Medlem
Kladd 1

Kladd 1. Its da new shit. Egentligen är det vad det heter. Varken petiga studier eller speedpaintings (även om tid är av relevans). Här har jag försökt att måla en gänglig man med bar överkropp. Dels för att jag är kass på ansikten, dels för att jag är kass på anatomi. Så målet med detta var nog att få en kladdig bild överlag att likna ett ansikte och en gänglig kropp. En timme.

Dessutom fungerar inte mitt Photoshop som det ska, och jag vill numera emellanåt försöka undvika kontrastfunktioner eller diverse färgfilter, för att lära mig själv hur man dansar korrekt.

Lite bögigt, men kan nog rita en nekkid kvinns också.

[ia=28274; large]

#blogg

Medlem
Kladd 1

En bra början! Måste säga att hår är en av dina starkaste sidor. Tror dock att du ska göra lite simplare anatomi för att få in perspektivet till 100%.

Titta in på följande länk: http://alexhays.com/loomis/
Klicka på första boken: Fun with a Pencil (eller Figure Drawing, tror dock den kan vara lite för hårdsmält)

Andrew Loomis är världskänd illustratör och boken hjälper dig igenom grunderna med anatomi och perspektiv. Och nej, den behandlar inte enbart seriefigurer, utan som med allt så måste man börja med det enklaste för att i slutändan kunna bestiga även de högsta bergen!

Lovar dig att om du går igenom boken kommer du att ha förbättrats avsevärt!

Medlem

Kan ta en titt i den, danke! Dock gissar jag på att den bästa vägen för kunskap är att bara vara tålmodig och öva, hela tiden, i kombination med krokilektioner. Hade mycket sådant när jag gick på konstskola, nyttigt värre med riktiga människor.

Du får gärna berätta var perspektivet är skevt, så att jag ser det själv. , om det är angående den bakre axeln, så var syftet att han håller uppe axeln lite grann (annars hade den varit mer avslappnad). Men om det är något annat ställe, så hojta, bra att veta vad man gör för knas specifikt om man ska bli bättre på den punkten.

Nyckelbenen och den långa halsen skevar mot resten av kroppen.
Nice A..bs nice abs, yes he works out i see.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ok, får öva på nyckelben tills nästa kladd.

1
Skriv svar