MW3-multiplayer inspireras av Call of Duty 4

Robot
MW3-multiplayer inspireras av Call of Duty 4

Multiplayer-kartorna i Modern Warfare 3 designas med en "Call of Duty 4"-mentalitet, ska bli enklare och mer lättillgängliga.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-modern-warfare-2


Medlem
MW3-multiplayer inspireras av Call of Duty 4

Snart behöver spel bara en framåtpil och en skjutknapp.

Medlem

ska man göra CoD Enklare? Tillgängligare? de ska alltså lägga till en Auto-Vinn knapp? Nuke efter 3 kills eller?

Medlem

Förenkla förenkla förenkla... Hur ska "de mindre duktiga spelarna" någonsin kunna utvecklas och bli bättre om varenda spel dummas ner och håller en i handen hela tiden?

Medlem

Det klart alla ska kunna va bra på spelet! 4 åringar måste också kunna känna på hur det är att ligga i topplacering.

Medlem

inspireras som cod mw2 och bo då?

Medlem

Det här är ju bara positivt, om det ska finnas en möjlighet till e-sport spel är det viktigt att kartorna är välbalanserade och inte extremt detaljrika med 100 olika små hörn / buskar och skit att gömma sig i. Cod4 kartorna är ju 100 gånger bättre än MW2 eller Black Ops.

Medlem

Hur kan man göra ett spel som Cod mer tillgängligt? Det är ju redan så simpelt så man tappar intresset. Och ska dom göra ännu snabbare strider? Tycker dom är för snabba som det är nu, känns bara som ett in-ut skjutande som är över på 5 minuter.

Jag tycker dom borde rikta in sig på Cod 1 multiplayern, den var riktigt nice i United Offensive. Få ranker efter var tionde kill, och få mer ammo när man spawnade, sen när man nådde de högre rankerna fick man tillgång till artilleri..aningen skönare än t ex MW2 där det skjöts en predator missile var tionde sekund^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men herregud! Sluta gör spel som anpassas efter dåliga spelare!! Det SKA LÖNA SIG att vara duktig på ett onlinespel!!

Medlem

CoD4 var väl iofs det bästa av dom, Men nej, det blir nog inget med det ändå.

Medlem

60 fps? 125 eller 250 stable är ju standard

Medlem

Ska man kunna trycka på en knapp för att döda alla på kartan eller? CoD är redan så dumt.

Medlem

hur kan man förenkla ett spel där folk utan minsta skill lätt kan stiga i grad efter ett par minuters spelande. Hatar verkligen Cod.

Medlem

Gnäll gnäll gnäll, spela först och klaga sedan.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Asså nästa steg är aimbo... oj auto aim.
Jag skrattar så hårt åt hur kasst detta spelet blir att jag gråter av smärta nu


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Enklare och mer lätt tillgängliga? Varför hör man detta så otroligt ofta idag gällande alldeles för mycket...


signatur

Rawr

Medlem

Så spelet blir ännu mer "noob-vänligt" än va MW2 är?

Medlem

det var därför M4carbin ljudet är i MW3 är så jävla likt Cod4an... Billig billigt.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Jag är bara intresserad av sp den här gången.

Medlem
Skrivet av MMHT:

Det klart alla ska kunna va bra på spelet! 4 åringar måste också kunna känna på hur det är att ligga i topplacering.

Precis det resonemanget som är så irriterande, de förutsätter att varenda jävla ska kunna spela spelet och få ta del av precis allt utan någon som helst skill, samma gällde BC2 när jag frågade Demize99 ang varför dem har auto knife.

Han sa nåt in the lines of "Well everyone must be able to get a knife kill, otherwise where is the fun in it?"

Sikka idioter.

Medlem

Låg FOV (som alla konsolspel), små kartor som blir 'meat grinders' så att man överöses med belöningar i form av 'achievements'. Folk mår bra av att tro att de är duktiga.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ni som inte fattar vad de skriver, läs igen.

"Vi gick ifrån det en aning med Modern Warfare 2 och förlitade oss mycket på luftsupport, killstreaks, perks och såna saker."

Dvs, mindre av allt från MW2 och mer åt COD4, dvs mer man mot man strider och inte "han med mest perks vinner". Det var det som i min mening sög med MW2, så jävla många campers som låg och tryckte i deras lilla hideout och pumpade ut airstrikers, helis, flygplan, osv, osv. Det om nått var noobvänligt.

Vad de vill återskapa är ett steg på rätt väg, mindre skit saker som tar bort skills och mer gameplay alá Counter strike där man mot man aim är viktigast. Dock, personligen så gillar jag inte airstrike/heli alls i COD4, men man kan inte få allt, hoppas BF3 leverar och (om det nu implementeras) att ENDAST Generalen (1 per lag) kan kalla in airsupport, osv.

Medlem

Jag är skeptisk efter alla lögner INNAN ett spel är släppt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

"Det ska minska antalet campers, hoppas utvecklarna."
detta var ju dock inte största problemen med de senaste CoD-spelen...?

Inaktiv

Camping är en strategi. Förlorare gnäller.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Ju mer jag läser om det här spelet ju mer verkar det bli riktigt jävla dåligt. Fy fan. Och blir nog inga dedikerade servrar heller. Blir att ignorera skiten snart.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Ordet lättillgängligt används alldeles för ofta imo och generaliserar ideér och i detta fall gameplay alldeles för mycket.
Om man jämför dagens cod med första tex så kan man säga att båda är lättillgängliga men på olika sätt.
I vanilla/UO så anser jag att dessa va lättillgängliga för alla pga att det fanns få vapen som alla kunde lära sig efter en kort stund och banorna va relativt simpla men ändock balanserade. Lite som poker, "it takes 5 min to learn but a lifetime to master".
Cod 4 och framåt.. lättillgängligt för att du har massa perks och killstreaks mm som gör att du kan hoppa in och ha "kul" även om du suger.

För mig så gäller enkelhet, jag vill ha dedikerade servrar (läs egna) och pro-mod för både public och tävling. Helst en som kommer med spelet så alla spelar med samma mod vilket skulle bidra till en enad community och gynnar även spelet när det gäller e-sport.

Tills ovanstående händer så tänker jag lira lite Red Orchestra 2.

Hoj!


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Förenkla förenkla förenkla... Hur ska "de mindre duktiga spelarna" någonsin kunna utvecklas och bli bättre om varenda spel dummas ner och håller en i handen hela tiden?

Det handlar inte om att utvecklas och bli duktig sedan mååånga år, utan du ska som nybörjare tydligen känna att "åhh, fan vad jag är bra! Måste köpa nästa spel också och äga fett!".
"Casual gaming, anyone?"


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

idioti....mw2s maps är ju grymma, ska vara lite utmaning, men men noobsen har väl gråtit för att det är för svårt

Medlem

Låter ju faktist bra. Men återstår att se hur den färdiga produkten faktiskt blir.
Man blir ganska less när man har en kille på kornet och så blir man dödad av en helikopter etc.

1
Skriv svar