Battlefield 3 säljs inte via Steam?

Medlem

Man va fan..... Orgin kommer att floppa som in i helsike och det vet alla.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Man va fan..... Orgin kommer att floppa som in i helsike och det vet alla.

Varför skulle Origin floppa?

Det är inte något program för att ersätta Steam, detta förstår inte en ända Steamfanboy.

Undrar faktiskt om EA kommer förlora pengar på detta, Steam tar ju säkert en avgift, nu slipper dom den men kommer kanske förlora lite köpare.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Men va de ska hålla på. EA ni har redan så extremt mycket pengar och bara för ni är avis på Steam att ni inte får deras pengar också så tvingar ni oss att använda femtioelva olika program för att kunna spela era spel. Om ni ändå ska vara över allt varför spotta på Steam för? Näh skärpning, släpp det till Steam också!

I lold, svårt att ha ett program för att spelet ska laddas ner och sen aldrig mer se det?

Snälla...Origin är så mycket bättre än Steam då man MÅSTE ha igång Steam när man spelar, Origin behöver man inte ens ha installerat efter nerladdningen.

Medlem

Nu har jag inte läst igenom alla inlägg här, men sett några som klagar på detta.

Ni behöver INTE ha någon klient igång i bakgrunden för att spela Battlefield 3, som du faktiskt måste med Steam och därmed förstår jag inte problemet många har med detta - det är ju bara bättre?!!!!!

Ladda ner exempelvis Origin (typ 5MB stort, oooh noooo!!!!!), ladda ner Battlefield 3. När det är klart så kan ni ju för fan avinstallera Origin och lägga till BF3 i Steam som ett Non-steam game så finns ju det där exakt som alla andra spel.

Satan vad svårt det verkar vara för vissa att förstå!

Medlem
Skrivet av Flaxe:

Ladda ner exempelvis Origin (typ 5MB stort, oooh noooo!!!!!), ladda ner Battlefield 3. När det är klart så kan ni ju för fan avinstallera Origin och lägga till BF3 i Steam som ett Non-steam game så finns ju det där exakt som alla andra spel.

Satan vad svårt det verkar vara för vissa att förstå!

+1

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:

Motverka digitala marknaden. Jättebra initiativ. Varför inte i så fall säga nej till alla digitala försäljare. Att bara undvika den största är ju bara helt off. Men så klart, vem tänker på spelaren som vill ha allt samlat på ett och samma ställe?. Tydligen ingen med dagens utveckling.

Vad sägs om en skopa nörd-rage mot Guerilla Games som inte släpper Killzone-spelen till Xbox? Jag menar, vem tänker på spelaren som vill ha allt samlat till en och samma konsol?

Medlem

Kan någon nämna för mig VARFÖR man vill köpa spel genom Steam? Alltid när jag har kollat kostar dom ju minst 100 kr mer än det billigaste man hittar genom en snabbsökning på prisjakt.

Köpte mitt COD:Mw2 för 299 medans det kostade 59 euro på steam. Köpte på vägen hem från jobbet... la in i steam. Så vad är det frågan om?

On topic: Innebär detta att BF3 inte kommer ha någonting alls att göra med steam? Gillar tanken att kunna starta alla spel genom samma program med samma friend-system across. Eller innebär detta bara att det inte kommer säljas i Steam store?

Medlem

Det säger väl sig själv


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Sjukt löjligt.. så mycket smidigare att ha allt samlat på Steam. Dåligt minst sagt!

Medlem
Skrivet av Sillage:

Det säger väl sig själv

Du kan inte tänka dig att - eftersom jag frågar - det INTE är glasklart för mig då? =p

Medlem
Skrivet av Mjodhavaren:
Skrivet av Sillage:

Det säger väl sig själv

Du kan inte tänka dig att - eftersom jag frågar - det INTE är glasklart för mig då? =p

Tänkte på att EA försöker pusha hårt för sin egna online tjänst, då kan de ju inte leka med STEAM


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Mjodhavaren:

Kan någon nämna för mig VARFÖR man vill köpa spel genom Steam? Alltid när jag har kollat kostar dom ju minst 100 kr mer än det billigaste man hittar genom en snabbsökning på prisjakt.

Köpte mitt COD:Mw2 för 299 medans det kostade 59 euro på steam. Köpte på vägen hem från jobbet... la in i steam. Så vad är det frågan om?

On topic: Innebär detta att BF3 inte kommer ha någonting alls att göra med steam? Gillar tanken att kunna starta alla spel genom samma program med samma friend-system across. Eller innebär detta bara att det inte kommer säljas i Steam store?

Jag tror att du får svar på din fråga om du läser min post, 3 ovanför din.

Medlem

Helt rätt!
Steams skamliga dominans på Pc sidan visar bara vilka mesar spelarna (generellt) blivit på PC idag, stort kladdigt DRM som måste vara installerat och köras, värre än securom, dessutom sprängfyllt med reklam och dynga. Bäst av allt, de flesta funktioner i "programet" är låsta till dess du köper något på steam för att nog högt värde...

D2D, GoG, Gamersgate, EA download manager/Origins, alla lär de vara hästlängder bättre än kommunist Steam, där användarna inte ens har rättigheter bara skyldigheter

Medlem

Steam är ändå skitkasst så jag kunde inte bry mig mindre. Överpriser på spel om det inte är rea just på det spelet just då man vill ha det. Civ5 kostar tex 450kr mot 199kr på webhallen...

Programmet är dessutom buggigt och segt... Så helst slipper jag det helt och hållet..

Medlem
Skrivet av Boomer:

Nåväl, då blev det väl inget köp ändå. Steam förenklar allt.

Dålig anledning.


signatur

La la la lag!

Vem bryr sig Steam är ju dåligt, måste ju starta programmet för att spela spelen.
Kommer nog bli att man köper det på Origin istället så man slipper det.

Medlem

Hm, jag inser att jag blivit bekväm. Om spelet inte släpps på Steam kommer jag nog inte att köpa det. Sorgligt men sant. Nåväl, vi får se. Jag har bara en krypande känsla av att jag kommer att låta spelet passera förbi så att säga. Jag kanske bara skall skicka pengar direkt till Dice för att stödja dem? ;P


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Steam eller inte steam, vad spelar det för roll? Det är ju BF3 man ska spela inte steam. dessutom är nya spel alltid dyrare på Steam...


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Som en gammal BF veteran och numera 100% steam användare kommer jag hålla i hårt att jag inte köper BF3 och framtida EA spel som ej kommer på steam och det gäller för andra spelutgivare. Dice borde byta utgivare, dom är för bra speltillverkare för att ha EA som utgivare. Och som folk har sagt tidigare i kommentarer och på andra ställen.. "Man vill inte har flera sidor/clienter för att kunna spela ett spel". Jag och många fler ha många spel i våran steam samling numera så boycott EA framöver, får se om Activision och andra spelutgivare går samma skit väg framöver.. Deprimerande!

Bra idé, vi slåss mot piratkopiering genom att låta alla kunder måsta använda 500 olika siter (med känslig information dessutom) för att få 100% täckning av spelutbudet. Det kommer verkligen få folk att vilja köpa spel online och sluta med TPB nerladdningar.

Medlem
Skrivet av EmBra:

Köper bara på steam då det är rea, så detta gör inget för min del, så länge jag kan köra direkt från skivan och inte behöver nåt annat steamliknande program.

Word!

Kalla mig oldschool men program som Steam som höjer priset med 50% (Black Ops) samt inte fungerar som det ska när man mest vill, kan dra åt skogen!

Själv vill man stoltera med fysiska kopian på spel hyllan, säg att Steam kontot blir hackat (som vi vet händer titt som tätt) och man har oturen att inte ha bevis på att man äger kontot, good fucking luck att få tillbaks det!

Ge mig en fysisk kopia nu!

Medlem
Skrivet av Fredrikzzon:

Som en gammal BF veteran och numera 100% steam användare kommer jag hålla i hårt att jag inte köper BF3 och framtida EA spel som ej kommer på steam och det gäller för andra spelutgivare. Dice borde byta utgivare, dom är för bra speltillverkare för att ha EA som utgivare. Och som folk har sagt tidigare i kommentarer och på andra ställen.. "Man vill inte har flera sidor/clienter för att kunna spela ett spel". Jag och många fler ha många spel i våran steam samling numera så boycott EA framöver, får se om Activision och andra spelutgivare går samma skit väg framöver.. Deprimerande!

Hur ska DICE kunna byta utgivare när EA ägar dom?

Medlem
Skrivet av Puttrich:
Skrivet av Boomer:

Nåväl, då blev det väl inget köp ändå. Steam förenklar allt.

Dålig anledning.

Inte då. Har stått på kanten och velat fram och tillbaka om det skulle bli ett köp eller ej, men eftersom det inte blir något Steam-stöd så hoppar jag över detta spel.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Puttrich:
Skrivet av Boomer:

Nåväl, då blev det väl inget köp ändå. Steam förenklar allt.

Dålig anledning.

Inte då. Har stått på kanten och velat fram och tillbaka om det skulle bli ett köp eller ej, men eftersom det inte blir något Steam-stöd så hoppar jag över detta spel.

Snasrast borde väl ändå Origin förenkla allt?
Du slipper ha ett extra program som ligger och drar, slipper reklam och annan skit. Köp, insteallera, ta bort om du vill = klar. Du aknske till och med har ett par "rättigheter" till spelet du köpt ^^

OnT: Kör på samma user och pass som Steam så minns man. Om folk orkar besöka mer än 1 hemsida och lira mer än 1 spel så orkar man nog logga in på 1 plats mer 1 gång när man skaffat ett spel. Mindre jobb än med Steam, men så klart folk är bekväma och rädda för nyheter, alltid lättare när storebror (Steam) bestämmer åt en så man slipper tänka och tycka själv, bara acceptera. Precis som i Kina

Medlem

Skrämmande att se hur folk älskar basha DRM utav alla dess slag men trots detta älskar man steam som är nåt av det mest inskränkande drm i dagens läge. Inte för att jag är något särskilt fan av origin men att kunna köra sina game utan att ha igång en jävla massa program är ju jävligt skönt.

Medlem

Jag varken gillar eller ogillar steam, det är lite mjeh... whatever. Men vad jag ser lite överallt är att man verkar på sätt och vis mäta hur bra ett spel är baserat på hur många spel man säljer inte om det ÄR bra eller dåligt. Så varför inte släppa det på så många ställen som möjligt? En som köper det på steam och tycker det är skit roligt kanske rekommenderar det till en som köper det i butik.

Verkar lite dumt att exludera dom miljontals personer som gillar att ha sina spel samlade i ett extra program och köra spelen ifrån.

Medlem

Bra steam suger


signatur

Rwa?

Inaktiv

Ingen klagar på att Blizzards spel inte släpps på Steam. Tror ni Diablo 3 kommer släppas där? Nej.

Medlem
Skrivet av EmBra:

så länge jag kan köra direkt från skivan och inte behöver nåt annat steamliknande program.

Lär du ju inte kunna, kommer vara som det var med t.ex. Black Ops, alla filer ligger på skivan men för att kunna installera måste du installera och köra genom Steam, lär vara samma med Origin.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Varför allt detta hat mot Steam? Steam fungerar ju klockrent. Och reklam? Var har ni fått det från? Jag har då ingen reklam i min klient.

Jag ser Steam endast som en fördel. Har alltid igång Steam (Steam overlayen är riktigt nice i spel) och när det är något spel som inte finns på Steam köper jag det oftast inte. Priserna har jag faktiskt inte reflekterat över eftersom jag i princip alltid köper via Steam ändå.

Skulle man nu skaffa BF3 så lägger man in det i Steam ändå så man får overlayen.

123
Skriv svar