Förboka Halo: CE och få Master Chief-rustningen

Robot
Förboka Halo: CE och få Master Chief-rustningen

Master Chief-avatar och exklusiva "Grunt Funeral"-vapnet ska få dig att hosta upp slantarna.

#halo-combat-evolved-anniversary


Medlem
Förboka Halo: CE och få Master Chief-rustningen

Det där är nog mer en "skull" än ett vapen
Hur som helst verkar den lite OP men kan nog vara väldigt roligt i coop om en polare följer efter så kör man över en liten Grunt som senare spränger upp ens polare >:)

Medlem

Stämmer det att de inte gör om multiplayer, utan att de bara släpper Halo:CE banor till Reach, eller hur ligger det till? Multiplayern är inte i orginalmotorn som kampanjen är iaf?

Inaktiv

Reach grafik i Halo CE.. kan det bli bättre?!

Medlem
Skrivet av Guaze:

Stämmer det att de inte gör om multiplayer, utan att de bara släpper Halo:CE banor till Reach, eller hur ligger det till? Multiplayern är inte i orginalmotorn som kampanjen är iaf?

Så vitt jag har förstått använder MP delen Reach-motorn medan kampanjen använder Halo:CE motorn och en annan ( i och med att man kan byta mellan CE grafik och HD grafik är jag lite osäker här).


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Guaze:

Stämmer det att de inte gör om multiplayer, utan att de bara släpper Halo:CE banor till Reach, eller hur ligger det till? Multiplayern är inte i orginalmotorn som kampanjen är iaf?

Det kommer att vara Reachs multiplayer. precis som multiplayer disken till ODST

Medlem

Gääääsp.....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Reach grafik i Halo CE.. kan det bli bättre?!

Du har ju uppenbarligen inte upplysts om vad 343 kommer göra med multiplayern...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Guaze:

Stämmer det att de inte gör om multiplayer, utan att de bara släpper Halo:CE banor till Reach, eller hur ligger det till? Multiplayern är inte i orginalmotorn som kampanjen är iaf?

Så vitt jag har förstått använder MP delen Reach-motorn medan kampanjen använder Halo:CE motorn och en annan ( i och med att man kan byta mellan CE grafik och HD grafik är jag lite osäker här).

Så här ligger det till: Eftersom en nyversion av Combat Evolveds klassiska multiplayer hade fått många Halo-fans att börja spela CE istället för att köpa varje nytt Halo-spel varje år (som inte förändras på något sätt a la CoD) så väljer 343 att släppa några "Combat Evolved-inspirerade" MP-banor till Halo Reach. Så istället för att få en fullständig remake av det klassiska spelet får vi en kampanj med Reach-grafik utan multiplayerdelen som gjorde Combat Evolved så älskat.

Casual-gaming har i och med detta nått ett "new low", de är rädda för att ett av DERAS EGNA spel skall stjäla kunder ifrån deras mjölkade franchise...


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:
Skrivet av showerguy:

Reach grafik i Halo CE.. kan det bli bättre?!

Du har ju uppenbarligen inte upplysts om vad 343 kommer göra med multiplayern...

Skrev jag MP?

Medlem

Vill ha!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Grafiken?? :S

Medlem

Nej, Halo Anniversary är pinsamt och nästan direkt kränkande för oss gamla Halo-fans från tiden Halo var nytt och spännande. Skulle man hedra fansen av första spelet skulle man gjort ett bättre beslut att bara lansera originalspelet i spelbart skick på Xbox 360, lägg till achievements och fixa nätkoden för Multiplayer som PC-versionen hade - sälj för 800 MSP eller ge ut gratis i samband med något event.

Förstås är Microsoft värre judar än Sony nu för tiden och klarar ju inte ens de lättaste uppgifterna.

Citat:

Så här ligger det till: Eftersom en nyversion av Combat Evolveds klassiska multiplayer hade fått många Halo-fans att börja spela CE istället för att köpa varje nytt Halo-spel varje år (som inte förändras på något sätt a la CoD) så väljer 343 att släppa några "Combat Evolved-inspirerade" MP-banor till Halo Reach. Så istället för att få en fullständig remake av det klassiska spelet får vi en kampanj med Reach-grafik utan multiplayerdelen som gjorde Combat Evolved så älskat.

Casual-gaming har i och med detta nått ett "new low", de är rädda för att ett av DERAS EGNA spel skall stjäla kunder ifrån deras mjölkade franchise...

Inte att glömma att allting i kampanjen är importerat från Halo Reach också. Vapenmodeller, fiendemodeller, allting förutom geometrin med reservation för minimala förändringar. Och att de struntade att importera Mark V-hjälmen från Halo Reach utan förstörde den totalt istället.

Medlem
Skrivet av Borka:

Halo Anniversary är pinsamt och nästan direkt kränkande för oss gamla Halo-fans från tiden Halo var nytt och spännande. Skulle man hedra fansen av första spelet skulle man gjort ett bättre beslut att bara lansera originalspelet i spelbart skick på Xbox 360, lägg till achievements och fixa nätkoden för Multiplayer som PC-versionen hade - sälj för 800 MSP eller ge ut gratis i samband med något event.

Förstås är Microsoft värre judar än Sony nu för tiden och klarar ju inte ens de lättaste uppgifterna.

Alldeles strålande att du bestämde dig för vad som är "kränkande för oss gamla Halo-fans".

Medlem
Skrivet av daver:

Alldeles strålande att du bestämde dig för vad som är "kränkande för oss gamla Halo-fans".

Tänkte precis samma sak!

Jag längtar grymt mycket och detta är långt ifrån kränkande, hade dom inte släppt detta så hade jag fått vänta tills nästa år innan jag kunnat njuta av ännu ett Halo spel


signatur

Proud Halo fan since 15th of November 2001!
Xbox live: Exeptionel

1
Skriv svar