Speltorka, tips?

Inaktiv
Speltorka, tips?

Har drabbats av total speltorka och är sjukt uttråkad på kvällarna. Hoppas att några på forumet kanske har tips på något bra lir?

Jag spelar huvudsakligen fps men är väldigt flexibel.

/Sazja


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

jag skulle med vilja ha tips!

dock får jag väl lite skoj med den kommande Fallout : NV expansionen på tisdag men utöver det är det dött nu


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Men of War: Assault Squad!

Grymt bra RTS om du vågar vidga vyerna.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Har lirat många rts också så det kan vara värt att kolla upp! Tackar för tipset!


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

TF2 är kul, speciellt om du gillar hattar

Det är dessutom gratis nu, värt ett försök om du inte har spelat det


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Inaktiv

Hehe, har haft TF2 sen det släpptes men tappade intresset när alla urlöjliga updates började komma. Men tack ändå för tipset och visat intresse!


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Dungeons of Dredmor är bra och billigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Ska kolla upp det, tackar!


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Assault squad är nog det enda rts spelet jag spelat
Har dock tappat intresse när det enda roliga är online och det nästan tar en evighet att starta en match :/

Medlem

Killing Floor och Mount and Blade är mycket underhållande. Rekommenderas om du inte spelat dem tidigare.

Frozen Synapse om du vill ha något mer taktiskt.

ArmA2 som i mitt tycke "äger" alla FPS-shooters.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Killing Floor och Mount and Blade är mycket underhållande. Rekommenderas om du inte spelat dem tidigare.

Frozen Synapse om du vill ha något mer taktiskt.

ArmA2 som i mitt tycke "äger" alla FPS-shooters.

Killing Floor har jag haft sedan länge och spelat flitigt men känner att jag behöver något mer, Mount and Blade ser riktigt kul ut och det skulle vara intressant att ta reda på hur det är nu (spelat riktigt gamla Mount and Blade).

Har ArmA2 men har inte riktigt haft orken att sätta mig in i det, tyvärr.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Space pirates and zombies är ett sympatiskt spel. Köp på Impulse. Rekommenderas om man gillar att levla upp ett litet rymdskepp.

Man skapar en random galax och sätter igång och skjuter hejvilt!

Finns en tråd om det här:
http://www.fz.se/forum/pc/space-pirates-and-zombies-spaz-1606...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om vill testa något som inte är FPS så har Heroes of Newearth en deal igen i stället för $30 dollar för ett konto så har dom sänkt priset till $10 vilket är klart värt det. Kan starkt rekommendera spelet.

Heroes of Newerth (HoN) är ett datorspel utvecklat och utgivet av den amerikanska indiestudion S2 Games. Spelet är inspirerat av Warcraft III-kartan Defense of the Ancients (DotA)

Skribent

Left4dead 2 är kul, ettan oxå iofs men vill man spela versus online är det 2an som gäller. KAN vara så att jag är lite subjektiv då jag har en liten förkärlek för att skjuta zombies

Inaktiv
Skrivet av Brain:

Men of War: Assault Squad!

Grymt bra RTS om du vågar vidga vyerna.

Har provat MoW AS nu, och det är inte riktigt min smak av RTS. Alldeles för mycket micro management för min smak. Vill liksom inte stå och plocka över ammon på gubbarna från lastbilen. Är lite lat och vill slippa sånt ;P

Men tack ändå för tipset!

Passar på att bumpa denna tråden lite, mer tips!


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

OK: gillar du problemlösning och att tänka så kan Braid vara något för dig. Ett av de bästa spelen jag någonsin spelat ... men då är jag problemlösare ända ut i fingertopparna (pluggar till civilingenjör).

Kortfattat är Braid ett otroligt vackert och ovanligt smart spel med en story som är lika genomtänkt som alla dess underbara pussel. Kanske kan jämföras lite med Portal ... men jag tycker Braid var otroligt mycket smartare, vackrare och definitivt mer genomtänkt.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar