korthet är det ett spel där man dör - åtminstone i nuläget. Utvecklarna är inte säkra på om det ska gå att klara sig eller om man förr eller senare ska gå hädan på något sätt. Idén är alltså att försöka överleva så länge som möjligt, oavsett hur man väljer att göra det. Antingen samlar man mat och barrikaderar sig i ett rum. Annars kanske man ständigt rör på sig och samlar vad man kan på vägen. Eller något anat sätt. Oavsett om man dör av zombies, hunger eller någon slags skada så dör man som sagt till slut. Muntert, inte sant? Nåja, som jag skrev, det återstår att se hur det blir.

Trots att spelet är i alfastadiet finns det en demoversion här. Om man vill kan man köpa spelet redan nu, till ett rabatterat pris, för att ge stöd till utvecklarna. Alltså samma idé som under utvecklingen av Minecraft. Det ska dock kanske nämnas att de har drabbats hårt av förseningar, av olika anledningar, men utvecklarna erbjöd nyligen alla som redan hade betalat att få pengarna tillbaka. Bara det tycker jag är anledning nog att de fyra killarna ska få behålla pengarna och koda vidare på spelet.

I nuläget är man ensam, förutom ens svårt skadade fru (och horder av zombies förstås), men i framtiden ska de lägga till andra överlevare som man kan välja att kampera tillsammans med. I skrivande stund har de bland annat implementerat ett crafting-system (tänk basebollträ + spik eller diskhandduk + tom flaska + bensin + tändare), en mängd olika statuseffekter så som hunger, trötthet, rädsla/panik och utmattning samt en hel del andra funktioner.

För en kort men ändå mer detaljerad beskrivning av spelet kan man gå till spelets hemsida/blogg och kika här.

Det finns en tutorial just nu, men för den som önskar mer information finns det en wiki att ta hjälp av.

Är du inte övertygade ännu? Vad sägs om att jag berättar hur man hoppar över tutorialen? Man kväver sin fru med en kudde, så klart!

#blogg

Inaktiv
Project Zomboid

Det här spelet är riktigt roligt. Nästa uppdatering som är på väg så kommer dom att introducera olika "skills" och liknande. Jag kan verkligen inte vänta tills multiplayer släpps!


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem

Samma här! Multiplayer skulle vara precis hur häftigt som helst i det här spelet.

1
Skriv svar