Valve: Dota 2 snart här

Robot
Valve: Dota 2 snart här

Senaste Steam-uppdateringen avslöjar att vi kan vänta oss Dota 2 "snart". Men hur snarligen snarast snart snart är snart?

#dota-2, #valve, #half-life-2-episode-three


Medlem
Valve: Dota 2 snart här

Hoppas att det blir ett riktigt bra spel.. jag gillade aldrig HoN eller LoL så det här kan bli en nystart för min del

Medlem

Om du inte gillar HON eller LoL så lär du inte gilla det här heller


signatur
Medlem

det mäst intresanta med dota 2 komemr vara att hur många funktioner dom "tar" från hon/lol, hur deras UI komemr se ut och om deras försök att fixa "dota" (moba eller vad den nu heter) comunitin till något vänligare.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

hahaha, ja innan solen slocknar lär vi ju få se Hl3, kanske :OP

Medlem
Skrivet av Empa:

Om du inte gillar HON eller LoL så lär du inte gilla det här heller

'
han kanske gillar dota:)

Medlem

Vill veta hur han kommer toppa dota samt dess spel-kloner

Medlem

Är ett stort fan av LoL, så blir spännande att se hur detta blir. Undrar om det lyckats slå bort LoL från tronen, har ju trots allt väldigt många spelare i nuläget.

Medlem

woot heter han Abdul Ismail???


signatur

Imperator

Medlem

Så var är epsiode 3?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Dryn:

Är ett stort fan av LoL, så blir spännande att se hur detta blir. Undrar om det lyckats slå bort LoL från tronen, har ju trots allt väldigt många spelare i nuläget.

Ursäkta? Sen när tog LoL kronan från HoN?

Medlem

Ursprungligen? Det var väll snarare han som tog över modden sist? ... ?

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Dryn:

Är ett stort fan av LoL, så blir spännande att se hur detta blir. Undrar om det lyckats slå bort LoL från tronen, har ju trots allt väldigt många spelare i nuläget.

Ursäkta? Sen när tog LoL kronan från HoN?

Tuvär är ju LoL ett störe spel mycket pga att det är gratis vilket ger mer spelare = mer pengar i tunerigarna etcetra
tycker en att HoN är ett bättre spel på nästan alla punkter men men kan inte säga att hon sitter på tronen


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Dryn:

Är ett stort fan av LoL, så blir spännande att se hur detta blir. Undrar om det lyckats slå bort LoL från tronen, har ju trots allt väldigt många spelare i nuläget.

Ursäkta? Sen när tog LoL kronan från HoN?

Ursäkta men när tog något av dessa spel kronan från DotA?

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Dryn:

Är ett stort fan av LoL, så blir spännande att se hur detta blir. Undrar om det lyckats slå bort LoL från tronen, har ju trots allt väldigt många spelare i nuläget.

Ursäkta? Sen när tog LoL kronan från HoN?

Sen LOL fick fruktansvärt många fler spelare än HON.

Medlem
Skrivet av jtornfors:
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Dryn:

Är ett stort fan av LoL, så blir spännande att se hur detta blir. Undrar om det lyckats slå bort LoL från tronen, har ju trots allt väldigt många spelare i nuläget.

Ursäkta? Sen när tog LoL kronan från HoN?

Ursäkta men när tog något av dessa spel kronan från DotA?

Sedan LoL har flera hundratusen spelare i enbart Europa och vi får inte glömma Nord Amerika också.. och DotA... bara acceptera.. spelet har varit död sedan länge tyvärr.

Själv tycker jag det som blir mest intressant i DotA2 är.. vad kommer det bli för skillnad gentemot DotA.

Medlem

Var det inte Eul som skapade DotA? Sen modifierade Isgrodan det rejält?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Var det inte Eul som skapade DotA? Sen modifierade Isgrodan det rejält?

igen anning vem skaparna är från grunden men jag vet att icefrog togöver utväkligen och höl det i liv sen dess och det står hans man på mapen så han har blivit skaparen för Dota


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Gillade aldrig DotA eller HoN, men kan ju hoppas att det faller mig i smaken ändå. Jag kommer åtminstone att testa det.

Medlem
Skrivet av Blavita:
Skrivet av jtornfors:
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Dryn:

Är ett stort fan av LoL, så blir spännande att se hur detta blir. Undrar om det lyckats slå bort LoL från tronen, har ju trots allt väldigt många spelare i nuläget.

Ursäkta? Sen när tog LoL kronan från HoN?

Ursäkta men när tog något av dessa spel kronan från DotA?

Sedan LoL har flera hundratusen spelare i enbart Europa och vi får inte glömma Nord Amerika också.. och DotA... bara acceptera.. spelet har varit död sedan länge tyvärr.

Själv tycker jag det som blir mest intressant i DotA2 är.. vad kommer det bli för skillnad gentemot DotA.

Sist jag läste sas det väl att det skulle inte vara någon skillnad alls. Samma hjältar, samma skills, samma items. Inget nytt dvs.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Sist jag läste sas det väl att det skulle inte vara någon skillnad alls. Samma hjältar, samma skills, samma items. Inget nytt dvs.

Precis vad som behövs med andra ord.
Provat både LoL och HoN (spelar HoN just nu i väntan på DotA 2) och enligt mig så slår ingen av dem känslan som DotA har.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av ScarFace:

Var det inte Eul som skapade DotA? Sen modifierade Isgrodan det rejält?

igen anning vem skaparna är från grunden men jag vet att icefrog togöver utväkligen och höl det i liv sen dess och det står hans man på mapen så han har blivit skaparen för Dota

Jo, men den ursprungliga skaparen var han iaf inte.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Är taggad, hatar LoL (som spel, fast communityn är helt okej) och älskar HoN (som spel, communityn är rätt sunk, du måste nästan spela med kompisar) så jag hoppas på att det här blir lite av en "best of both worlds" och jag har full tillit till Valve, än har dem inte gjort ett spel som fått mig att känna mig besviken!


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem
Skrivet av Blavita:
Skrivet av jtornfors:
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Dryn:

Är ett stort fan av LoL, så blir spännande att se hur detta blir. Undrar om det lyckats slå bort LoL från tronen, har ju trots allt väldigt många spelare i nuläget.

Ursäkta? Sen när tog LoL kronan från HoN?

Ursäkta men när tog något av dessa spel kronan från DotA?

Sedan LoL har flera hundratusen spelare i enbart Europa och vi får inte glömma Nord Amerika också.. och DotA... bara acceptera.. spelet har varit död sedan länge tyvärr.

Själv tycker jag det som blir mest intressant i DotA2 är.. vad kommer det bli för skillnad gentemot DotA.

Jag tror inte det kommer vara så stor skillnad mellan Dota och Dota 2 rent gameplay mässigt den första versionen. Det kommer vara "bättre" grafik som enligt mig inte alls är vikigt. De kommer nog finnas reconnect assistance nånting nånting.. och kanske ranking system, fast det hoppas jag inte. Folk blir så jobbiga då (Mer än vanligt)

Men senare versioner tror jag att Icefrog kommer tillägga saker som han inte hade möjlighet på Wc3:s egna map making tool.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Har lirat dota sedan RoC.. Detta ska bli kul !

Medlem

gillar LoL men dota blir nog bättre

Moderator | Testpilot

Det är inte skapat av Icefrog..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ledsen, ogillade Dota och HoN...
anledningen var P.G.A. gameplay motorn.
den kändes svår att balansera på vettigt sätt när du bara har 3 stats att öka.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Jag spelar inte Dota (HoN här) men jag vet att den senaste uppdateringen till mapen hade ~9 miljoner unika downloads. Jag är rätt säker på att LoL inte har i närheten så många spelare som dota. Dota är oerhört populärt i Asien.

Medlem

Ja ärligt talat så ska de bli riktigt intressant. DotA var göttans men HoN och LoL ger ja inte mycke för. Hör inte om annat än buggar och skit om HoN. LoL är så extremt förlåtande vilket visserligen gör det nybörjarvänligt men ack så tråkigt imellanåt.
Lyckas Valve med det här vilket dom sannerligen har budgeten till så blir det att ta upp den typen av spel igen, helt klart.

1
Skriv svar