SC2-modden Starcraft Universe på gameplayrulle

Robot
SC2-modden Starcraft Universe på gameplayrulle

Minns du Starcraft II-modden World of Starcraft? Nya namnet blev Starcraft Universe. Vi har nya trailern.

#blizzard-entertainment, #starcraft-ii-wings-of-liberty


Medlem
SC2-modden Starcraft Universe på gameplayrulle

Tufft.

Medlem

Spelar man bara en gubbe?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det var inte alltid lätt att se vad som hände i videon, men ändå riktigt tufft att de har lyckats åstadkomma något så annorlunda med de modverktyg som finns till SC2.

Medlem

Ser ut att vara den bästa modden till SC2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas de inte hamnar i bråk med Stargate Universe nu då...

Angående modden så verkar det som WoW, dvs. gäsp.

Medlem

Denna moden hette väl World of Starcraft innan? Sen blev Blizz purkna på namnet och det byttes till Starcraft Universe?

Medlem

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Angående modden så verkar det som WoW, dvs. gäsp.

Det kanske är det som är meningen?

Medlem
Skrivet av torylva:

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map

Det är väl en mod som sammanför WOW med SC om jag inte tar helt fel.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av torylva:

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map

Om man har gjort om spelet så mkt så att det blir en annan genre (från RTS till mmorpg) så tror jag man får kalla det en mod. Btw tycker du dota är en custom map till wc3 eller mod? lawl
Custom map = en ny map, dvs likadant gameplay som orginal mapsen.

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av torylva:

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map

Om man har gjort om spelet så mkt så att det blir en annan genre (från RTS till mmorpg) så tror jag man får kalla det en mod. Btw tycker du dota är en custom map till wc3 eller mod? lawl
Custom map = en ny map, dvs likadant gameplay som orginal mapsen.

Mod skulle jag säga är när man varit nere i källkoden och pillat. Det kan man inte säga att man har gjort i Sc2-banor (och inte i Wc3-banor heller). Dvs alla banor gjorda med Wc3-editorn och Sc2-editorn är custom maps.

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av torylva:

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map

Om man har gjort om spelet så mkt så att det blir en annan genre (från RTS till mmorpg) så tror jag man får kalla det en mod. Btw tycker du dota är en custom map till wc3 eller mod? lawl
Custom map = en ny map, dvs likadant gameplay som orginal mapsen.

Dota är en custom map till WC3 ja, ingen mod.

Medlem
Skrivet av Dendu:
Skrivet av shocker:
Skrivet av torylva:

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map

Om man har gjort om spelet så mkt så att det blir en annan genre (från RTS till mmorpg) så tror jag man får kalla det en mod. Btw tycker du dota är en custom map till wc3 eller mod? lawl
Custom map = en ny map, dvs likadant gameplay som orginal mapsen.

Mod skulle jag säga är när man varit nere i källkoden och pillat. Det kan man inte säga att man har gjort i Sc2-banor (och inte i Wc3-banor heller). Dvs alla banor gjorda med Wc3-editorn och Sc2-editorn är custom maps.

Så då klassar du inte moddar som Project Reality, Forgotten Hope, Desert Combat, och dyl som moddar eftersom dom inte "pillat med källkoden" ? Finns massor av projekt som skulle kunna kallas moddar, för det är i grunden en "modifiering av spelets grundsystem". Har inget som helst att göra med att ändra spelets källkod. I övrigt är källkods ändringar oftast förbjudet via spelföretagens EULA/TOS.

För dom som inte vet vad en Mod(ifikation) är för något:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Modifikation_%28datorspel%29


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av torylva:

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map

skojar du med mig? detta är i högsta grad en mod


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

Undrar dock hur det funkar med tanke på att custom games i SC2 börjar med en lobby, om man typ bara kan vara 8 i samma värld t.ex.
Dock fortfarande en cool idé!

Medlem
Skrivet av nait:
Skrivet av torylva:

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map

skojar du med mig? detta är i högsta grad en mod

Håller med! skojar ni? eller trollar ni?


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Inaktiv

Dom använder skript istället för kodning, men det är i högsta grad ett mod. Det är många andra spel som släpper sina "mod" kits med skript språk, t.ex. Unreal Tournament.

Medlem

Fruktansvärd upplösning på videon,föreslår att ni kollar på den i 720p på youtube istället.

Verkar rätt grymt.

Medlem

Det kanske ser bra ut i teorin men ASWD-styrning fungerar sällsynt dåligt i Starcraft 2, då det medför extremt lagg. Det är cirka en sekunds fördröjning om man använder tangentbordet istället för musen att styra en karaktär, motorn är helt enkelt inte anpassat efter det.

Inaktiv

Use map settings


signatur

a"C"RED -

Medlem

Jag har gjort kartor till starcraft warcraft 3 och starcraft 2 och jag har aldrig någonsin tänkt på det som mods, och jag blir lite purken när folk kallar det mods, för att det är inte mods, utan det är kartor, kartor som man har ändrat på saker men det är fortfarande kartor och inte mods. Men iallfall detta är ungefär som att kalla program till pc apps, vilket jag också grovt mycket stör mig på.

Slutändan är att man får kalla det va fan man vill, så länge jag får ha min åsikt.

Medlem

Coolt och välgjort men... Chronicles of Fate? Pinsamt namn.

Medlem

Anser det som en Total conversion mod, om jag inte har fel? Använder koden till spelet för att skapa ett helt nytt spel? Allt är annorlunda utom just StarCraft temat.

Medlem

När kommer det då ?

Medlem

Som Wartex skrev så såg man inte så mycket av vad som hände. För mycket effekter och fighting-sekvenserna var heller inte alltid så långa.

Skrivet av Reknot:

Denna moden hette väl World of Starcraft innan? Sen blev Blizz purkna på namnet och det byttes till Starcraft Universe?

Det står ju i nyheten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om ni någonsin öppnat SCII Editorn... Så ser ni att man kan välja mellan att göra en ny "Mod" eller ny "Map".

Knip igen nu era jävla petiga svin. Spelar edet någonroll egentligen vad vi kallar denna skapelse?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Man anntar att den kommer att kosta va?

Medlem
Skrivet av torylva:

snälla, kalla det inte en mod, det är skillnad på mod och custom map

... den enda skillnaden är att Blizzard har gjort det väldigt enkelt att installera en mod.

Medlem
12
Skriv svar