Microsoft registrerar Microsoft-Sony.com*

Medlem

Unholy alliance!! begone evil!!

Medlem

Kan vara detta som var skälet till att MS och Sony inte utannonserade några nya konsoler på E3.
Om detta bara var en gemensam plattform för multiplayer mellan 360 och ps3 så hade de inte döpt det till "Sony Microsoft" eller "Microsoft Sony". Som nån skrev innan, låter lite som Sony Ericsson, dvs samarbete att göra något nytt ihop. Med andra ord kommer det ingen 720 och ps4, utan en gemensam konsoll från MS och Sony.
360 är störst i USA (och europa?) och ps3 i Japan, slå ihop de och de kan kanske gemensamt slå tillbaka Nintendos framgångar.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Tycker det är dags att de går samman och släpper en gemensam konsoll, det skulle gynna alla gamers något otroligt och spel utvecklarna skulle kunna tweaka grafiken mer då de endast utvecklar till en konsoll, hade varit underbart!
men svårt att se det hända, både sony och microsoft ryktas ju vara ganska långt gågna med sina next gen konsoller

Men om båda är långt gångna så kanske det är på en gemensamm

Medlem

PlayBOX 720 1/4™

Medlem

Jag hade rätt:

"UPDATE: Move along, nothing to see here. According to a Tweet from Microsoft corporate communications VP Frank Shaw the listing is just an innocuous "defensive domain name hold". "

http://www.eurogamer.net/articles/2011-07-15-microsoft-regist...

Kanske dags att uppdatera artikeln?

Medlem

Lite intressant med kalla siffror på storleken MS/Sony.
Fatta vad 90% av alla persondatorer med OS Windows betyder.

Därför blir ännu mer osmakligt när man använder sina ekonomiska muskler till att döda konkurrens.

Så förhoppningsvis är det ett tendensbrott med samarbete med Sony. Men lite skumt att man inte bildar jointventure-bolag först och registrerar i det bolagets namn.

Det kanske tyder på att MS köper upp något.

Men har det inte varit så att ingen har tjänat pengar på konsollerna i sig, kanske först efter flera år vad jag läst.
Så samarbete kring konsoller och ett gemensamt api att programmera mot typ DirectX 12 eller liknande.

Att få en öppen plattform typ som PC blev när IBM tillät OEM-tillverkning och licensiering. Så att öppna OEM-marknaden för hårdvaran för konsoll. Det skulle nog vara riktigt bra det.

Men jag minns när de första IBM-klonerna av PC dök upp och det var alla möjliga problem med kompatibilitet. Men det vore nog rätt väg att gå.

Att det blir en enda konsoll tror jag dock inte.
Men innanmätet mer lika programmeringsmässigt låter rimligt.

Medlem

Suddenly, Cthulhu feels a chill down his spine...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Medlem

Xbox + playstation = SexandPlayboxstation!

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Jag hade rätt:

"UPDATE: Move along, nothing to see here. According to a Tweet from Microsoft corporate communications VP Frank Shaw the listing is just an innocuous "defensive domain name hold". "

http://www.eurogamer.net/articles/2011-07-15-microsoft-regist...

Kanske dags att uppdatera artikeln?

Finns ju ingen logik i att de skulle registrera precis varje kombination av alla konkurrenter i ett och samma domännamn.

Ibland får man se genom vad de officiella uttalandena är - och vad som döljer sig bakom.

Något slags snack om samarbete/uppköp har nog dykt upp som man vill förekomma med reggningen.

Medlem
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av Manley:

Ser ingen nackdel i att dom skulle gå ihop och göra en gemensam konsol..
Det bästa (?) av två världar samt att spelutvecklare får mer tid över till att göra riktigt bra spel, något som har saknats mig det senaste.. Umm.. Decenniet..?

Du har helt rätt. Det blir alltid så bra för oss konsumenter i slutänden när det inte finns någon konkurrens.

Nej, det är klart, det har du rätt i..

Skulle MS och Sony gå ihop och göra en konsol så hade allt gått åt helvete.
Särskilt som det inte finns något annat sätt att spela spel på förutom Xbox och Playstation..

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av Manley:

Ser ingen nackdel i att dom skulle gå ihop och göra en gemensam konsol..
Det bästa (?) av två världar samt att spelutvecklare får mer tid över till att göra riktigt bra spel, något som har saknats mig det senaste.. Umm.. Decenniet..?

Du har helt rätt. Det blir alltid så bra för oss konsumenter i slutänden när det inte finns någon konkurrens.

Nej, det är klart, det har du rätt i..

Skulle MS och Sony gå ihop och göra en konsol så hade allt gått åt helvete.
Särskilt som det inte finns något annat sätt att spela spel på förutom Xbox och Playstation..

*noterar att man aldrig ska använda sarkasm på internet*

Medlem

Någon som är sugen på lite S&M?

Inaktiv

Det hade ju vart kul om ps3 spelare hade kunnat spela med eller mot Xbox 360 spelare, Det enda spelet jag vet där spelare från flera plattformar kan spela tillsammans är ju Final Fantasy online där pc, ps2 och Xbox 360 spelare spelar tillsammans, har för mig att det är så ?

Inaktiv
Skrivet av redgreenblue:

Stora företag köper ofta en drös domäner för att skydda sitt varumärke.
Istället för att låta någon fanboy registrera adressen så behåller Microsoft den för sig själv. Det är min teori.

Det är den mest logiska förklaringen.

Medlem

Stor cred för teorin om Segas återkomst med en Dreamcast2! De nuvarande giganterna skakar av skräck och planerar omedelbart en sammangång. Hahaha


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av redgreenblue:

Stora företag köper ofta en drös domäner för att skydda sitt varumärke.
Istället för att låta någon fanboy registrera adressen så behåller Microsoft den för sig själv. Det är min teori.

Det är den mest logiska förklaringen.

För att skydda sina egna varumärken, absolut. Finns däremot ingen logisk förklaring till att köpa en domän med sitt eget samt en stor konkurrents namn bara för att skydda sitt eget varumärke. Då handlar det om något helt annat.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Finns ju ingen logik i att de skulle registrera precis varje kombination av alla konkurrenter i ett och samma domännamn.

Självklart är inte www.microsoft-ullared.com eller www.sibylla-microsoft.com intressanta.
Men de största konkurrerande företagen räcker gott och väl. Särskilt med alla fanboys som sprider dynga, inklusive Sony själva. Sony är eller har åtminstone varit bannlysta från Wikipedia av just den anledningen.

Skrivet av LariosoDog:

Ibland får man se genom vad de officiella uttalandena är - och vad som döljer sig bakom.

Låter sådär lagom konspiratoriskt
Det är extremt vanligt att företag registrerar domännamn på det här viset, även om vi vanliga dödliga kan se väldigt liten poäng med att göra det. Företag i Microsofts storlek har inga problem med att hosta upp 100kr/år eller vad nu domänen kan kosta. De har mer att vinna på att äga den än att inte göra det. Något som är intressant är ändå ifall Sony kommer reagera på domänköpet. Juridiskt sett så är det känsligt att köpa domäner som innehåller välkända företagsnamn om det kan missgynna företaget.

Jag säger inte att du har fel gällande domänköpet, det får framtiden avgöra. Men just nu ser jag inga bevis eller indikationer på att domänköpet är något utöver det vanliga.

Medlem
Skrivet av Manley:

Ser ingen nackdel i att dom skulle gå ihop och göra en gemensam konsol..
Det bästa (?) av två världar samt att spelutvecklare får mer tid över till att göra riktigt bra spel, något som har saknats mig det senaste.. Umm.. Decenniet..?

Deras teknik ar helt olika sa det blir nog det basta av den ena med ett annat klistermarke.

Om XBOX och ps far spela pa samma natverk sa borde ju pc-spelar fa komma in och leka runt med noobsen (ja microsoft testade xbox mot pc och pc ra-tjottade konsollspelarna)

Medlem

såklart är det ju nya Duke Nukem som dom jobbar med.. det skulle väl få en helt egen ny konsol också.

Medlem

Xstation 720 incoming

Medlem

Playbox 724 coming 2013

12
Skriv svar