Microsoft: Vi har de bästa förstapartsspelen

Robot
Microsoft: Vi har de bästa förstapartsspelen

Det går inte att argumentera emot topplir som Forza, Fable, Gears of War och Halo, säger Microsoft.

#microsoft, #kinect-sports, #nintendo, #wii-fit, #mario-kart-wii


Medlem
Microsoft: Vi har de bästa förstapartsspelen

halo lade jag ner efter 3an, riktigt pissigt spel enligt mig. Samma sak som de första två och då blev det lite för mycket. Gears 3 kommer jag inte köpa då jag tyckte 2ans multiplayer sög röv i jämförelse med 1an som jag spelade +1000 matcher på. Fable har aldirg varit bra och bilspel är inte min grej. Hmmm, verkar som om jag ska sälja mitt xbox om dessa spel är de bästa som microsoft kan trycka ur ?

Medlem

Suck, fanboy war på högsta nivå...

Medlem

Trodde ärligt att Sony skulle ha högre poäng på metacritics än microsoft. Men i slutändan är det väl en smaksak och i min bok är fortfarande Sonys titlar bättre än Microsofts. Nintendo, not so much.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Mr. Durkin, shut up. Thank you.

Medlem

Ja nya spel är ju inte alltid bättre.....ske köpa limbo(tydligen ett bra xbox spel som jag har väntat på ett tag) som nästa spel till ps3an

Medlem

Durkin take that smile of your face, shut up and go home. I SAID GO HOME.

Medlem

bara massa skräp titlar som räknades upp där. voi voi.

Liksom han inte kan argumentera mot varken Uncharted eller Infamous, t ex. Eller varför inte God of war? Helt poänglös diskussion.

Medlem

"Xbox-chefen Dennis Durkin hävdar att det är Microsoft som kan erbjuda spelarna de allra hetaste förstapartsutvecklade spelen. Som exempel pekar han på Forza, Halo, Gears of War och Kinect Sports.

– Jag ber dig att gå och titta på din data. Jämför man förstapartsprestationerna under denna livscykel [konsolgeneration] så tycker jag att våra förstapartsspel, när det gäller kvalité och antal sålda spel per titel, har varit överlägsen våra konkurrenters."

Haha skrattretande, det enda jag kan hålla med om är försäljning men när det kommer till kvalitet och spelglädje så utklassar Sony era titlar.

Medlem

De gjorde ju ett av tidernas bästa rymd-lir: http://www.microsoft.com/games/freelancer/
Kan någon övertala dem att göra en uppföljare pls!

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

De gjorde ju ett av tidernas bästa rymd-lir: http://www.microsoft.com/games/freelancer/
Kan någon övertala dem att göra en uppföljare pls!

Om årets E3 visar den riktning de har valt att ta så lär det nog aldrig komma en uppföljare, sorgligt att de börjat utveckla spel som ska tilltala så många som möjligt, detta från ett företag som för tusan utvecklat något av de komplexaste spelen som finns.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av apocalypse101:

De gjorde ju ett av tidernas bästa rymd-lir: http://www.microsoft.com/games/freelancer/
Kan någon övertala dem att göra en uppföljare pls!

Om årets E3 visar den riktning de har valt att ta så lär det nog aldrig komma en uppföljare, sorgligt att de börjat utveckla spel som ska tilltala så många som möjligt, detta från ett företag som för tusan utvecklat något av de komplexaste spelen som finns.

Precis, de bryr sig mer om barnspel till Kinect.

Medlem

Så var det där med statistik igen - konsten att formulera ett villkor så det låter som man är bäst på något.???????????????????

Ja, ni har mest pengarmuskler och köper upp 60% av titlarna exklusvit - är det detta som räknas
Att det inte finns på alla plattformar är ju inget kvalitetsbevis - MS har titlarna för det har man ju köpt.

Om McDonalds köpte upp all oxfilé och sedan skröt om att de har bästa oxfilén - vilken bedrift?
(om de hade haft oxfile, det är bara ett exempel, Helge)

Samma går för Sony och deras exklusiva titlar.

Lägg av med den skiten!!!!!!!!!!!!

Medlem

Microsoft har Knäckt (lol) sig själva på mitten kan man säga.

Medlem

Ganska mycket skitsnack XD

Inaktiv

Enda jag egentligen tyckte om från spelserierna han nämnde är Fable. Halo är inte ens intressant och Gears of War har jag, men tycker inte det är några riktiga dunderspel, och inte är jag någon bilspels fantast så Forza har jag då inte ens kollat på.

För mig kvittar det nästan vilken konsol man har, dom spel jag är intresserad av är ändå multiplattforms titlar.

Medlem

Jag gillar också spelen till Xbox mest men vet att Nintendo säljer mest.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av apocalypse101:

De gjorde ju ett av tidernas bästa rymd-lir: http://www.microsoft.com/games/freelancer/
Kan någon övertala dem att göra en uppföljare pls!

Om årets E3 visar den riktning de har valt att ta så lär det nog aldrig komma en uppföljare, sorgligt att de börjat utveckla spel som ska tilltala så många som möjligt, detta från ett företag som för tusan utvecklat något av de komplexaste spelen som finns.

Precis, de bryr sig mer om barnspel till Kinect.

Alltså får vi se... Freelancer Kinect! Kontrollera skeppet med din kropp, vifta med handen för att skjuta etc. så kul och realistiskt! :'(
Visst har Ms haft riktigt bra exklusiva men ett par till hade inte skadat, det saknas helt bra plattformsspel (Bajo Kazooie?), saknas helt bra äventyrsspel (Uncharted?), saknas helt grymma rymdspel som är så snuskigt kul att man aldrig slutar spela (Freelancer). Visst har Ms ett par bar exklusiva, men inte nära på nog mycket för att göra mig till en trogen kund, Nintendo har fortfarande fler, bättre säljande etc och ändå har jag ingen Wii.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av apocalypse101:

De gjorde ju ett av tidernas bästa rymd-lir: http://www.microsoft.com/games/freelancer/
Kan någon övertala dem att göra en uppföljare pls!

Om årets E3 visar den riktning de har valt att ta så lär det nog aldrig komma en uppföljare, sorgligt att de börjat utveckla spel som ska tilltala så många som möjligt, detta från ett företag som för tusan utvecklat något av de komplexaste spelen som finns.

Precis, de bryr sig mer om barnspel till Kinect.

Alltså får vi se... Freelancer Kinect! Kontrollera skeppet med din kropp, vifta med handen för att skjuta etc. så kul och realistiskt! :'(
Visst har Ms haft riktigt bra exklusiva men ett par till hade inte skadat, det saknas helt bra plattformsspel (Bajo Kazooie?), saknas helt bra äventyrsspel (Uncharted?), saknas helt grymma rymdspel som är så snuskigt kul att man aldrig slutar spela (Freelancer). Visst har Ms ett par bar exklusiva, men inte nära på nog mycket för att göra mig till en trogen kund, Nintendo har fortfarande fler, bättre säljande etc och ändå har jag ingen Wii.

Hoppas att Relic får klartecken att utveckla ett nytt Homeworld. Homeworld + DirectX 11, åh jävlar..

Tycker varje vecka är det Sony, Microsoft eller Nintendo som står säger "Vi är/har bäst på xxx" i olika saker. Ibland samma. Börjar som bli tråkigt.

Medlem

Inget av de spel han räknar upp intresserar mig. :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Halo och Fable uppfattar jag som kraftigt överskattade. Forza är bra, dock.
Jag tycker att både Xbox 360 och PS3 har några stycken riktigt bra förstapartstitlar. (Wii också för den delen, men där är det ju en annan kategori spel.)

Medlem

Själv tycker jag att Playstation 3 har mycket starkare titlar än XBox 360. Alan Wake är dock en riktigt bra spel och där vinner Microsoft mycket mark hos mig. Wii är helt ointressant och PC är för mig huvudplatformen som jag alltid prioriterar.

Skribent

yeeeahh, riiiiiiiight...

Medlem

Jag är inte så bekant med de titlar som nämns, men tycker personligen att Sony har fler och bättre titlar som t ex:
Demon Souls
Metal gear solid 4
Little big planet
Uncharted
God of war 3
m.fl

Detta säger jag som xbox ägare

Medlem

Är det bara jag eller ser han ut som Robin Williams?

Han kan skämta i alla fall...
Vilket jag inte är lika säker på när det gäller Robin...

Nu har jag helt tappat fokus. Och det på jobbtid. Hatar svåra, livsavgörande frågor!
Om någon hittar mitt eller annat överblivet fokus PM:a mig.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Uncharted, Heavy Rain, Infamous, God of War, Resistance, Metal Gear solid, Killzone, Wipeout, Ratchet & Clank, Little big planet, Gran tourismo, Socom, Motorstorm, Twisted Metal, Demon souls, Warhawk, Yakuza, MAG.

Jepp... PS3 har inte mycket att komma med i exklusiva spel med bra story, snyggaste grafiken, mest avancerade tekniken, störst spelare online (256 spelare), otaliga preiser i kategorier som Årets spel, Årets Teknik, Årets överraskning osv osv... Nä... PS3 har inte mycket att hänga i julgranen..... /Ironi som FAN


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Halo blev tråkigt efter halo 2, gears of war blev man less på direkt, fable 1 är det ända bra spelet i serien, kör inte så mycket bilspel, och man e bra dum om man köper kinect... onödigare pryl får man väll leta efter.

12
Skriv svar