Vad spelar ni för spel nu förtiden ?

Medlem
Vad spelar ni för spel nu förtiden ?

Nu är det så att jag vet inte vad jag ska lira längre!
Har spelat de flesta nya spelen så som,

Fear 3
DNF
The witcher
Fable 3
Wow
M.m

Saken är den att jag vill helst lira nått som man kan levla i och så man känner att man blir bättre.
Tänkte jag skulle prova Rift, är det någon som har erfarenhet av Rift, class o server osv.

Eller gärna nått annat spel som man fastnar lätt för :)!

Medlem

Bad Company 2
Fallout : NV
World of Tanks

Medlem

Kanske ska testa fallout, är det många som lirar online ?

Inaktiv

TF2, Dungeons of Dredmor, HoI3 FTM och Mount & Blade With Fire and Sword.

Det värsta är väl att HoI3 FTM tar så förbannat lång tid att köra klart en runda så man får ta pauser och komma tillbaka. Fast jag spelar med en mod som gör att alla länder hamnar på vilka ställen som helst. Mount & Blade lirar jag mest för det är så jäkla roligt att skjuta folk i ansiktet med gamla bössor


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Inaktiv
Skrivet av Cladrius:

Kanske ska testa fallout, är det många som lirar online ?

Det är ganska många faktiskt. Jag spelade för några dagar sen och då var det många i The Hub vad jag såg. Har fått en Luger pistol och lite 9mm kulor till den Så jag är jätteglad.


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem

Spelar knappt någonting nu i sommar, men när jag gör blir det mest Team Fortress 2, Grim fandango och Deus Ex (för tredje gången) samt nyinförskaffade Company of Heroes med expansioner. Men mest tf2.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Spelar knappt någonting nu i sommar, men när jag gör blir det mest Team Fortress 2, Grim fandango och Deus Ex (för tredje gången) samt nyinförskaffade Company of Heroes med expansioner. Men mest tf2.

Du med?

Jag fick för mig att köpa Deux Ex igen när jag såg det på Steam rean... så nu spelar man igenom det ännu en gång. Slängde in lite högupplösta textur pack etc. också så spelet ser ju faktiskt riktigt bra ut (inget Crysis men ändå).

Annars blir det väl lite Terraria och TF2 då och då... sen har vi Dungeons of Dredmor och The Witcher 2 som väntar på att spelas.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Reize:

Spelar knappt någonting nu i sommar, men när jag gör blir det mest Team Fortress 2, Grim fandango och Deus Ex (för tredje gången) samt nyinförskaffade Company of Heroes med expansioner. Men mest tf2.

Du med?

Jag fick för mig att köpa Deux Ex igen när jag såg det på Steam rean... så nu spelar man igenom det ännu en gång. Slängde in lite högupplösta textur pack etc. också så spelet ser ju faktiskt riktigt bra ut (inget Crysis men ändå).

Annars blir det väl lite Terraria och TF2 då och då... sen har vi Dungeons of Dredmor och The Witcher 2 som väntar på att spelas.

Ja fatta vilket fantastiskt ansiktslyft DX får när de slutgiltiga versionerna av HDTP och New Vision kommer ut! Underbart. Annars har du en riktigt härlig tid med The Witcher 2 framför dig ett av mina absoluta favoritspel måste jag säga. Polackerna är tydligen inte bara duktiga på att bygga hus!


signatur

Imperator

Medlem

LotRO sedan det kom ut

StarCraft II då och då, sedan har jag åter fastnat med AoE III som jag nöter medan jag väntar på fyran.

MineCraft går någon timme också när man inte orkar dra igång något annat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Morfar22:

TF2, Dungeons of Dredmor, HoI3 FTM och Mount & Blade With Fire and Sword.

Det värsta är väl att HoI3 FTM tar så förbannat lång tid att köra klart en runda så man får ta pauser och komma tillbaka. Fast jag spelar med en mod som gör att alla länder hamnar på vilka ställen som helst. Mount & Blade lirar jag mest för det är så jäkla roligt att skjuta folk i ansiktet med gamla bössor

Säg mig.. Är M&B: with fire and sword roligt? Rent visuellt är det ju hemskt dåligt, jag menar främst animationerna och texturerna. Är verkligen gameplay så underhållande?


signatur

Imperator

Lirar just nu Dragon Quest VI som innehåller levels med råge. Briljant spel, precis som jag skrev i FZ-recensionen. Gissar dock på att det inte är din typ av spel, med tanke på vad du radade upp för exempel i originalinlägget?

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Nu är det så att jag vet inte vad jag ska lira längre!
Har spelat de flesta nya spelen så som,

Fear 3
DNF
The witcher
Fable 3
Wow
M.m

Saken är den att jag vill helst lira nått som man kan levla i och så man känner att man blir bättre.
Tänkte jag skulle prova Rift, är det någon som har erfarenhet av Rift, class o server osv.

Eller gärna nått annat spel som man fastnar lätt för :)!

När du skriver "the witcher", menar du ettan eller tvåan? För tvåan är ju briljant om du inte lirat det.


signatur

Imperator

Visst jag, har ju "Duke" på datorn som ligger och väntar på mig, glömde bort honom...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Morfar22:

TF2, Dungeons of Dredmor, HoI3 FTM och Mount & Blade With Fire and Sword.

Det värsta är väl att HoI3 FTM tar så förbannat lång tid att köra klart en runda så man får ta pauser och komma tillbaka. Fast jag spelar med en mod som gör att alla länder hamnar på vilka ställen som helst. Mount & Blade lirar jag mest för det är så jäkla roligt att skjuta folk i ansiktet med gamla bössor

Säg mig.. Är M&B: with fire and sword roligt? Rent visuellt är det ju hemskt dåligt, jag menar främst animationerna och texturerna. Är verkligen gameplay så underhållande?

Jag har spelet, det är inte lika kul som Warband vilket är guld för mig men With fire and Sword är fortfarande kul.

Inaktiv
Skrivet av Reize:
Skrivet av Morfar22:

TF2, Dungeons of Dredmor, HoI3 FTM och Mount & Blade With Fire and Sword.

Det värsta är väl att HoI3 FTM tar så förbannat lång tid att köra klart en runda så man får ta pauser och komma tillbaka. Fast jag spelar med en mod som gör att alla länder hamnar på vilka ställen som helst. Mount & Blade lirar jag mest för det är så jäkla roligt att skjuta folk i ansiktet med gamla bössor

Säg mig.. Är M&B: with fire and sword roligt? Rent visuellt är det ju hemskt dåligt, jag menar främst animationerna och texturerna. Är verkligen gameplay så underhållande?

Såklart. Jag tycker det är riktigt skoj. Ja, det ser ju ut som Thief 2 eller något men gameplay är verkligen underhållande. Det finns inget roligare än att stå först framför en stor port med 15 stycken vänner bakom sig, slå ner porten och storma genom röken för att hugga ihjäl dina fiender


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem
Skrivet av Reize:

När du skriver "the witcher", menar du ettan eller tvåan? För tvåan är ju briljant om du inte lirat det.

Både ettan och tvåan, och jag gillade 2:an grymt mycket! Riktigt mysiga miljöer och skönt gameplay, tipsa gärna om det finns nått liknande som ja missat, dock inte oblivion

Medlem
Skrivet av Morfar22:
Skrivet av Cladrius:

Kanske ska testa fallout, är det många som lirar online ?

Det är ganska många faktiskt. Jag spelade för några dagar sen och då var det många i The Hub vad jag såg. Har fått en Luger pistol och lite 9mm kulor till den Så jag är jätteglad.

Okej, Blir att kolla upp det iaf, dock så har ja inte gillat gameplay filmerna men kanske ska ge det en chans!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Lirar just nu Dragon Quest VI som innehåller levels med råge. Briljant spel, precis som jag skrev i FZ-recensionen. Gissar dock på att det inte är din typ av spel, med tanke på vad du radade upp för exempel i originalinlägget?

Blev lite många citeringar här, sitter på min iphone.

DQ är till DS har jag för mig? Det låter som ett passande spel, så länge det ger en nått när man spelar så man verkligen får den här gamla wow känslan när man märker att karaktären blir bättre
O bättre.

Saken är väl den att man strävar efter känslan som uppstod när World of warcraft släpptes
Och man spelade det för första gången och det var helt magiskt, men nu verkar det inte som
Att det går att hitta ett sånt spel längre.. Lirade även diablo 2 ett bra tag också så nu väntar man
På Diablo 3 med hopp om att man ska få tillbaka den känslan... Men det var väl så att
Man hade mer tid att leva sig in i spelet och eftersom wow var det första mmorpgt som ja spelade
Så hardcore.

Medlem
Skrivet av Morfar22:

TF2, Dungeons of Dredmor, HoI3 FTM och Mount & Blade With Fire and Sword.

Det värsta är väl att HoI3 FTM tar så förbannat lång tid att köra klart en runda så man får ta pauser och komma tillbaka. Fast jag spelar med en mod som gör att alla länder hamnar på vilka ställen som helst. Mount & Blade lirar jag mest för det är så jäkla roligt att skjuta folk i ansiktet med gamla bössor

Ursäkta om jag är trög men vad är Hol3 FTM?

Skägg.
10 Chambers

Lirar #Starcraft II och #Red Dead Redemption just nu, en bra blandning mp och sp, fastän Red Dead känns väldigt mycket som ett mmo.


signatur
Medlem

Jag har lite spel-adhd just nu verkar det som. Har börjat på mysteriet Dead Reefs, har GTA IV i ps3an och så nu nyligen införskaffade jag The Witcher 2 (tackar FZ för det, vinstkoder vinstkoder).

Om du inte har spelat S.T.A.L.K.E.R-spelen så tycker jag definitivt att du borde spana in dom, riktigt atmosfäriska och man känner att man blir bättre, även om det inte är levlar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lirar #Starcraft II och #Red Dead Redemption just nu, en bra blandning mp och sp, fastän Red Dead känns väldigt mycket som ett mmo.

Red Dead Redemption har jag faktiskt till min 360 har inte hunnit spelat det mer än i början, måste kolla in det igen, måste ha glömt bort det helt enkelt, lirade rätt många spel på samma gång där ett tag. Men tack för tipset nu har jag o nöta en stund

Medlem
Skrivet av Havocado:

Jag har lite spel-adhd just nu verkar det som. Har börjat på mysteriet Dead Reefs, har GTA IV i ps3an och så nu nyligen införskaffade jag The Witcher 2 (tackar FZ för det, vinstkoder vinstkoder).

Om du inte har spelat S.T.A.L.K.E.R-spelen så tycker jag definitivt att du borde spana in dom, riktigt atmosfäriska och man känner att man blir bättre, även om det inte är levlar.

Stalker har jag också klarat, var grymt fint lir. Blev så illa att jag började kolla på bra många dokumentärer om Tjernobyl vilket var riktigt intressant. Men det är skönt med spel man fastnar i ibland

Gta IV har man också kört igenom, väntar på nästa! Rockstar kan det där med spel, är det inte de som har utvecklat Max Payne om jag inte mins fel ?

Medlem

Blivit mycket Batman Arkham Asylum trofé-jakt, varierar med en de FPS samt kommit tillbaka SNES rötterna där jag spelar lite olika spel för 2 spelare.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av Havocado:
Skrivet av Morfar22:

TF2, Dungeons of Dredmor, HoI3 FTM och Mount & Blade With Fire and Sword.

Det värsta är väl att HoI3 FTM tar så förbannat lång tid att köra klart en runda så man får ta pauser och komma tillbaka. Fast jag spelar med en mod som gör att alla länder hamnar på vilka ställen som helst. Mount & Blade lirar jag mest för det är så jäkla roligt att skjuta folk i ansiktet med gamla bössor

Ursäkta om jag är trög men vad är Hol3 FTM?

Du är inte trög Hearts of Iron 3 For The Motherland <3


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Inaktiv
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Morfar22:
Skrivet av Cladrius:

Kanske ska testa fallout, är det många som lirar online ?

Det är ganska många faktiskt. Jag spelade för några dagar sen och då var det många i The Hub vad jag såg. Har fått en Luger pistol och lite 9mm kulor till den Så jag är jätteglad.

Okej, Blir att kolla upp det iaf, dock så har ja inte gillat gameplay filmerna men kanske ska ge det en chans!

Kom ihåg bara att om du dör så förlorar du ALLT. Vilket är jävligt jobbigt när man väl fått tag på grejer. Jag var i San Francisco och härjade med ett gäng på 3 stycken. Vi hamnade på någon graveyard liknande ställe och jag blev träffad av EN kula och dog. Resten sprang iväg och blev slaktade Underbart spel.


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem
Skrivet av Morfar22:
Skrivet av Havocado:
Skrivet av Morfar22:

TF2, Dungeons of Dredmor, HoI3 FTM och Mount & Blade With Fire and Sword.

Det värsta är väl att HoI3 FTM tar så förbannat lång tid att köra klart en runda så man får ta pauser och komma tillbaka. Fast jag spelar med en mod som gör att alla länder hamnar på vilka ställen som helst. Mount & Blade lirar jag mest för det är så jäkla roligt att skjuta folk i ansiktet med gamla bössor

Ursäkta om jag är trög men vad är Hol3 FTM?

Du är inte trög Hearts of Iron 3 For The Motherland <3

Jag insåg just att lite trög är jag ändå Jag läste det som HoL och försökte googla men fick bara upp Halo och tänkte, nej det här kan inte stämma. Hearts of Iron, jag spelar ju Europa Universalis (2an fortfarande) och det är helt underbart, HoI är lite liknande väl?

Inaktiv

SC2 på macen och SSF4AE på xbox. Klockade närmare 12 timmar i sträck med SSF4AE med brorsan förra helgen och när jag skulle sova efteråt så drömde jag om spelet. Det är fan illa om man drömmer om Yun's supercombos.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Morfar22:
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Morfar22:
Skrivet av Cladrius:

Kanske ska testa fallout, är det många som lirar online ?

Det är ganska många faktiskt. Jag spelade för några dagar sen och då var det många i The Hub vad jag såg. Har fått en Luger pistol och lite 9mm kulor till den Så jag är jätteglad.

Okej, Blir att kolla upp det iaf, dock så har ja inte gillat gameplay filmerna men kanske ska ge det en chans!

Kom ihåg bara att om du dör så förlorar du ALLT. Vilket är jävligt jobbigt när man väl fått tag på grejer. Jag var i San Francisco och härjade med ett gäng på 3 stycken. Vi hamnade på någon graveyard liknande ställe och jag blev träffad av EN kula och dog. Resten sprang iväg och blev slaktade Underbart spel.

Hehe ja då finns det ju utmaningar vad spelar du på för plattform ? pc?

Inaktiv
Skrivet av Havocado:
Skrivet av Morfar22:
Skrivet av Havocado:
Skrivet av Morfar22:

TF2, Dungeons of Dredmor, HoI3 FTM och Mount & Blade With Fire and Sword.

Det värsta är väl att HoI3 FTM tar så förbannat lång tid att köra klart en runda så man får ta pauser och komma tillbaka. Fast jag spelar med en mod som gör att alla länder hamnar på vilka ställen som helst. Mount & Blade lirar jag mest för det är så jäkla roligt att skjuta folk i ansiktet med gamla bössor

Ursäkta om jag är trög men vad är Hol3 FTM?

Du är inte trög Hearts of Iron 3 For The Motherland <3

Jag insåg just att lite trög är jag ändå Jag läste det som HoL och försökte googla men fick bara upp Halo och tänkte, nej det här kan inte stämma. Hearts of Iron, jag spelar ju Europa Universalis (2an fortfarande) och det är helt underbart, HoI är lite liknande väl?

Nej min vän, trög är du inte, du läste bara fel och sådant händer haha HoI är väldigt annorlunda, det är mer fokus på krigsföringen än politiska händelser och liknande som i Europa. Plus att man styr sina trupper per timme så det kan bli förbenat micromanage


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

12
Skriv svar