Nästa Witcher 2-patch innehåller ny quest

Robot
Nästa Witcher 2-patch innehåller ny quest

CD Projekts massiva patch är nästan som ett helt nytt spel – läs utförliga patch notes på FZ!

#the-witcher-2-assassins-of-kings


Nästa Witcher 2-patch innehåller ny quest

CD Project vet hur man lyckas, tummen upp!

Medlem

inget om Amd crossfire och buggen med att ljuskällor syns igenom allt?

Medlem

Väntar på en Enhanced edition som med ettan CD Prodjekt är ett riktigt toppenföretag <3

Skrivet av xermalk:

inget om Amd crossfire och buggen med att ljuskällor syns igenom allt?

Det gäller dock inte mina 4890 2GB OC Vapor-X iaf som tur är, kanske bara dx11kort?

Medlem

äntligen item storage ?
varför var inte det med från början ?

Medlem

Den här changelogen läste jag för tio dagar sen. Just sayin'...


signatur

Imperator

Medlem

Mjaaaha. Akt 2... det blir till att youtuba questen.

Medlem
Skrivet av xermalk:

inget om Amd crossfire och buggen med att ljuskällor syns igenom allt?

Tyckte jag läste nåt om att den var fixad för AMD med några nyare drivrutiner, men nVidia har den fortfarande vet jag (sitter på SLI själv). Kanske är felinformerad dock.

Ish
Medlem

Spelade ett par timmar.. Sen valde jag att spela New Vegas istället. Blir lagomt irriterade på att det är monster ÖVERALLT.. Man kan fan inte röra sig 50m utan för murarna innan det kommer en triljard monster.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Så är mutagens även bara vanliga ingredienser? Inget "speciellt" med dem?

Medlem
Skrivet av xermalk:

inget om Amd crossfire och buggen med att ljuskällor syns igenom allt?

Det ska finnas en fix för det där med ljuskällorna. Det var nånting special via nvidias kontrollpanel iirc. Hm...

Medlem

""Dragon" section of Prologue does not become available until after all assault-related sections have been completed, thereby softening the difficulty curve at the start of the game."

Det behövdes definitivt fixas, det måste vara ett av de sämsta exemplen på speldesign jag någonsin sett att ha den sekvensen som inledning av ett spel. Du slängs direkt in i en strid och står du ens stilla en sekund eller försöker hitta knappar så dör du direkt av eld som sprutas på dig. Dessutom så rullar tutorialtexten vid sidan av skärmen men stannar du upp och läser den så dör du och får köra om hela spelet från början. Jag förstår faktiskt inte hur de kunde släppa igenom spelet i det skicket.

Medlem

Härligt att det fortfarande finns utvecklare där ute som CD Projekt

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av xermalk:

inget om Amd crossfire och buggen med att ljuskällor syns igenom allt?

Det ska finnas en fix för det där med ljuskällorna. Det var nånting special via nvidias kontrollpanel iirc. Hm...

Det är bara att ändra SLI rendering mode i Nvidia's kontrollpanel om jag kommer ihåg det rätt.

Inaktiv

Helvete att det nya questet är på den delen när jag hade tänkt att spela på det andra sättet


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av nilsmull:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av xermalk:

inget om Amd crossfire och buggen med att ljuskällor syns igenom allt?

Det ska finnas en fix för det där med ljuskällorna. Det var nånting special via nvidias kontrollpanel iirc. Hm...

Det är bara att ändra SLI rendering mode i Nvidia's kontrollpanel om jag kommer ihåg det rätt.

Jo. Eller slå av SLI helt och hållet, lite extremt vore det.

http://www.overclock.net/pc-games/1021185-witcher-2-sli-fix-g...
Finns en liten hint under "Problems".

Medlem

Hmmm... håller på att spela om spelet. Kanske man ska vänta med att fortsätta tills patchen kommer


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Låter väldigt trevligt det här

Medlem
Medlem
Skrivet av nilsmull:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av xermalk:

inget om Amd crossfire och buggen med att ljuskällor syns igenom allt?

Det ska finnas en fix för det där med ljuskällorna. Det var nånting special via nvidias kontrollpanel iirc. Hm...

Det är bara att ändra SLI rendering mode i Nvidia's kontrollpanel om jag kommer ihåg det rätt.

*Cough* Amd crossfire != Nvidia SLI

Medlem

Köpte det här spelet för fullpris när det släpptes, ochj har fortfarande inte kunnat spela det på grund av att jag har en 4:3-skärm (och spelet stöder inte native 4:3 än). Skandal.

Men, denna patch ska tydligen fixa detta... väntar.

Inaktiv
Skrivet av Randor244:

Köpte det här spelet för fullpris när det släpptes, ochj har fortfarande inte kunnat spela det på grund av att jag har en 4:3-skärm (och spelet stöder inte native 4:3 än). Skandal.

Men, denna patch ska tydligen fixa detta... väntar.

Du har inte funderat på att investera i en ny skärm?

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av nilsmull:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av xermalk:

inget om Amd crossfire och buggen med att ljuskällor syns igenom allt?

Det ska finnas en fix för det där med ljuskällorna. Det var nånting special via nvidias kontrollpanel iirc. Hm...

Det är bara att ändra SLI rendering mode i Nvidia's kontrollpanel om jag kommer ihåg det rätt.

*Cough* Amd crossfire != Nvidia SLI

Hoppsan!
Var lite nyvaken där. Men googla lite på the witcher 2 light bleed eller liknande så lär det finnas en fix(!). Om inte annat så provat med senaste catalyst?

:I

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Randor244:

Köpte det här spelet för fullpris när det släpptes, ochj har fortfarande inte kunnat spela det på grund av att jag har en 4:3-skärm (och spelet stöder inte native 4:3 än). Skandal.

Men, denna patch ska tydligen fixa detta... väntar.

Du har inte funderat på att investera i en ny skärm?

Jag har då inte sett några CRT-skärmar som är något annat än 4:3 - och att skaffa en platt skärm är uteslutet. Tycker bildkvaliten är myyycket bättre med CRT-skärmar, och äldre spel (med låsta, lägre upplösningar) ser extremt mycket bättre ut på en CRT, tycker jag.

Så... nja, jag kör vidare med min 19 tums-klump.

Medlem
Skrivet av Patch:

Option to fist fight woman praying at a statue in Vergen has been deactivated.

Dammit!


signatur
Medlem

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 16:10 apect ratio ) kan jag börja spela spelet igen då

Medlem

[quote=Sapiens]Härligt att det fortfarande finns utvecklare där ute som CD Projekt :)[/quote

Vaddå, som släpper ofärdiga spel?

Medlem
Skrivet av mr_jingles:
Skrivet av Sapiens:

Härligt att det fortfarande finns utvecklare där ute som CD Projekt

Vaddå, som släpper ofärdiga spel?

Tja kanske det men jag tycker det fortfarande är bättre att vara ambitiös och göra något riktigt, riktigt bra med lite buggar som kan fixas i efterhand (vilket CD Projekt också gör och med råge), än att släppa något fantasilöst, mediokert dravel. Visst det uppskattas alltid om ett spel är buggfritt men om det är för att det helt saknar djup eller inlevelse kan det lika väl vara. Passionslösa utvecklare/utgivare med fokus på pengar och marknadsföring istället för utveckling finns det tillräcklig av idag. Det är därför jag uppskattar utvecklare som CD Projekt som faktiskt vågar göra något utöver det vanliga :).

1
Skriv svar