Microsoft registrerar Microsoft-Sony.com*

Robot
Microsoft registrerar Microsoft-Sony.com*

Microsoft har registrerat de två webbadresserna Microsoft-Sony.com och Sony-Microsoft.com – vad tusan är det som håller på att hända?

#microsoft, #sony, #sega


Medlem
Microsoft registrerar Microsoft-Sony.com*

Hade varit häftigt om så var fallet!

Medlem
Medlem
Skrivet av Jozo:

Hmm...

Du tog mina ord.

Inaktiv

kan man hoppas på gemensamma servrar för mp mellan de olika konsollerna?


signatur

äldre än dig!

Medlem

Windows 8 på Playstation 4? Xbox 3 med hackat PSN? Xstation? Playbox?

Spännande! Kanske bara en Walkman med Windows Mobile


signatur

Impeccable timing. Like clockwork! Trouble comes. You come. Save the day. Clockwork!

Medlem
Skrivet av Nightportier:

kan man hoppas på gemensamma servrar för mp mellan de olika konsollerna?

What he said. Så onödigt med att sätta spelarna på olika läger pga olika konsoller, ha samma nät över alla konsoller = mera spelare online.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

inK
Medlem

Fick inte Nintendo vara med och leka? Allt för att krossa Wii U nu?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Kommer bli riktigt intressant o se vad det är frågan om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vilken av de har mest pengar är rikast, Sony eller Microsoft ?
Kanske MS har köpt upp Sony och planerar något.

Medlem

Jag förväntar mig ett gemensamt spel där Halo, Gears of War, Killzone och GoW kombineras.

Skribent

Dreamcast 2 = instabuy

Medlem

Stora företag köper ofta en drös domäner för att skydda sitt varumärke.
Istället för att låta någon fanboy registrera adressen så behåller Microsoft den för sig själv. Det är min teori.

Medlem
Skrivet av Bonik:

Vilken av de har mest pengar är rikast, Sony eller Microsoft ?
Kanske MS har köpt upp Sony och planerar något.

Jag tvivlar på att Microsoft skulle kunna köpa upp en av de största elektronikjättarna som finns där ute. Sony gör inte bara spelkonsoller du vet...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag tvivlar på att Microsoft skulle kunna köpa upp en av de största elektronikjättarna som finns där ute. Sony gör inte bara spelkonsoller du vet...

Tja...

Sony är värt $27.13B och MS är värt $225.83B så lite drygt 10% av MS. Och många stora köp görs med aktier som betalning. Så ett köp är absolut inte uteslutet, baserat på deras storlekar.

Sony har tappat ca 20% i värde på 1 1/2 år, så det går inte så där kanonbra för dom. Sedan så kan det vara "bara" elektronik delen och inte skivbolags-delen MS köper, då blir det betydligt mindre.

Nu säger jag inte >ATT< dom går ihop eller ngt, bara att möjligheten skulle kunna finnas (ekonomiskt).

Länkar till värdena:
http://finance.yahoo.com/q?s=SNE
http://finance.yahoo.com/q?s=msft

Skall sägas att MS nyss köpte Skype för $8.5B vilket är ca 1/3 av Sony's värde. Så dom har en stor kassa kista (dom hade $40.4B feb 2010) vilket mer än nog räcker för att köpa Sony om dom vill.

Medlem
Skrivet av Khenke:
Skrivet av Jozo:

Jag tvivlar på att Microsoft skulle kunna köpa upp en av de största elektronikjättarna som finns där ute. Sony gör inte bara spelkonsoller du vet...

Tja...

Sony är värt $27.13B och MS är värt $225.83B så lite drygt 10% av MS. Och många stora köp görs med aktier som betalning. Så ett köp är absolut inte uteslutet, baserat på deras storlekar.

Sony har tappat ca 20% i värde på 1 1/2 år, så det går inte så där kanonbra för dom. Sedan så kan det vara "bara" elektronik delen och inte skivbolags-delen MS köper, då blir det betydligt mindre.

Nu säger jag inte >ATT< dom går ihop eller ngt, bara att möjligheten skulle kunna finnas (ekonomiskt).

Länkar till värdena:
http://finance.yahoo.com/q?s=SNE
http://finance.yahoo.com/q?s=msft

Skall sägas att MS nyss köpte Skype för $8.5B vilket är ca 1/3 av Sony's värde. Så dom har en stor kassa kista (dom hade $40.4B den feb 2010) vilket mer än nog räcker för att köpa Sony om dom vill.

Där ser man, MS är rikare/större än vad jag trodde. Men är det där hela sonykoncernen (film/musik/elektronik), eller är det bara elektronikdelen?

Medlem

Ser ingen nackdel i att dom skulle gå ihop och göra en gemensam konsol..
Det bästa (?) av två världar samt att spelutvecklare får mer tid över till att göra riktigt bra spel, något som har saknats mig det senaste.. Umm.. Decenniet..?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Där ser man, MS är rikare/större än vad jag trodde. Men är det där hela sonykoncernen (film/musik/elektronik), eller är det bara elektronikdelen?

Sony's alla delar:
Consumer Products & Services Group, Professional & Device Solutions Group, Pictures, Music, Financial Services, Sony Ericsson

Och efter lite mer efterforskning så var det inte fullt så enkelt som jag trodde.
Sony Coropration är tydligen bara elektronikdelen (Corporation brukar ju tyda på huvudbolaget som äger alla under delar). Men å andra sidan står det på Wikipedia att Sony handlas under Sony Corporation, så jag kan faktiskt inte avgöra vad som är vad.

edit (igen): aha. det står "holding & electronic" så det är dels elektronik delen och huvudägarbolaget mao. Aningen förvirrade. Så det är hela Sony.

Och (år 2010) enligt wikipedia så var Sonys vinst $342 millions av $88.205 billion i intäkter.
Vilket skulle ge ca %0,5 av intäkterna i vinst vilket är ett otroligt bräckligt företag.

Medlem

Kan en ps3-spelare lira med en xbox360-spelare? Om inte så tror jag på en gemensam plattform för de två, de har ju försökt med pc förut men det funkade ju inte så bra. Varken Nintendo eller sega får en del av kakan, inte pc heller av samma skäl som det sket sig sist.

Medlem

Microsoft declare a crusade! Burning and pillaging everything in their path, crushing anyone who would oppose their might.
Soon all the competitors of supreme power will fall....


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Or mayhaps its the new Sony Soft Play Box!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Undrar vad konkurenslagstiftningen säger om det. Eller den kanske inte gäller den typen av företag?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tror snarare på ett nytt bolag motsvarande Sony-Ericsson fast för konsoller. 50/50 ägt med mjukvara från MS plus Xbox-live.


signatur

Ei saa peittää

Medlem
Skrivet av JoBE242:

Jag tror snarare på ett nytt bolag motsvarande Sony-Ericsson fast för konsoller. 50/50 ägt med mjukvara från MS plus Xbox-live.

lol ett ps med xbox-live? Duh No way!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

IS A MONSTER CONSOLE FROM HELL I TELL YA!

Medlem
Skrivet av Manley:

Ser ingen nackdel i att dom skulle gå ihop och göra en gemensam konsol..
Det bästa (?) av två världar samt att spelutvecklare får mer tid över till att göra riktigt bra spel, något som har saknats mig det senaste.. Umm.. Decenniet..?

Du har helt rätt. Det blir alltid så bra för oss konsumenter i slutänden när det inte finns någon konkurrens.

Medlem
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av Manley:

Ser ingen nackdel i att dom skulle gå ihop och göra en gemensam konsol..
Det bästa (?) av två världar samt att spelutvecklare får mer tid över till att göra riktigt bra spel, något som har saknats mig det senaste.. Umm.. Decenniet..?

Du har helt rätt. Det blir alltid så bra för oss konsumenter i slutänden när det inte finns någon konkurrens.

Ja... wait what?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av Manley:

Ser ingen nackdel i att dom skulle gå ihop och göra en gemensam konsol..
Det bästa (?) av två världar samt att spelutvecklare får mer tid över till att göra riktigt bra spel, något som har saknats mig det senaste.. Umm.. Decenniet..?

Du har helt rätt. Det blir alltid så bra för oss konsumenter i slutänden när det inte finns någon konkurrens.

Ja... wait what?

Är det min eller din sarkasmmätare som är trasig?

Medlem

Tycker det är dags att de går samman och släpper en gemensam konsoll, det skulle gynna alla gamers något otroligt och spel utvecklarna skulle kunna tweaka grafiken mer då de endast utvecklar till en konsoll, hade varit underbart!
men svårt att se det hända, både sony och microsoft ryktas ju vara ganska långt gågna med sina next gen konsoller

Medlem
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av Manley:

Ser ingen nackdel i att dom skulle gå ihop och göra en gemensam konsol..
Det bästa (?) av två världar samt att spelutvecklare får mer tid över till att göra riktigt bra spel, något som har saknats mig det senaste.. Umm.. Decenniet..?

Du har helt rätt. Det blir alltid så bra för oss konsumenter i slutänden när det inte finns någon konkurrens.

Ja... wait what?

Är det min eller din sarkasmmätare som är trasig?

Hmmm.... de va nog min


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

12
Skriv svar