Battlefield 3 säljs inte via Steam?

Robot
Battlefield 3 säljs inte via Steam?

Amerikanska butikskedjan Gamestop hävdar att ett av höstens storspel inte ska säljas via Steam.

#electronic-arts, #battlefield-3


Medlem
Battlefield 3 säljs inte via Steam?

Vad är detta för skit. Man vill inte ha 40 olika sidor man måste logga in på för att spela sina spel.

Frågan är ju vad dom förlorar på att sälja spelet på Steam? Tror dom förlorar en hel del kunder pga detta snesteg...

Medlem

Hur är detta en nyhet? Har väl varit känt ganska länge nu

Medlem

Drygt om spekulationerna infrias. :/


signatur

//Schmoo

Inaktiv

Man måste ju också se EAs vinkel - att betala ett annat företag för att sälja sitt spel... inte så frestande kanske.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Nåväl, då blev det väl inget köp ändå. Steam förenklar allt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

personligen spelar det ingen roll då jag kommer icke köpa det digitalt. Köper bara spel digitalt om det är rea på spelen på steam t,ex eller om jag får ett infall och bah måste ha något lir att spela för jag har tråkigt

Medlem

Spelar ingen roll för min del, köper inte spel via steam längre, vill hellre ha skiva som förr i världen och sen lägger jag bara till spelen i "Non steam game" ifall jag vill chatta med någon samtidigt

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Man måste ju också se EAs vinkel - att betala ett annat företag för att sälja sitt spel... inte så frestande kanske.

Vilket företag säljer inte sina produkter via återförsäljare som tar en avgift? Och om man säljer det digitalt slipper man transport, tillverkningskostnader, support och mycket mycket annat som kostar ofantliga pengar.

Medlem
Medlem
Skrivet av wtf29:

Haha, klockren! Kan de äta upp.


signatur

//Schmoo

Medlem

Har EA gått ut med att dom inte ska sälja BF3 på steam ens eller. Vad jag har läst på andra sidor så har EA inte sakt nått alls..

Medlem
Medlem

Massa steam fanboys här som vanligt, trodde inte de vågade sig utanför steams egna forum.

Varför inte sälja spelet på alla online butiker och låta kunden välja. Aldrig sett detta bland de fysiska butikerna att man bara kan köpa från en butik. Industrin börjar bli kontroll freaks utan dess like.

Medlem

bara spelet inte kräver att man måste använda steam likande program för att köras och kommer säljas boxat så är jag nöjd


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Steamspel ska bara köpas på rea. 100-200kr mer på release än det är i butik och du får ingen fysisk kopia, vad är poängen? Man kan ju ha steam in-game i hur många spel som helst även om man inte köpt dem via steam så vem bryr sig?

Medlem

Med tanke på att till och med köpa spel fysiskt av någon jävla anledning är billigare än steam så tror jag att det är en bra idé att utesluta det. Köpte både orange box och black ops för att sedan lägga in den i steam billigare.


signatur

Xd

Medlem

Motverka digitala marknaden. Jättebra initiativ. Varför inte i så fall säga nej till alla digitala försäljare. Att bara undvika den största är ju bara helt off. Men så klart, vem tänker på spelaren som vill ha allt samlat på ett och samma ställe?. Tydligen ingen med dagens utveckling.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Motverka digitala marknaden. Jättebra initiativ. Varför inte i så fall säga nej till alla digitala försäljare. Att bara undvika den största är ju bara helt off. Men så klart, vem tänker på spelaren som vill ha allt samlat på ett och samma ställe?. Tydligen ingen med dagens utveckling.

En enkel gissning som jag tror stämmer är att steam helt enkelt tar mest betalt av utgivarna för att sälja via deras tjänst. Vilket har lätt till att EA tröttnat och valt att satsa på en egen tjänst istället.

Medlem

Fast dom flesta är negativa till att spelet inte alls kommer säljas till steam, jag vill då inte hålla på med flera olika digitala tjänster än mindre dom som kommer från EA det är bara så jävla korkat me tanke på hur stort steam idag är.

Medlem

Mig kvittar det om EA släpper BF3 via Steam, Origin eller något annat. Kommer köpa spelet i butik med låda/skiva, precis som jag gjort med alla tidigare BF-spel. Även om det såklart är smidigare att bara ladda ner och köra med en gång, så är det en princip sak för mig att ha alla spelen ståendes i min hylla.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Fast dom flesta är negativa till att spelet inte alls kommer säljas till steam, jag vill då inte hålla på med flera olika digitala tjänster än mindre dom som kommer från EA det är bara så jävla korkat me tanke på hur stort steam idag är.

Aldrig funnits ett monopol som är positivt i längden för marknaden någonsin. Tvivlar starkt på att steam är undantaget.

Medlem

Bara jag som hade tänkt köpa bf3 på fysisk skiva även fast jag tycker steam fungerar utmärkt?
Ni som tänker bojkotta ett spel för att den inte säljs på steam är mycket löjliga nu i min mening.


signatur

woop woop

Medlem

Jag har köpt ett antal spel på nätbutiker, väntat i ett par dagar på att ett paket ska skickas till mig fysiskt, bara för att få en kod att skriva in på Steam. Att köpa direkt på Steam hade kostat 150-200 kr mer. Helt korkat upplägg egentligen.

Steam är bra men deras höga priser behöver utmanas på allvar. Folk prisar Steams reor men det visar ju egentligen mest på att de tar ut överpriser i vanliga fall...

Medlem

Jag köper mina spel på webhallen


signatur

Meep!

Medlem

Kan vara bra med lite fler aktörer på marknaden när det gäller digital försäljning, men jag har ingen lust att ha flera program/tjänster för mina spel vill gärna ha det samlat.

Inaktiv

Skjuta sig i foten.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Men va de ska hålla på. EA ni har redan så extremt mycket pengar och bara för ni är avis på Steam att ni inte får deras pengar också så tvingar ni oss att använda femtioelva olika program för att kunna spela era spel. Om ni ändå ska vara över allt varför spotta på Steam för? Näh skärpning, släpp det till Steam också!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Köper bara på steam då det är rea, så detta gör inget för min del, så länge jag kan köra direkt från skivan och inte behöver nåt annat steamliknande program.

123
Skriv svar