Har längtat tills PS3 och 360n ska bli gamla.

Medlem
Har längtat tills PS3 och 360n ska bli gamla.

Japp det stämmer faktist, jag har längtat sedan mitt PS3 och 360 var nyinköpta vid releasen på att dom ska bli gamla och närma sig slutet.

För av erfarenhet har ja lärt mig att det är då, vid sin högsta ålder som dom bästa spelen kommer.
Vi kan börja med SNES.

Då vid Super nintendos slut köppte jag spel som Donkey kong country och Killer intinct. Efter att satt på dom och spelatt tappa jag hakan, Grafiken var som Playstation grafik, 32bitars!! inte 16!!

jag fatta ingenting och kunde bara hurra för Rare som gjort det omöjliga.

Sen tar vi Playstation, nästan samma shock fick jag där när det var dax för Gran turismo, Herregud vad verkligt det ser ut är det en film eller ett spel jag kunde inte se skillnad!! =D

Playstation 2 så kom God of war. Herregud jag förstod ingenting, vem har uppgraderat mitt PS2 undra jag?? Man kände verkligen hur sin stackars ps2a svettades när den fick jobba med grafiken.

Så gott folk vi har en ljus framtid att se fram emot av gammal tradition så bör det snart dyka upp några riktiga guld korn som kommer vara värt vartenda öre att införskaffa.

Så här är jag med mitt gamla ps3 och 360 och längtar efter att bli överaskad igen! Vad kommer vara dessa konsolers shock spel???

Medlem

Någonting med en siffra efter är en gissning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så ett nytt xbox kommer alltså komma någon gång?

Medlem
Skrivet av dddaanne:

Så ett nytt xbox kommer alltså komma någon gång?

Vad tror du?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Okej det var nog en ganska dum fråga..

Medlem
Skrivet av dddaanne:

Okej det var nog en ganska dum fråga..

hehe inga frågor är dumma

Men det var inte riktigt det jag mena min tråd handla om, men visst kommer det en ny maskin från microsoft jag kan sätta fem lax på det En spännande fråga är dock, kommer dom vara värda att köpa i i början när dom är nya då våra maskiner idag kanske presterar snarlik grafik som dessa kommer göra i början??

Kolla bara på donkey kong till Snes som prestera lika bra grafik som Playstation

Inaktiv

Nu är ju visserligen inte "snygg grafik" på något som helst sätt synonymt med "bäst" för min del men jag förstår din tanke. Utvecklarna har haft väldigt lång tid att lära sig utveckla till plattformen och vet således hur man krämar ut så mycket som möjligt ur hårdvaran. Därför blir oftast spelen snyggare ju äldre konsolen blir.

Vad jag tycker är imponerade däremot är att utvecklare som id Software med deras kommande Rage som kommer att köras i 60 fps trots den grafiken. Ren Carmack-magi bakom spakarna.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Nu är ju visserligen inte "snygg grafik" på något som helst sätt synonymt med "bäst" för min del men jag förstår din tanke. Utvecklarna har haft väldigt lång tid att lära sig utveckla till plattformen och vet således hur man krämar ut så mycket som möjligt ur hårdvaran. Därför blir oftast spelen snyggare ju äldre konsolen blir.

Vad jag tycker är imponerade däremot är att utvecklare som id Software med deras kommande Rage som kommer att köras i 60 fps trots den grafiken. Ren Carmack-magi bakom spakarna.

Tycker inte heller grafik är det viktigaste absolut inte. Är bara nyfiken vad man kan göra men tex en PS3 då jag tror vi bara sett 30% av vad den är kapabel till.

Ja Rage kommer säkert bli veldigt snygt, dock ser jag inte så myckett nyskapande i det för att det ska va tillrekligt intresant för mig, FPS man springer runt och skuter på fiender sluta jag spela seriöst efter HL2.. Men men iaf mer spännande en ett nytt COD hehe

1
Skriv svar